Dave Bautista vill spela Marcus Fenix i Gears of War-filmen

Robot
Dave Bautista vill spela Marcus Fenix i Gears of War-filmen

Bautista vill ansluta sig till kugghjulen.

#Gears-of-war, #dave-bautista, #netflix


Medlem

Netflix? Kommer bli en tanig asiat som spelar han.

Medlem

Lätt, känns som han är klippt och skuren för rollen! Roligt sätt att ansöka om jobbet också


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Karmak:

Netflix? Kommer bli en tanig asiat som spelar han.

Och det baserar du på.....vad?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Och det baserar du på.....vad?

Det är ett skämt om netflix

Medlem

Är inte han rätt keff skådis dock

Medlem

Bautista, definitivt. Rätt fysiska förutsättningar och engagemanget från eget håll gör det inte sämre.

Sätt motsvarande huvudbonad på honom så är vi hemma.

Finner det spännande när skådespelare går så djupt in personligen, tänker närmast på allas våran Witcher som verkar frånsäga sig uppdraget på grund av att skriptet avviker från ursprunget.

Medlem
Skrivet av noreason:

Är inte han rätt keff skådis dock

är det inte det man förväntar sig av en gears karaktär ? han ska slänga lite oneliners och inte mycket mer ? det är ju inte Dom!

Medlem
Skrivet av noreason:

Är inte han rätt keff skådis dock

Möjligt men tillräckligt bra för att spela den karaktären


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Och det baserar du på.....vad?

Det är Netflix


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Möjligt men tillräckligt bra för att spela den karaktären

Steve Austin är grym skådis. Så uttrycksfull. Säger bara The Condemned. Pacino och De Niro, släng er i väggen!

Medlem

Bob Sapp är given som Cole Train.

Medlem

Han hade passat mer som dom än Marcus. Men jag har inte stor hype på detta. Netflix har inte lyckats så bra med spel relaterade saker innan. Ta resident evil tex.

Medlem

Ja precis, det är Netflix så Marcus kommer spelas av en tanig men superstark flicka med rosa hår och alla män kommer vara hennes undersåtar. Och och... forcerad inkludering av olika kulturer!!! Fyfan. Flopp precis som den där Arcane serien. /s

Medlem
Skrivet av Soulless:

Och det baserar du på.....vad?

Förmodligen att Hollywood, och framför allt Netflix, har en oförklarlig kärlek till racebending. Tanig asiat var nog bara en medveten överdrift.

Angående Dave Bautista så känns det som att han kan passa rollen som Marcus väldigt bra. Återstår väl att se om det blir så eller inte.

Skribent
Skrivet av noreason:

Är inte han rätt keff skådis dock

Dialogen i Gears är ju precis lika keff så tror det funkar. Släng in Vin Diesel också så har vi ribban på bra hur bra skådisar som behövs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av zevile:

Ja precis, det är Netflix så Marcus kommer spelas av en tanig men superstark flicka med rosa hår och alla män kommer vara hennes undersåtar. Och och... forcerad inkludering av olika kulturer!!! Fyfan. Flopp precis som den där Arcane serien. /s

Arcane är väl ett schysst exempel på hur bra det kan bli när man bryr sig mer om att göra något utomordentligt än att ticka så många boxar man kan.
Jag är inte så insatt i League of Legends men Arcane följer väl källmaterialet extremt väl när det kommer till karaktärer och utseende etc?

Hade ju känts väldigt konstigt om man skapat en ny Arcane serie och alla karaktärer har bytt både det ena och det andra.

Vad jag märkt är det många som inte har några problem alls när källmaterialet följs.
Många från samma grupp hade tyckt att en vit T'Challa från Black Panther hade känts helt fel exempelvis.

Medlem

Känner väl inte särskilt mycket när jag läser detta. En bra regissör kan även få en dålig skådis att leverera. Tycker Bautista gjorde en stabil insats i Blade runner 2049

Medlem

Med tanke på hur dom misshandlade Resident Evil och The witcher så har jag NOLL förhoppningar till att dom kommer respektera materialet som finns och fixa skådespelare som passar rollen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Arcane är väl ett schysst exempel på hur bra det kan bli när man bryr sig mer om att göra något utomordentligt än att ticka så många boxar man kan.
Jag är inte så insatt i League of Legends men Arcane följer väl källmaterialet extremt väl när det kommer till karaktärer och utseende etc?

Hade ju känts väldigt konstigt om man skapat en ny Arcane serie och alla karaktärer har bytt både det ena och det andra.

Vad jag märkt är det många som inte har några problem alls när källmaterialet följs.
Många från samma grupp hade tyckt att en vit T'Challa från Black Panther hade känts helt fel exempelvis.

Fast serien är ju woke? Starka kvinnliga karaktärer med rosa hår? Och väl skriven? Hör och häpna!

Ditt T'Challa exempel är bara löjligt. Antar att du satt och skrev sånt här när John Wayne blev castad som gengis Khan?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Med tanke på hur dom misshandlade Resident Evil och The witcher så har jag NOLL förhoppningar till att dom kommer respektera materialet som finns och fixa skådespelare som passar rollen

Jag känner bara... Gääsp...
Man vet hur det blir. Dom anlitar clowner som skriver manuset, och så blir det en hybrid med inslag från alla spelen. För dom fattar ingenting vad spelen går ut på.
Pengar däremot... *sniff* Dom känner doften

Medlem
Skrivet av zevile:

Fast serien är ju woke? Starka kvinnliga karaktärer med rosa hår? Och väl skriven? Hör och häpna!

Ditt T'Challa exempel är bara löjligt. Antar att du satt och skrev sånt här när John Wayne blev castad som gengis Khan?

Varför skulle jag tycka att att John Wayne som Gengis Khan är en bra match?
Det tycker jag verkligen inte. Vilken löjlig anklagelse.

Vem säger att kvinnliga karaktärer inte kan vara starka?
Kolla på Ripley i Alien exempelvis. Satan vilken stark kvinna. Tror folk stör sig när kvinnor är starkare på bekostnad av andra. När det är tydligt att det finns ett drev kring situationen och där man lyfter upp en grupp genom att dra ned en annan grupp.
Starka kvinnor är inget nytt. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas starka människor.

I spelvärlden har vi många exempel på starka kvinnor.
Lara Croft, Samus Aran, Tifa Lockhart, Aloy är ett axplock.

KoP
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag känner bara... Gääsp...
Man vet hur det blir. Dom anlitar clowner som skriver manuset, och så blir det en hybrid med inslag från alla spelen. För dom fattar ingenting vad spelen går ut på.
Pengar däremot... *sniff* Dom känner doften

Nu är ju inte storyn i spelen så värst avancerad så den borde väl t.o.m. en apa kunna sätta sig in i. 😄

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Varför skulle jag tycka att att John Wayne som Gengis Khan är en bra match?
Det tycker jag verkligen inte. Vilken löjlig anklagelse.

Vem säger att kvinnliga karaktärer inte kan vara starka?
Kolla på Ripley i Alien exempelvis. Satan vilken stark kvinna. Tror folk stör sig när kvinnor är starkare på bekostnad av andra. När det är tydligt att det finns ett drev kring situationen och där man lyfter upp en grupp genom att dra ned en annan grupp.
Starka kvinnor är inget nytt. Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas starka människor.

I spelvärlden har vi många exempel på starka kvinnor.
Lara Croft, Samus Aran, Tifa Lockhart, Aloy är väl några exempel.

Så bra! Var ingen anklagelse, ledsen att du känner så.

Många säger det. Så fort det är en karaktär av det kvinnliga könet som får för mycket fokus så är det "woke". Har du nåt exempel på denna bekostnad av män och det drevet?

Jo tack jag har bra koll på vad som gör en bra karaktär och är glad att det fortfarande går framåt. Om vi var fast i vissa tankesätt så hade vi endast haft vita tuffa machomän i frontkanten på alla filmer och spel. Inget fel med det om det är välskrivet, precis som med representation.

Det är endast min poäng!

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu är ju inte storyn i spelen så värst avancerad så den borde väl t.o.m. en apa kunna sätta sig in i. 😄

En apa kan nog skriva manuset. Men frågan är om en apa förstår grejen med spelen och hur man skapar atmosfär?
Rätt regissör vore ju Neill Blomkamp.

Medlem

jag tycker han skulle passa helt okej för den rollen, han har växt som skådis under årens gång


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av miffot:

Det är Netflix

Du får gärna utveckla vad du menar. Förstår inte sambandet mellan Netflix och asiater.

Medlem

Om jag skulle skriva en story på en gow film skulle jag ta inspiration från Aliens. En squad på 4-5 badass snubbar som blir inkallade på nån okänd plats där det hänt nåt riktigt fucked up.

Där möter dom sin värsta mardröm och de här snubbarna blir total dominerade och måste jobba ihop för att överleva.

Man ska skita i lore. kör på karaktär utveckling på en markant nivå. Om det går hem kan man ta upp lore mer i en uppföljare för då har man byggt upp de karaktärerna som överlevde första delen.

Såhär kmr nog inte filmen bli utan de kmr bli bara en fet actionrulle med action scener utan djup så man gäspar efter 20 min o stänger av..

Medlem

Fejk-brottare... det heter Wrestler och det är 100ggr roligare än "äkta-brottning".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

vad heter han peacemaker skådisen. han kunda vart bra.

12
Skriv svar