Vad tycker ni om TLOU-serien? Spoilerfritt

Medlem

Glad att de viker av på eget spår från spelet. Det gör ju faktiskt att det blir intressant att se på.

Första avsnittet var svagare, då det känns som hämtat direkt från spelet scen efter scen.

Medlem

Ska kika på den ikväll. Började redan igår men mitt internet dog efter en kvart. Får återkomma med intryck senare

Skrivet av lonian:

Glad att de viker av på eget spår från spelet. Det gör ju faktiskt att det blir intressant att se på.

Första avsnittet var svagare, då det känns som hämtat direkt från spelet scen efter scen.

Låter ju lovande, ja. Inte så lämpligt att bara rakt av kopiera scenario för scenario från spelet, då blir det ju ganska ointressant att se för oss som spelat det flera gånger

Switch Online
SW-253981077987

Medlem

Sett första avsnittet och tyckte det var sådär.
Ser snyggt ut och ser ut som spelet, samma färger o.s.v. men regin var också spelig.

Några grejer som var märkliga t.ex.:

Joel slår den gamla zombietanten i huvudet med en rörtång och Sarah bara: "You killed her". Hur vet hon det?

Sen var det lite kul att de baitade med bilkraschen men var kommer alla lågflygande flygplan och helikoptrar ifrån? Planet störtar och exploderar och en metallbit flyger och träffar bilen och det blir svart, och i nästa scen är bilen flippad. Vad var det som hände där egentligen?

Sen när de splittrades från Tommy så säger han "get her out of here, I'll find a way". Fast det är inget som blockar honom. Han skulle bara kunna gå runt bilarna, det är typ 5 meters promenad och i värsta fall kan han klättra över polisbilen som knappt brinner. Osynliga väggar gör sig inte så bra i tv-serier.

Geeks Gaming
Skrivet av CosmicPunch:

Joel slår den gamla zombietanten i huvudet med en rörtång och Sarah bara: "You killed her". Hur vet hon det?

För att det är det logiska i det sammanhang Sarah befinner sig i. Hon vet ju inget om varken ”infected” eller liknande och får man normalt en rörtång i huvudet så är det natti, speciellt om man är 70+

Citat:

Sen var det lite kul att de baitade med bilkraschen men var kommer alla lågflygande flygplan och helikoptrar ifrån? Planet störtar och exploderar och en metallbit flyger och träffar bilen och det blir svart, och i nästa scen är bilen flippad. Vad var det som hände där egentligen?

Infektionen sprider sig i sådan takt att folk försöker fly med bil, buss, tåg, plan, you name it.
Piloterna har antagligen blivit infekterade och tappar kontrollen och kraschar. De flyger lågt då de antagligen nyligen lyft från flygplatsen

Citat:

Sen när de splittrades från Tommy så säger han "get her out of here, I'll find a way". Fast det är inget som blockar honom. Han skulle bara kunna gå runt bilarna, det är typ 5 meters promenad och i värsta fall kan han klättra över polisbilen som knappt brinner. Osynliga väggar gör sig inte så bra i tv-serier.

Denna funderade jag också på. Jag måste nog se om den sekvensen för det reagerade jag också på
Påminde lite om denna klassikern

Medlem

En annan kul grej som inte riktigt står rätt till i första avsnittet.

När Joels dotter slutar skolan säger läraren, läxa ska vara klar imorgon vi har prov nästa vecka. Det visar sig vara fredag den dagen. Har dom skola på lördagar eller?

Medlem
Skrivet av lonian:

En annan kul grej som inte riktigt står rätt till i första avsnittet.

När Joels dotter slutar skolan säger läraren, läxa ska vara klar imorgon vi har prov nästa vecka. Det visar sig vara fredag den dagen. Har dom skola på lördagar eller?

Misstag sker antar jag.

Sen har jag iallafall sagt ”vi ses imorgon” till mina klasskompisar eller kollegor när fredagen är slut.

Skribent
Skrivet av Thane:

Misstag sker antar jag.

Sen har jag iallafall sagt ”vi ses imorgon” till mina klasskompisar eller kollegor när fredagen är slut.

Jag tror jag skrivit det förut, men scenerna spelades nog inte in i ordning så det är nog lätt att bli förvirrad vilken "dag" som scenen spelas in i och vilken scen som ska komma efter.

Sen som du säger, även om det är ett misstag rent filmmässigt så kan man ju se det som att karaktärer i filmer inte heller är felfria, att även de säger fel ibland.

"Writer and Fighter"

Medlem

Har inte spelat spelen.
Första halvan av pilotavsnittet var spännande men inget superunikt förutom en speciell scen med dottern. Under andra halvan somnade jag men vaknade till i slutet när det började hända något.
Började kolla på andra avsnittet veckan efter och då somnade jag ganska snabbt så har ingen aning om vad som hände i det..

Medlem

Riktigt imponerad efter de 2 första avsnitten och ser framn emot nästa. Såg dessutom nyss på Troy Bakers Instagram att det det blir en andra säsong också

Nothing is power without Control

Medlem

Det tog inte många avsnitt innan säsong 2 blev bekräftad! Och det förtjänar de verkligen om serien fortsätter på samma sätt som avsnitt 2!

Enligt Neils twitter så är det Part II som gäller i nästa säsong, tycker att det är både bra och dåligt. Hade inte alls haft något emot en utökning av världen men finns ju så klart klassiska risken med att få filler att passa in i storyn överlag.
Är otroligt taggad på att se Part II filmatiserad, tyckte väldigt mycket om spelet och utan att spoila så säger jag att det antagligen kommer passa ännu bättre som en TV serie! (de som spelat spelet fattar varför)

Medlem

Avsnitt två var väldigt bra 🙂 Bättre än första avsnittet. Det här kommer bli kul att följa. Ellies repliker är så bra 😂

Skriv svar