Allt om Diablo IV-betan!

Medlem

Fick igång betan på ps5an men klienten ställde om sig med kinesiska tecken..lite svårt att spela😂😂

Medlem

Spelade coop på ps5an med GT och öl, livet vart gött! Och sen blev man utslängd och nu är det 60 minuter kö. Kul.

Medlem

Haha skön kö.. 95 minuter..

Medlem

Jaha då börjar vi om i kön...

Medlem

Skapade en karaktär och försökte börja spela på series x men fick bara felmeddelanden. Startade om spelet och nu är det mer än 90 min kötid.

Medlem

Tror alla blev utslängda


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag ger upp. Så många errors att försöka komma in i världen efter att ha skapat en karaktär. Testade att starta om klienten, vad hände då...jo 114 minuter kötid (det var 4 min första gången).

Medlem
Skrivet av Piigge:

Tror D4 kommer hyllas i början, men en månad in kommer det märkas att det inte håller i längden, Tror man kommer kunna avgöra ifall det är bra som ett alternativ till PoE efter dom har haft 2-3 leagues. För folk som gillar ARPGs just nu så handlar det väldigt mycket om hur mycket som sker vid varje League.

Ifall första leaguen efter launch lägger till en ny dungeon så vet man att det är dött. Jag hoppas verkligen att dom kollat noga på PoE och kommer härma deras sätt att skapa leagues.

Jag hoppas att de inte kollat på PoE.

Medlem

Kul att folk betalat för early access, ingen kan logga in det jag såg lite på facebook... väl investerade pengar xd

Medlem

Förstår inte hur ett företag som hållit på med onlinespel i decennier inte klarar av att göra så folk kan logga in o köra. De borde väl vara rutinerade vid det här laget kan man tycka. Noll respekt för folks tid.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kul att folk betalat för early access, ingen kan logga in det jag såg lite på facebook... väl investerade pengar xd

Är det inte gratis om man köper spelet?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Gaara:

Förstår inte hur ett företag som hållit på med onlinespel i decennier inte klarar av att göra så folk kan logga in o köra. De borde väl vara rutinerade vid det här laget kan man tycka. Noll respekt för folks tid.

Håller med. Hur kan de år efter år inte veta hur de ska hantera inloggningar? Det har ju varit samma visa varenda släpp från Blizzard och det kommer bli exakt likadant på releasedagen för Diablo 4. Otroligt få kommer kunna logga in.

Medlem

Är det bara jag som är lite halv besviken på grafiken under själva gameplayet?

Medlem
Skrivet av Daffen:

Håller med. Hur kan de år efter år inte veta hur de ska hantera inloggningar? Det har ju varit samma visa varenda släpp från Blizzard och det kommer bli exakt likadant på releasedagen för Diablo 4. Otroligt få kommer kunna logga in.

Tjenare,

Hur mycket än blizzard eller vilket annat företag som helst förebereder så går det inte att motverka problem. Serverkapacitet finns, det är nätverk/internetlinor som överbelastas.

Det är allllllllldeles för många som skall spela samtidigt, helt omöjligt att lösa detta.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Gjorde en Clan för oss Swec och FZ Medlemmar.

SweclockersFZ


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Går att inte att gå in i Kyovadhad.. man studsar tillbaka. Förmodligen för att det är en online zon.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är det inte gratis om man köper spelet?

Jo man betalar inget för beta. Den ingår i spelet!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Tror D4 kommer hyllas i början, men en månad in kommer det märkas att det inte håller i längden, Tror man kommer kunna avgöra ifall det är bra som ett alternativ till PoE efter dom har haft 2-3 leagues. För folk som gillar ARPGs just nu så handlar det väldigt mycket om hur mycket som sker vid varje League.

Ifall första leaguen efter launch lägger till en ny dungeon så vet man att det är dött. Jag hoppas verkligen att dom kollat noga på PoE och kommer härma deras sätt att skapa leagues.

Jag hoppas att de har kollat tillbaka på D2 och D3 och tagit allt som är fantastiskt där.

Medlem

115 minuter kö. Spelade 5 minuter, spelet kraschade, 99 minuter kö

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är det inte gratis om man köper spelet?

Gratis om man köper? 😅

Den öppna betan känns rätt... Körd? 😭😱 Kommer förvisso inte kunna spela, and ändå. Nvlddmkm/video-scheduler-internal-error fortfarande...... 😍😍😍😍😍😭😭😭😭😭

Medlem
Skrivet av inkui:

Gratis om man köper? 😅

Jo, dvs det är inte early access man betalar för. Det är spelet.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, dvs det är inte early access man betalar för. Det är spelet.

Vilket inte gör det gratis, eller?

Medlem
Skrivet av inkui:

Vilket inte gör det gratis, eller?

Kam ju bara avboka efter man spelat betan = gratis

Medlem

50 Minuters kö när jag loggade in vid betans start, helt ok och förväntat. Spelat fram till kl 22 då jag fick min första crash.

Story - world building och känsla är 10/10
Game play som sorceress är .. ja, riktigt tråkigt tbh. En movement key som gör att man inte kan ducka mer än var 5 sekund, så man står och blir slagen av fiender, men är ganska tankig så det gör inte så mycket, fireball, fire shield, etc gå vidare. ¨Jag har just spelat massa d2r och även innan man får teleport är man ju snabbare än de flesta monster och kan således dodgea ganska duktigt även fast man inte har dodge/roll etc.

Däremot så är helhet upplevelsen trots tråkiga skills etc väldigt positiv. Jag tror säkert att sorc kan bli roligare lite senare men skulle rekommendera folket att börja med någon annan klass.

Gnällkuk

ptja, det blev väl inte mycket mer än ca 50m speltid totalt. efter tredje disconnect så gav jag upp, 114m+62+59m i kö, nej tack.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Haha, så kul att läsa om folk som antingen glömt eller inte upplevde D3 lanseringen. Herregud, det är samma visa varje gång.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är det inte gratis om man köper spelet?

jo men ironi, förboka ett spel o det går knappt spela.. vad är grejen då liksom ?

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

ptja, det blev väl inte mycket mer än ca 50m speltid totalt. efter tredje disconnect så gav jag upp, 114m+62+59m i kö, nej tack.

Kom igång vid 23 efter 50 minuters kö, har funkat felfritt sen dess. (Du bor på fel sida av E4:an!)

Skrivet av AirRaid:

Haha, så kul att läsa om folk som antingen glömt eller inte upplevde D3 lanseringen. Herregud, det är samma visa varje gång.

Är ju alltid strul med populära spel med onlinefunktion. Men så här långt har detta funkat bättre än fruktat. Verkligen inte felfritt för alla, men det verkar som att folk i alla fall kan lira några timmar efter premiären. Bådar gott för resten av helgen.


signatur
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Kul att folk betalat för early access, ingen kan logga in det jag såg lite på facebook... väl investerade pengar xd

eller hur. förbokade bara för att testa nu. det är ok om det är buggar. fan ok om skiten är ospelbart.
men att få 111min i kö då kan de fan....
De annonserar det i försäljningen ändå då ska man åtminstonde kunna starta spelet.

Medlem

Och nästa helg kommer kötiden vara lika lång som open beta varar...

Skriv svar