The Day Before-förseningen var planerad innan trademark-strulet, enligt utvecklaren

Robot
The Day Before-förseningen var planerad innan trademark-strulet, enligt utvecklaren

"Vi har inte tagit en krona från folk", säger utvecklaren.

#the-day-before


Medlem

Jag finner anklagelserna mot bolaget intressanta för de tyder på att många människor struntar helt i om anklagelserna stämmer eller inte och att det snarare är många som vill irritera sig på något och som aktivt letar efter det.

Medlem

Märkligt att folk är snabba på att misstro spelet och såga företaget. Dom har väl överhuvudtaget inga skyldigheter mot potentiella köpare?
Antingen så kommer det eller så kommer det inte, bör ju inte spela någon egentligen roll?

Medlem

Med tanke på att de finansieras av Mytona som antagligen har koll på hur utvecklingen av spelet går så tror jag på dem.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Om ingen betalat så spelar det väl ingen roll om det är fake?
Folk borde snarare bli glada om inte ytterligare ett zombiespel måste komma ut...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Web of lies - The “game”


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Web of lies - The “game”

Trodde det var Abandoned, gjort av Blue Ball Games

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag finner anklagelserna mot bolaget intressanta för de tyder på att många människor struntar helt i om anklagelserna stämmer eller inte och att det snarare är många som vill irritera sig på något och som aktivt letar efter det.

Företaget har många många röda flaggor så inte så konstigt med anklagelserna.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Dom gör en tabbe att säga att det redan var planerat när dom skyllde först på varumärkesintrång och sen kan inte förklara varför dom skyllde på det.

Kommer bara skapa mer skepsism.

Medlem
Skrivet av miffot:

Företaget har många många röda flaggor så inte så konstigt med anklagelserna.

Så som? Det är inga spelare som har betalat för det så vad är problemet här? Känns som att folk gnäller för att gnälla. Lägg det på önskelistan eller ignoreralistan och gå vidare med livet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Så som? Det är inga spelare som har betalat för det så vad är problemet här? Känns som att folk gnäller för att gnälla. Lägg det på önskelistan eller ignoreralistan och gå vidare med livet.

Den röda flaggan är väl att spelet kan vara påhittat och därför tar plats i media framför andra studios som förtjänar detta utrymme mycket bättre, t ex cdpr, blizzard, microsoft, mfl.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Den röda flaggan är väl att spelet kan vara påhittat och därför tar plats i media framför andra studios som förtjänar detta utrymme mycket bättre, t ex cdpr, blizzard, microsoft, mfl.

Känns som att det skulle vara en väldigt märkvärdig scam om spelet inte existerar, samtidigt som man inte kan köpa det ännu. Det skulle varit den minst effektiva bluffen genom tiderna. Är det gänget från Always Sunny som utvecklar det menar du?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skribent

Det hela verkar märkligt i två bemärkelser:
1. Vad har utvecklaren att vinna på ett fejkat spel om dom inte tagit in pengar från fler än en investerare?
2. Varför släpper dom inte gameplay om spelet faktiskt finns?

Är det hela någon sorts intrikat PR-kupp för att få utrymme i spelmedia? Om spelet är så bra som det ser ut skulle väl det inte behövas? Den som lever får se antar jag...

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Känns som att det skulle vara en väldigt märkvärdig scam om spelet inte existerar, samtidigt som man inte kan köpa det ännu. Det skulle varit den minst effektiva bluffen genom tiderna. Är det gänget från Always Sunny som utvecklar det menar du?

Som tidigare nämnt behöver de ju inte ha en produkt som de säljer till konsumenter för att vara en scam. De kan ha tagit pengar från investerare som de slussat vidare till "underleverantörer" för "utfört arbete" som "inte höll måttet" .

Personligen har jag ingen större sympati för hedgefonder, men de kan ju också på vägen ha övertygat privatpersoner att slänga in sina livs besparingar. Nu är ju allt det här rena spekulationer, men poängen är att det inte behöver vara något som säljs för att vara en scam.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Som tidigare nämnt behöver de ju inte ha en produkt som de säljer till konsumenter för att vara en scam. De kan ha tagit pengar från investerare som de slussat vidare till "underleverantörer" för "utfört arbete" som "inte höll måttet" .

Personligen har jag ingen större sympati för hedgefonder, men de kan ju också på vägen ha övertygat privatpersoner att slänga in sina livs besparingar. Nu är ju allt det här rena spekulationer, men poängen är att det inte behöver vara något som säljs för att vara en scam.

Det du säger är inte omöjligt, men det vore en exceptionellt dum investerare med tanke på att detta är det tredje spelet från den här utvecklaren som dom backar. Rimligtvis så är det mer sannolikt att utvecklarna är inkompetenta snarare än illvilliga. Tiden får avgöra, för mig känns det som att det tar upp onödig tid att bli upprörd över vad som kanske är sanningen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Så som? Det är inga spelare som har betalat för det så vad är problemet här? Känns som att folk gnäller för att gnälla. Lägg det på önskelistan eller ignoreralistan och gå vidare med livet.

Du borde kolla upp deras andra titlar och vad som hänt med dem, alla har rätt gnälla även med detta.

Så sluta gnälla nu på oss som gnäller om ett skit spel som lovar mycket och kommer vara en cash grab som deras andra spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det du säger är inte omöjligt, men det vore en exceptionellt dum investerare med tanke på att detta är det tredje spelet från den här utvecklaren som dom backar. Rimligtvis så är det mer sannolikt att utvecklarna är inkompetenta snarare än illvilliga. Tiden får avgöra, för mig känns det som att det tar upp onödig tid att bli upprörd över vad som kanske är sanningen.

Min egen åsikt är att det är troligast att utvecklarna helt enkelt (medvetet) tagit sig vatten över huvudet, och lovat mer än de (själva vet att de) klarar att utföra. De gjorde sig själva ingen god gärning med att släppa den där första teasern med "gameplay". Även om det för många av oss var uppenbart fake så lurade det många att tro det var på riktigt, och fick upp förväntningarna.

Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Jag finner anklagelserna mot bolaget intressanta för de tyder på att många människor struntar helt i om anklagelserna stämmer eller inte och att det snarare är många som vill irritera sig på något och som aktivt letar efter det.

Magkänslan har från första trailer sagt att detta ser för bra ut för att vara sant, och då är det med 100% säkerhet så.

Chefredaktör

Green Flag:
Har spelat en av deras tidigare titlar väldigt mycket; The Wild Eight.
Tyckte väldigt mycket om det och spelade många, många timmar med kompisar och solo, riktigt kul survival-spel!

Red Flag:
Det var däremot Early Access, och även om det var kul så var det inte färdigt, man väntade hela tiden på mer content.
Det kom inte så mycket regelbundet content så jag slutade spela och glömde bort det.
Nu ser jag att de inte uppdaterat det sedan 2019.

Fan, jag vill verkligen att The Day Before ska vara ett kanonspel. Hoppet är det sista som överger...

Medlem

Ett par iakttagelser:
1. Från filmen ser jag ett klipp ifrån barnet till Spintires och The Division.
2. Det ser riktigt bra ut, så jag hoppas det kommer ut i det skicket.
3. Vid 5:30 så ser man ett fantastiskt exempel på kulissartat gameplay, när gubben hoppar upp i en lastbilstrailer full med "Lola Cola", söker igenom en kylbox mitt ibland tusentals oöppnade flaskor och lägger nöjt EN burk i västan. Det var allt man kunde hitta tydligen. Phu, vilken tur, annars hade han ju fått gå vidare törstig!

Hcz
Medlem

Detta spelet har varit upp många gånger i media och varje gång blir jag mer och mer skeptisk till det.
Gissar att det kommer bli ett av 2023 störta floppar.
https://www.youtube.com/watch?v=iWo5yQeXGLM

Han går igenom det ganska bra och varför man ska vara skeptisk.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag finner anklagelserna mot bolaget intressanta för de tyder på att många människor struntar helt i om anklagelserna stämmer eller inte och att det snarare är många som vill irritera sig på något och som aktivt letar efter det.

Så det finns alltså ingen som har "rätt" att ifrågasätta något som uppenbarligen är skumt?

Om detta spel är fejk så är det dåligt för hela spelindustrin, något som vi nog kan anta alla som hänger på FZ har något intresse av... Och är det inte fejk, utan bara ett manipulativt sätt att marknadsföra spelet, så det också av värde för spelintresserade att veta för att undvika det i framtiden. Vilket som helst av de två alternativen är problematiska och väl värt att både skriva nyheter om och diskutera i min mening.

Att anta att alla endast läser och kommenterar på dessa nyheter endast gör det för att "irritera sig på något" är att helt sopa det hela under mattan. Då kan vi likaväl bara ge upp som konsumenter, om ingen håller företagens fötter till elden kommer det bara blir värre och värre.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Så det finns alltså ingen som har "rätt" att ifrågasätta något som uppenbarligen är skumt?

Om detta spel är fejk så är det dåligt för hela spelindustrin, något som vi nog kan anta alla som hänger på FZ har något intresse av... Och är det inte fejk, utan bara ett manipulativt sätt att marknadsföra spelet, så det också av värde för spelintresserade att veta för att undvika det i framtiden. Vilket som helst av de två alternativen är problematiska och väl värt att både skriva nyheter om och diskutera i min mening.

Att anta att alla endast läser och kommenterar på dessa nyheter endast gör det för att "irritera sig på något" är att helt sopa det hela under mattan. Då kan vi likaväl bara ge upp som konsumenter, om ingen håller företagens fötter till elden kommer det bara blir värre och värre.

Jag hakar på korståget när det finns otvivelaktiga bevis.
Tills dess gör det mer skada än nytta.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag hakar på korståget när det finns otvivelaktiga bevis.
Tills dess gör det mer skada än nytta.

"As children were taught to walk and talk but system wants adults to sit down and shut up".

Du är inte systemet, men du låter som det.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar