Månadens mobilspel – vintertips från communityt

Robot
Månadens mobilspel – vintertips från communityt

Indiepärlor och en nygammal goding när vi kikar på fem intressanta mobilspelstips inför vintern.

#asus, #mobil, #mobilspel


Releasehästryttare

"Vi rekommenderar diablo:immo..."

ndr
Medlem

Sluta promota detta sk spel Diablo Immortal.
Grafiken må vara bra för ett mobilspel men det finns fan inte mycket mer att hämta, slösa inte er tid på den skiten.

Medlem

Undecember och Torchlight finns ju också på mobilplatform. Om de är pärlor är en annan fråga. Men iaf en alternativ till Diablo Immortal, om man nu är ut efter en sådan.

Medlem

Huntdown är grymt (framförallt i co-op)! Hoppas på en uppföljare, men det är minsann även kul att spela om det på nytt. Utmanande och actionfyllt med fantastiskt snygga sci-fi backdrops.

Medlem

Oceanhorn är rätt nice tidsfördriv. Diablo var kul i 2-4 veckor (gratis), kan, man hålla i sina pengar är det värt o ladda ned.

Medlem

Pokemon Go kul ibland men det är väl ingen höjdare vintertid och som i dag regnrusk

Testpilot
Skrivet av star-affinity:

Huntdown är grymt (framförallt i co-op)! Hoppas på en uppföljare, men det är minsann även kul att spela om det på nytt. Utmanande och actionfyllt med fantastiskt snygga sci-if backdrops.

Det har blivit en klar favorit hos mig och jag har haft lite tid att spela efter att artikeln blivit klar och tagit mig längre in i spelet och det blir bara bättre och bättre!

Skrivet av Najkan:

Oceanhorn är rätt nice tidsfördriv. Diablo var kul i 2-4 veckor (gratis), kan, man hålla i sina pengar är det värt o ladda ned.

Ja, det hade varit kul om uppföljaren kom till Android också. Kan tänka mig att Immortal kan bli segt om man inte betalar i längden men för den korta tid jag testade var det förvånansvärt bra.

Skrivet av Gaara:

Pokemon Go kul ibland men det är väl ingen höjdare vintertid och som i dag regnrusk

Ja, Pokémon GO spelar jag emellanåt men inte så mycket på vintern. Hade varit intressant om Nintendo släppte ett annat Pokémon spel till mobil någon gång.

Medlem

"Testhårdvara för den här artikeln är Asus ROG Phone 6."

Som av en slump, i en sponsrad "artikel" Nästan så jag lider lite med Asus för valet av samarbetspartner här..."Diablo: Immoral edition".

"...och plötsligt befinner jag mig i en tillfredsställande gameplay-loop."
...där jag uppmanas att betala, betala och betala. Jo tack.

Medlem

Båtpendlar till jobbet ca 2 timmar per dag så då är det perfekt med mobilspel. Önskar bara att det fanns fler plattformsspel. Tycker det var bättre utbud för något år sen.

Medlem

Själv spelar jag Marvel Strike Force dagligen. Ett spel som kräver en hel del tid och många inloggningar / dag och tyvärr är HELT inriktitat på krakens och valar. Det går spela F2P (jag gör det) men du kommer aldrig spela i högre ligor.
Själv gillar jag det för att samla Marvel karaktärer och turbaserade strider som är baserade på character stats, inte bara ren turn.

Kan du hålla dig från att spendera är det kul, men krävande. Såklart kan man spela det mer avlsappnat, men din progress kommer begränsas rejält, och spela utan en alliance (tänk: guild/clan) så kan du ge upp på en gång.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Båtpendlar till jobbet ca 2 timmar per dag så då är det perfekt med mobilspel. Önskar bara att det fanns fler plattformsspel. Tycker det var bättre utbud för något år sen.

Kan varmt rekommendera att du spanar in emulatorer. Brukade spela Super Mario Bros 3 med handkontroll på pendeln när jag skulle till/från jobbet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Kan varmt rekommendera att du spanar in emulatorer. Brukade spela Super Mario Bros 3 med handkontroll på pendeln när jag skulle till/från jobbet.

Hade varit grymt men blir svårt på en Iphone antar jag? Kanske får att streama emulerade spel?

Gnällkuk
Skrivet av Ender:

"Testhårdvara för den här artikeln är Asus ROG Phone 6."

Som av en slump, i en sponsrad "artikel" Nästan så jag lider lite med Asus för valet av samarbetspartner här..."Diablo: Immoral edition".

"...och plötsligt befinner jag mig i en tillfredsställande gameplay-loop."
...där jag uppmanas att betala, betala och betala. Jo tack.

Jag blev än mer förvånad att det var Philips som sponsrade


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Räckte med att läsa Diablo Immortal lol


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tycker fortfarande DI är ett bra spel men nu när man kommit till para 38x så märker man direkt inputen av pengar, skillnaden blir ganska tydlig.
Hoppade över till serverns bästa klan också för skojs skull och ansåg som sagt att pengar spelar in väldigt mycket om man ska få chans att ens kvalificera sig in till reserven till Rite

Så intresset för mitt DI har tappat lite senaste tiden faktiskt.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag blev än mer förvånad att det var Philips som sponsrade<Uppladdad bildlänk>

Wut? Missade min sarkasm-radar nåt nu?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PeTTs0n:

Wut? Missade min sarkasm-radar nåt nu?

<Uppladdad bildlänk>

Miss som blev rättad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Själv kör jag Warhammer 40K - Tacticus
Ja. Det är ett spel med gacha hjältar.
Men jag spenderar typ 50 spänn i månaden, och man får in en rätt rejäl hög med hjältar och uppgraderingar bara av att spela spelet.
Ligger i högsta PVP ligan.
Och det finns även en turnering varannan vecka där alla hjältarna blir nedlevlade så att valar och nya spelare kan mötas och bara skicklighet avgör.
Och själva striderna är faktiskt riktigt trevliga.
Visst. Ibland fastnar man i kampanjerna och behöver grinda lite men såhär 4 månader in så är det en trevlig takt av progression fortfarande.

Tor
Medlem
1
Skriv svar