FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Epic tänker fortsätta ge bort spel

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Konkurrens gentemot Steam är välkommet även om man inte nödvändigtvis gillar de bakom. Inte bara för konsumenterna utan också utvecklare som kan sätta press på Gaben

Det är väl bara en konkurrent på pappret... tror inte epic launcher är så stort hur mycket gratisspel de än lämnar ut, det är väl mest skit liksom? Det är säkert 50ggr större än gog, minst, men då är steam 500ggr.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Hoppas de fixar så att Epics klient inte drar massa CPU i bakgrunden när den inte är igång. Nu slår jag bara på min Windowsdator när jag sporadiskt spelar spel, men jag har stängt av auto-start av Epics klient p g a att den drar en del resurser.
Vet inte hur bra handkontrollsstödet är för Epic men Steam Big Picture och alla extremt detaljerade handkontrollsinställningar som Steam har gör det överlägset.
Å andra sidan har jag en hel del spännande mus & tgb-spel på Epic. Men håller dålig koll på vad jag har. Hade en ambition att anteckna ned alla spel jag har på Epic i ett Excel-ark vilket jag nog borde göra och lägga till alla andra spel också och ta med Metacritic-betyg etc.

men hur ska TenCent annars kunna spionera? Det kräver cpu!

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Epic saknar fortfarande alldeles för mycket base funktioner som man blivit van vid som standard.
Mitt Epic bibliotek är 3 dubbla av mitt Steam men det känns ändå som jag har så mycket mer på Steam.

Jag gillar inte Steam för det är alldeles för bloatat. Så det är en fråga om smak.

Medlem

Är en del dubbletter ibland och få av spelen är intressanta men jag lägger till dem i biblioteket ändå. Vid högtider så som black week och juletider så brukar man få rätt bra spel. Känns ändå att många spel man får är lågbudget spel med överpris på för att man ska känna att de är värda mer än de är.

12
Skriv svar