Allt vi vet om The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Medlem

Kollade lite klipp från majoras mask idag o saknar tempel / dungeons mer än jag trodde

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Intressant. Det visste jag inte (läckta artbooken, alltså). Men den tanken gillar jag: att spelet både blickar framåt och bakåt. Gillar att den här experimentlustan finns. Visst, en del av mig hade önskat mig ett "helt nytt" Zelda, som t.ex. Wind Waker. Det har ändå gått sex år sedan Breath of the Wild. Samtidigt har jag en känsla av att alla kort ännu inte har spelats ut.

Den läckte som pdf, antagligen från någon kinesisk underleverantör, för en tid sedan - vilket snappades upp av en del Youtubers såklart. Finns nog fortfarande att hitta väldigt enkelt om du vill. Och det var ju en del som tyder på att dungeons kommer vara en stor (eller i alla fall en viss) del av upplevelsen. Dock vet jag inte säkert, då det bara varit bilder och japansk text jag inte förstått, så det är fortfarande bara spekulation och förhoppningar. Men ser gärna att de blandar dungeons med shrines då jag är en av få som verkligen gillade de haha. Bästa av två världar typ. Gammalt och nytt. Något för alla.

Skrivet av waverider:

@Gertzy: Jo det känns ju verkligen som om Nintendo tagit åt sig av den kritik som fanns mot BotW, efter att nu ha sett alla trailers gjorde jag faktiskt en förhandsbokning på TotK häromkvällen. Förutom Fuse gillar jag också att det verkligen känns som om Link inte alls kommer att vara lika ensam som i BotW och världen känns mer detaljerad också. Samt att det ju verkligen ser ut som om klassiska dungeons kommer tillbaka. Tror verkligen att jag kommer gilla det här!

Kul att du fått in hypen! Ja, det här med att storyn verkar få så stor plats och att det kommer finnas champions som slåss vid ens sida är något jag också känner starkt för. Fuse känns som en logisk och trevlig vidareutveckling av BoTW. Och som du säger, de verkar verkligen ha tagit till sig av kritiken så det kan locka både gamla och nya rävar - vilket tycks visa sig också i de rekordstora förhandsbokningarna!

Medlem

Eftersom botw var en 10/10 undrar jag hur dom ska kunna betygsätta det här? 12/10? 😅

123
Skriv svar