Diskutera – Det bästa Zelda-spelet är...
A link to the past.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Det finns så otroligt många bra spel i serien. Jag är svag för Ocarina of Time och Wind Waker, samtidigt tycker jag A Link Between Worlds är en riktigt fin liten pärla. Dessutom har jag bäst nostalgiska minnen från Legend of Zelda till NES.
Men BÄST är Breath of the Wild. Det tog originalets frihet till nya höjder och har en helt magisk värld att förlora sig i. Tears of the Kingdom har stor potential att peta ner BotW från tronen så jag väntar med spänning på det nya spelet. Bara 43 dagar kvar!
Av de som kommit sedan 1995 har jag bara spelat dem en gång var. Så vet inte hur väl de håller för replay.
Men.
1. BotW. Helt magiskt. Bland det roligaste jag haft med TVspel de senaste åren.
2. A Link to the Past.
Fungerar så otroligt bra med sina snack sized dungeons. Man behöver inte kötta runt i flera timmar utan kan få sig en härlig dos Zelda på en halvtimma/timma.
3. Twilligt Princess och Windwaker kan dela pp bronsplatsen. Fina spel, men med vissa jäkligt sega delar. Första timmarna till TP och att åka båt i en evighet för att fiska triforce i WW? Mjae.
Jag hör väl till den mikroskopiska andel som inte uppskattade Zeldaspelen innan vuxen ålder. Spelade Ocarina of Time när jag gick i lågstadiet, men jag gav nog inte serien en riktigt ärlig chans förrän BotW släpptes, och det har jag haft riktigt kul med.
A link to the past. 90 talet när det var som bäst =D kommer fortfarande ihåg det som igår några av mina finaste gaming minnen 12 år gammal satt man å spela som aldrig föll kompisar vallfärda till en varje dag för att upptäcka vart den grymma gannoon "Ganon" skulle åka på stryk och, kompisar och jag själv tog vartannat liv var, och den där känslan när vi ännu inte visste vad vi hitta men fick tag i silverpilarna för att äntligen kunna nita satan var magisk =D
Fågelperspektiv
Zelda: A Link to the Past (SNES)
Zelda: Links Awakening (GameBoy-versionen)
3D
Zelda: Ocarina of Time (N64)
Bubblare
Zelda: Breath of the Wild. Tog många steg i rätt riktning efter sömnpillret - Skyvard Sword. Dock saknar jag något mer att upptäcka än just Shrines. Sen får det gärna vara en djupare story, med dungeons och fler klassiska musikstycken. Tack på förhand.