Skarpt Baldur's Gate 3-datum kan komma innan årets slut

Robot
Skarpt Baldur's Gate 3-datum kan komma innan årets slut

Lämnar early access nästa år.

#baldurs-gate-3


Medlem

Körde i början av early access men sen "hoppade jag av" för att vänta till fullsläpp.

Medlem

Som konsol-spelare så sitter jag snällt och väntar betydligt längre än så

Medlem

Är det bara jag som tycker att Divinity-spelen var ganska blaha? Jag har spelat igenom BG2 åtminstone tio gånger (om än i yngre år) men orkade inte längre än knappt halvvägs in i Divinity-tvåan innan jag helt tappade intresset (blandning av ganska bleka strider och intetsägande handling). Jag tröttnade förvisso på Pillars of Eternity också (ungefär samma skäl), så kanske är det bara jag som blivit gammal och bitter. Ni som spelat BG3 i early access, vad säger ni? Finns det någon känsla från tvåan eller är det mer likt divinity-spelen?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RolftheBarber:

Är det bara jag som tycker att Divinity-spelen var ganska blaha? Jag har spelat igenom BG2 åtminstone tio gånger (om än i yngre år) men orkade inte längre än knappt halvvägs in i Divinity-tvåan innan jag helt tappade intresset (blandning av ganska bleka strider och intetsägande handling). Jag tröttnade förvisso på Pillars of Eternity också (ungefär samma skäl), så kanske är det bara jag som blivit gammal och bitter. Ni som spelat BG3 i early access, vad säger ni? Finns det någon känsla från tvåan eller är det mer likt divinity-spelen?

Jag är inte heller något större fan av D:OS-spelen. Det klickade inte riktigt för mig. Främst manusmässigt. Men smaken är som baken. Jag tycker dock att Baldur's Gate 3 är klart bättre (det vi fått spela av det, i alla fall), men visst påminner det mer om D:OS än de gamla BG-spelen.

Jag har suttit och göttat ner mig i Divinity 2 de två senaste veckorna och tycker det är helt underbart. Påminner väldigt mycket om Dragon Age: Origins, vilket för min del är perfekt.

Ser fram emot Baldur's Gate, men kan verkligen inte förstå hur folk och företag orkar med Early Access. Usch.

Avstängd
Skrivet av RolftheBarber:

Är det bara jag som tycker att Divinity-spelen var ganska blaha? Jag har spelat igenom BG2 åtminstone tio gånger (om än i yngre år) men orkade inte längre än knappt halvvägs in i Divinity-tvåan innan jag helt tappade intresset (blandning av ganska bleka strider och intetsägande handling). Jag tröttnade förvisso på Pillars of Eternity också (ungefär samma skäl), så kanske är det bara jag som blivit gammal och bitter. Ni som spelat BG3 i early access, vad säger ni? Finns det någon känsla från tvåan eller är det mer likt divinity-spelen?

De är roliga att spela i co-op och har bra spelsystem men världen, storyn och sådant var ganska generiskt och inget jag brydde mig om. Kändes för speligt och oseriöst. Kommer inte i närheten av Balders balle 2.

Striderna tyckte jag var roligare i Divinity 1 än 2 då man kunde klara bossar genom att varsamt placera ut möbler runt bossen innan man inleder striden så att den sedan under striden inte kan röra sig.

Medlem

Tanken är att spela det med min partner, men vi väntar på att version 1.0 ska komma, innan vi påbörjar det.

Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

Är det bara jag som tycker att Divinity-spelen var ganska blaha? Jag har spelat igenom BG2 åtminstone tio gånger (om än i yngre år) men orkade inte längre än knappt halvvägs in i Divinity-tvåan innan jag helt tappade intresset (blandning av ganska bleka strider och intetsägande handling). Jag tröttnade förvisso på Pillars of Eternity också (ungefär samma skäl), så kanske är det bara jag som blivit gammal och bitter. Ni som spelat BG3 i early access, vad säger ni? Finns det någon känsla från tvåan eller är det mer likt divinity-spelen?

Skulle säga att BG3 är vad Divinity 3 skulle varit men med forgotten realms och D&D overlay. Speciellt mycket BG känns det inte på gott o ont.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jag har suttit och göttat ner mig i Divinity 2 de två senaste veckorna och tycker det är helt underbart. Påminner väldigt mycket om Dragon Age: Origins, vilket för min del är perfekt.

Ser fram emot Baldur's Gate, men kan verkligen inte förstå hur folk och företag orkar med Early Access. Usch.

Trist nog kostar det ofantligt mycket mer pengar att utveckla spel nu för tiden jämfört med "back in the days". Att utveckla ett AAA-spel som riktar sig mot en relativt smal målgrupp blir en enorm risk att ta, så man måste säkra finansieringen på ett eller annat sätt. Är inte heller förtjust i Early Access som koncept, generellt, men ser heller inte att det finns något bra alternativ till det för spel som BG3. Många spel fastnar i det stadiet och när det väl lanserats skarpt har man tröttnat, men för BG3 gjorde jag faktiskt ett undantag.

Medlem

Väntar tills (om) det kommer på konsol

Medlem

Är det bara jag som slutat se fram emot detta spel för att det hypats så länge? Min hypemuskel klarar inte flera års anspänning, jag tröttnar på spelet innan det släpps.
Jag vill tillbaka till tiden då spel announcades på en mässa och sen släpptes 6 månader senare utan en miljard förhandstittar, betor, early access och så vidare. På sin höjd kan ett par gameplayfoton visas.

Medlem

Ser verkligen fram emot BG3. Att det inte påminner så mycket om BG2 gör mig inget och ser inte heller som något konstigt, det har gått 20 år sedan det spelet släpptes och lite har hänt sedan dess, alternativet hade varit att göra ett spel mer likt typ Pillars of Eternity 2 men det sålde ju som en påse skit tydligen så det hade nog floppat. Personligen föredrar jag Divinity över Pillars då jag tykte pillars kändes gammalt även när det var nytt, mycket pga spelmotorn, snygg visserligen men lite för mycket 90 tal för min smak.

The smake is like the bake som de säger.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Är det bara jag som slutat se fram emot detta spel för att det hypats så länge? Min hypemuskel klarar inte flera års anspänning, jag tröttnar på spelet innan det släpps.
Jag vill tillbaka till tiden då spel announcades på en mässa och sen släpptes 6 månader senare utan en miljard förhandstittar, betor, early access och så vidare. På sin höjd kan ett par gameplayfoton visas.

Nä, jag är rätt förtjust i att få så mycket information som möjligt om produkter jag funderar på att köpa.

Att hela marknaden skulle gå tillbaka till "köpa grisen i säcken"-mentaliteten som rådde för skulle jag inte upplevt som något positivt.

Du behöver väl inte konsumera all information om du känner att det blir för mycket? Så gör jag med tv-serier och filmer jag är pepp på, jag lägger total lockdown för spoilers, trailers osv för att, just inte bränna ut intresset innan release.

Medlem
Skrivet av Moortis:

Nä, jag är rätt förtjust i att få så mycket information som möjligt om produkter jag funderar på att köpa.

Att hela marknaden skulle gå tillbaka till "köpa grisen i säcken"-mentaliteten som rådde för skulle jag inte upplevt som något positivt.

Du behöver väl inte konsumera all information om du känner att det blir för mycket? Så gör jag med tv-serier och filmer jag är pepp på, jag lägger total lockdown för spoilers, trailers osv för att, just inte bränna ut intresset innan release.

Köpa grisen i säcken? Man läser reviews och kollar in gameplay efter release, precis som man skall göra. Sen bestämmer man om man skall köpa det. Preordrar man är man en förrädare.
Bg3 har varit i princip omöjligt att hålla sig undan från då det kablats ut på i princip alla medier under väldigt lång tid.

1
Skriv svar