Robocop: Rogue City har fått en blodig gameplay-trailer
Hoppas det går tona med de gröna linjerna när det sikta på fienden. Det kommer vara häftigt de två första eldstriderna, sen kommer man tröttna på att se det.
Sen, varför måste alla skurkar låta så otroligt jäkla generiska? De låter som de är hämtade ut Borderlands, de låter precis som de där "pshyco" fienderna.. Finns ju inte en människa som Har en sådan röst utan att göra sig till. Så löjligt bara!
Nu fick vi se väldigt lite i trailern, men jag hade nog gillat ett spel med Robocop i en öppen värld där mindre brott skedde kontinuerligt. Lite hederligt polisarbete i form av små side quest man kunde nappa på mellan huvuduppdragen. Lite som det fungerade i Insomiacs Spiderman!
Detta såg tyvärr lite väl stelt ut...
Dt såg mer ut som en vertical slice av ungefär hur de tänker sig att spelet ska vara, kändes inte som gameplay utan mer som att kameran panorerade runt i miljöerna. Ser ut som det befinner sig åratal från ens alpha...
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB - Steelseries Arctic 5 - Corsair 750D - Custom water loop
Dt såg mer ut som en vertical slice av ungefär hur de tänker sig att spelet ska vara, kändes inte som gameplay utan mer som att kameran panorerade runt i miljöerna. Ser ut som det befinner sig åratal från ens alpha...
Såg stelt ut ja, tänkte lite samma, detta känns lite som en test eller en pitch. Men det ser bra ut, grafiken hade jag inget emot, ser ut som andra AA-spel som finns idag, dvs, det är inte direkt next gen.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Klart det ser stelt ut, det är ju Robocop! Till och med i filmen så ser han ju ut som stop-motion.
Älskar 80-tals scifi-estetiken. Kan bli ett köp bara för det.
Då kanske man skulle ha valt ett annat format istället (t.ex top-down). Ibland måste spelglädje gå före att vara trogen originalet.
Då kanske man skulle ha valt ett annat format istället (t.ex top-down). Ibland måste spelglädje gå före att vara trogen originalet.
Nope. Alla spel borde vara i första person och jag tycker inte det verkar som att stelheten förtar något, snarare så ser det trevligt ut med ett fps där man inte rör sig övermänskligt snabbt åt alla håll.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Robocop är för cool för att vara en first person shooter.
Jag hade hellre sett ett spel från third person view typ som i Dead Space.
Kombat kunde dock kliva in i first person view. Man ser ju ut att vandra runt mycket och bara undersöka saker och då hade jag gärna velat få se lite coola moves från robot polisen.
Såg ut som sajberpunk 2077 fast om det kom ut 2016
Tror inte riktigt dom har samma budget. Dom hade iaf råd med Peter Weller 😊
Nu fick vi se väldigt lite i trailern, men jag hade nog gillat ett spel med Robocop i en öppen värld där mindre brott skedde kontinuerligt. Lite hederligt polisarbete i form av små side quest man kunde nappa på mellan huvuduppdragen. Lite som det fungerade i Insomiacs Spiderman!
Men ja!
Tror inte riktigt dom har samma budget. Dom hade iaf råd med Peter Weller 😊
Gamla Peter väljer väl inte och vrakar direkt...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Den här trailern gjorde mig bara ledsen över inget Judge Dredd-spel är under utveckling.
Åh! Bara tanken på att få lira som Dredd i Mega City One med total frihet att agera domare, jury och bödel i spelvärldens farligaste sandlåda.
Hade kunnat bjuda på mycket mer variation och fart än RC…
Nu blev jag också ledsen att det bara finns i min fantasi