Blizzard om Diablo IV-köerna: finns där för att skydda spelet

Medlem
Skrivet av Tamazin:

De kan lösa det smidigt, men det är som sagt en fråga om kostnad jämfört med hur mycket de tjänar på det, och de har bestämt att badwillen de får av att ha köer å strul i 1-2v vid release som sedan lugnar ner sig är värt det.

Verkar som att Blizzard struntar i badwill, pengarna rullar kanske likaväl in ändå

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag är också utvecklare och du får det låta som att det är mycket lättare än vad det är. Du kanske ska ringa Blizzard och komma och konsulta hos dem för en bra penning, du som sitter med lösningen.

Behålla sin köplats? En simpel databas som kollas när uniktID senast var inloggad och var det inom 5minuter, låt gå före i kön. Var så god, jag bjuder på den.

Fler servrar? Det är inte som att de i dagsläget kör allt på en server, utan de kör det på många servrar. Så systemet och koden finns så klart redan där, inget som egentligen begränsar det till att bara ha 30 eller 50 eller 100 servrar. Du som utvecklare kan jag tycka borde ha mer koll, men du kanske är en (Wordpress)utvecklare?

Medlem

Det ÄR en ekonomisk fråga. Diablo 4 har inte den budget på serverfronten som den behöver och därför blir det så här. Det _ÄR_ problemet!

Alla som verkligen verkligen verkligen tror att de programmerare och nätverksansvariga på några av de största spelstudios som existerar inte klarar av att skapa och hantera kod för ett kösystem och lägga ut den hanteringen över flera servrar som pratar med varandra räcker upp en hand.

"Åh alla dessa små indieföretag med smal budget och få anställda och därigenom ansträngd kompetens"


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Behålla sin köplats? En simpel databas som kollas när uniktID senast var inloggad och var det inom 5minuter, låt gå före i kön. Var så god, jag bjuder på den.