Vilken klass i Diablo 4

Releasehästryttare
Vilken klass i Diablo 4

Vilken klass skall ni maina i Diablo 4?

Medlem

Kan man välja necromancer, så väljer man necromancer. Sen inser man alltid att den trots allt inte var så najs som man hoppades. Så lär väll sluta med en hederlig barbar.

Får se när det kommer.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Moderator | Testpilot

Blir nog en Druid för egen del. Gillat det jag sett där!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Beror på om D4 blir ett färdigt spel eller om de ska ha betalt för att få 100%.
Men Rouge antar jag blir närmast en demon hunter.

Medlem

Necro eller druid tyckte jag nog mest om i endgame betan. Hann dock inte testa sorc så mycket.

Skribent

Barbar all the way. Stå längst fram och mosa, njuta av hur tusen fiender anfaller utan att göra skada medan man lägger drivor av ond bråd död runt omkring sig.

Medlem

Necro!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Trodde du menade D4: Dark Dreams Don't Die, vilket jag inte riktigt förstod för man väljer ingen klass där.

Medlem

Rogue.

Tjuv, bågskytt, ninja… Det är min defaultklass i alla spel. Tyst, lätt och rörlig, gärna smygkunnig, underbart med backstab och crittar. Mysigt med gift, blind och fällor. Allra bäst med lockpick och med en särskild förmåga att upptäcka hemligheter.

Jag har väldigt svårt att välja någon annan klass. I WoW så levla jag upp 4 gubbar till maxlevel, alla rogue. Jag kommer inte förbi level 20 med någon annan klass. Om jag spelar någon annan klass och sen får syn på någon annan som kör Rogue så känner jag direkt, men det där är ju jag! Det där är ju mina tag! Sen spelar jag rogue igen.

Min allra värsta mardröm vore att spela en klass som inte förmår att få upp en låst kista eller dörr. Tänk att stå där och sedan försöka acceptera läget att den grejen förblir låst. Nej, aldrig i livet! Fy! Ve och fasa! Delete:a gubben och rerolla!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ingen aning faktiskt. Kommer inte välja necromancer iaf

Medlem

Enkelt, barbar. Jag spelar alltid barbar.

Releasehästryttare

Kul att se resultatet även om det inte är jättemånga som röstat, hade aldrig trott att Sorc skulle ligga sist(i skrivande stund), trodde mer att den platsen skulle falla på Rogue eller Druid.

För min egen del blir det närstrids Rouge i D4, spelar vanligtvis alltid magi class i rpgs men videon som Blizzard släppte på Roguen gjorde mig så extremt sugen på att lira den mest.

Skrivet av sitman:

Kan man välja necromancer, så väljer man necromancer. Sen inser man alltid att den trots allt inte var så najs som man hoppades. Så lär väll sluta med en hederlig barbar.

Köpte D3 expansionen väldigt sent, va dock riktigt kul att spela igenom spelet som necron där, så förstår att många röstat på den klassen

Qus
Medlem

Sorc. Jag gillar inte närstrid och väljer alltid liknande klasser i liknande spel.

Medlem

Druid som main, sen kanske Rogue. Kommer nog testa alla klasser förr eller senare, men Druid är det jag kommer se fram emot mest

Releasehästryttare

Sid fråga, när de släpper första expansionen, vilken ny klass tror ni blir kommer då?

-Warrior
-Monk
-Bard
-Amazon
-Paladin
-Assasin
-Crusader
-Demon hunter
-Wizard
-Witch doctor
-Ny class

Medlem

Blir inte förvånad om Demon Hunter dyker upp som betal DLC.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Devan:

Sid fråga, när de släpper första expansionen, vilken ny klass tror ni blir kommer då?

-Warrior
-Monk
-Bard
-Amazon
-Paladin
-Assasin
-Crusader
-Demon hunter
-Wizard
-Witch doctor
-Ny class

Tror hårt på Paladin. Amazon lär bli svårt att ha som man


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Mitt val blir troligen barbarian eller paladin (om den dyker upp).

Sorc är skoj, men det känns för enkelt.

Medlem
Skrivet av Devan:

Sid fråga, när de släpper första expansionen, vilken ny klass tror ni blir kommer då?

-Warrior
-Monk
-Bard
-Amazon
-Paladin
-Assasin
-Crusader
-Demon hunter
-Wizard
-Witch doctor
-Ny class

Jag hoppas på Summoner-liknande klass (som inte är Necro/druid, utan mer likt Final Fantasy), men om jag får gissa så blir DLC Paladin och en caster/caster-hybrid.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Blir inte förvånad om Demon Hunter dyker upp som betal DLC.

Har ju redan Rogue som är mycket en DH redan.

Medlem
Skrivet av Devan:

Sid fråga, när de släpper första expansionen, vilken ny klass tror ni blir kommer då?

-Warrior
-Monk
-Bard
-Amazon
-Paladin
-Assasin
-Crusader
-Demon hunter
-Wizard
-Witch doctor
-Ny class

Paladin känns given. Kanske en Priest?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Beror på lite hur man spelar också tror jag kollar man på DI och PVP där i så känns casters som ett vinnande koncept. Spelar själv paladin i DI mer casters är ju ett helvete att komma nära innan man CCs och dör halvvägs fram.

Medlem

Rogue blir det, mest för att jag älskade att spela Demon Hunter i D3. Det var alltid min go-to-klass där så det lär bli liknande i D4. Gillar att hålla mig på avstånd, använda fällor och liknande för att sakta ner mina motståndare medans jag pepprar de fulla med pilar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Chefredaktör

För mig blir det Druid. Aldrig fel att kunna förvandla sig till en björn!

Medlem

Jag kör alla klasser lika mycket så man får köra alla spelstilar,. Ligger dock inte och kör seasons osv frenetiskt

Medlem

Gillar trollkonster. Brukar vara drygt i början, men blir riktigt bra när allt faller på plats.

Medlem

Alltid Necro!

Medlem

Jag har 10k timmar spelade som Barb i D3, så det blir 10k timmar till som Barb i D4. Men funderar starkt på Rogue då dom har gjort klassen attraktiv även för folk som gillar melee.

Medlem

Kul att det är sån fin fördelning ändå.

123
Skriv svar