Microsoft siktar (fortfarande) på att ha slutfört Activision Blizzard-affären i sommar

Robot
Microsoft siktar (fortfarande) på att ha slutfört Activision Blizzard-affären i sommar

Trots rättsligt stök och pågående utredningar.

#activision-blizzard, #microsoft


Medlem
Skrivet av anon_332911:

Tror det går igenom.

Denna processen är väl mest för att varna MS för att det är det sista uppköpet av sitt slag de kan göra.

Tror mer det är en process som alla andra innan alla papper kan slutföras.

Medlem

Skulle vara nice om de fick stycka upp företaget eftersom att "bråket" främst verkar rikta sig till CoD och Microsoft påstår att det inte är ett så viktigt varumärke.
Ända intressanta i den här affären är CoD och hur dem kommer förvalta varumärket, resten känns mellanmjölk och ligger väl i linje med AA budget vi redan ser på GP.

Visst D4 är väl rätt intressant och aktuellt också, men jag har låga förväntningar efter D3 som jag inte ens orkade slutföra. D2 LAN:a vi och slutförde första helgen efter det kom.

Lite intressant att Microsoft köper upp trötta utvecklare som är rätt långsamma på att få ut spel, Bethesda och Blizzard har väl nästan 100 år emellan sina släpp och utvecklar/förnyar sällan sina varumärken.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skulle vara nice om de fick stycka upp företaget eftersom att "bråket" främst verkar rikta sig till CoD och Microsoft påstår att det inte är ett så viktigt varumärke.
Ända intressanta i den här affären är CoD och hur dem kommer förvalta varumärket, resten känns mellanmjölk och ligger väl i linje med AA budget vi redan ser på GP.

Visst D4 är väl rätt intressant och aktuellt också, men jag har låga förväntningar efter D3 som jag inte ens orkade slutföra. D2 LAN:a vi och slutförde första helgen efter det kom.

Lite intressant att Microsoft köper upp trötta utvecklare som är rätt långsamma på att få ut spel, Bethesda och Blizzard har väl nästan 100 år emellan sina släpp och utvecklar/förnyar sällan sina varumärken.

Den stora kassakon i köpet är väl King?

Sen att ens kunna påstå att Cod inte är så viktigt i spelindustrin är snudd på en av de löjligaste bortförklaringarna jag har hört...

Medlem

Klart det går igenom. Det är ju bara Disneys uppköp av Fox igen, konkurrensen spelar ingen roll så länge amerikanska staten får sin del av kakan. ”Processen” är bara att Microsoft öppnar plånboken tills FTC säger stopp. Går nog att ha klart inom tidsramen.

Ambassadör
Xbox

Ska bli väldigt skönt när den här affären är över.


signatur

Jump in.

Medlem

Sony skulle ha huggt på COD i 10 år. Nu får de 0 år istället. De hade haft 10 att få fram en utmanare.

Medlem
Skrivet av John7612:

Sony skulle ha huggt på COD i 10 år. Nu får de 0 år istället. De hade haft 10 att få fram en utmanare.

CoD kommer fortsätta släppas till PlayStation så länge det är lukrativt oavsett om sony skrivit kontrakt eller inte.

Medlem
Skrivet av anon_332911:

Va? Som alla andra? Nej, uppköp går sällan igenom hela den här processen.

Menade stora uppköp

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Skulle vara nice om de fick stycka upp företaget eftersom att "bråket" främst verkar rikta sig till CoD och Microsoft påstår att det inte är ett så viktigt varumärke.
Ända intressanta i den här affären är CoD och hur dem kommer förvalta varumärket, resten känns mellanmjölk och ligger väl i linje med AA budget vi redan ser på GP.

Visst D4 är väl rätt intressant och aktuellt också, men jag har låga förväntningar efter D3 som jag inte ens orkade slutföra. D2 LAN:a vi och slutförde första helgen efter det kom.

Lite intressant att Microsoft köper upp trötta utvecklare som är rätt långsamma på att få ut spel, Bethesda och Blizzard har väl nästan 100 år emellan sina släpp och utvecklar/förnyar sällan sina varumärken.

D3 är ju ett sjukt bra spel. Och enligt Sony handlar det bara om CoD, men king e större och det är den delen ms vill åt... Att få hela Blizzard på köpet är ju bara en bonus. Enligt mig så är CoD det enda ointressanta i denna affär. Activision är ju det sämsta med detta uppköp. Så ja stycka upp det och lägg ner Activision.

Trötta utvecklare? Släpper du ett riktigt bra spel var 10e år så är du typ hemma. Skyrim säljer fortfarande tex. Sen tycker jag bethesda trycker ut duktigt med spel genom deras studios. Doom, wolfenstein, Redfall, ESO för att nämna några... Blizzard behöver inte släppa spel varje år för att vara högaktuella konstant. Folk spelar ändå deras spel.

Du känns mest gammal och tråkig i ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av robbis:

D3 är ju ett sjukt bra spel. Och enligt Sony handlar det bara om CoD, men king e större och det är den delen ms vill åt... Att få hela Blizzard på köpet är ju bara en bonus. Enligt mig så är CoD det enda ointressanta i denna affär. Activision är ju det sämsta med detta uppköp. Så ja stycka upp det och lägg ner Activision.

Trötta utvecklare? Släpper du ett riktigt bra spel var 10e år så är du typ hemma. Skyrim säljer fortfarande tex. Sen tycker jag bethesda trycker ut duktigt med spel genom deras studios. Doom, wolfenstein, Redfall, ESO för att nämna några... Blizzard behöver inte släppa spel varje år för att vara högaktuella konstant. Folk spelar ändå deras spel.

Du känns mest gammal och tråkig i ditt inlägg.

Var 10 år är ju sjukt tråkigt😅 Tycker också att Obsidian gör FO bättre och betydligt snabbare.

Blizzard släpper väl inte ens spel var 3dje år? Diablo 3 släpptes 2012, SC2 2010. Reskin av D2 och WC3 kan det inte varit så värst mycket arbete med och tillförde inte så mycket. Overwatch 2 är inget större steg framåt och ses som Overwatch 1.5.

De ända som har någon fart i den här affären är väl Activision, med CoD varje år?
Med tanke på att det är överlägset på konsol marknaden så är det extremt viktigt i den här affären.

Lite FIFA över det hela, släpp ny skin med minimala förbättringar så köper fansen det.
Funkar, men det är tråkigt.

Det ända man kan hoppas på är att MS styckar upp Bethesda och Blizzards IPn och delar ut dem till andra utvecklare hos dem, eller skapar egna studios som skapar spel med dem. Men MS känns lite hands off(i alla fall när det gäller att sprida IPn), vilket nog inte är rätt väg med A/B eller Bethesda.

Medlem

Har inte Apple och Google varit förvånansvärt tysta angående detta? Detta berör den mobila marknaden i mycket större utsträckning än jag trodde. Har blivit massa tjafs om COD men det finns ju så mycket mer.

Oavsett hur det slutar så hoppas jag det slutar snart. Börjar bli tröttsamt.

Medlem
Skrivet av strangelove:

Har inte Apple och Google varit förvånansvärt tysta angående detta? Detta berör den mobila marknaden i mycket större utsträckning än jag trodde. Har blivit massa tjafs om COD men det finns ju så mycket mer.

Oavsett hur det slutar så hoppas jag det slutar snart. Börjar bli tröttsamt.

Google och Nvidia är inga fans av affären.
Eurogamer

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ska bli väldigt skönt när den här affären är över.

Själv kan jag inte bry mig mer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar