Phil Spencer är redo att sluta en CoD-överenskommelse med Sony

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Jasså? Menar du att du tror CoD försvinner helt, eller att det skulle bli PC exclusive?

Inget utav det

ZF
Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Intressant läsning, men skall erkänna att jag inte förstod, om det var ett svar på min fråga riktigt.

Jag ser alla samarbeten (i detta fall releases) börjar med en diskussion och med premisser. Om någon av parterna inte går med på omständigheterna, så blir det inte något.
Jag gillar att developers kan sätta lite krav på plattformarna de skall släppas på; det är oftast tvärt om (inte bara inom spelvärlden; META har ju tagit lite av en törn, bla pga hur Apple Store och Google play ändrade förutsättningar).

Alla företag försöker göra deals så de kommer ut på topp.

Iom att jag inte sysslar med konsoller så vet jag inte hur läget är med PS exclusives; är det studior som gör exclusives för PS eller är det Sony själva?

Jag menade att Sony själva inte riktigt har en motsvarighet, men att motsvarande ändå finns på Playstation.

Alltså att om nu Microsoft verkligen särbehandlas, (negativt) eller vill bli särbehandlade, (positivt) så är det antingen deras problem, eller branschens.

Oavsett vilket tycker jag det är en fråga som borde kunna bli en för konkurrensutredare.

På iPhone och Android, kan säkert vara en kostnad. Men jag tror å andra sidan inte att Googles ingång på Metas mojänger har så stor betydelse. Det är ju trots allt fortfarande en ganska rejäl omväg att gå. En få användare kommer ta. Precis som med att använda med datorn.

Om däremot Google skulle vilja ha en butik som en app i Metas app-butik. Ja, då blir det lite mer samma situation som nämt om de andra plattformarna.

12
Skriv svar