Fragzone kanske kan gräva i hur det blir med Empire of Sin (Paradox)?

Medlem
Fragzone kanske kan gräva i hur det blir med Empire of Sin (Paradox)?

Romero gjorde "Empire of Sin" i samarbete med Paradox.

Romero verkar ha droppat spelet nu trots utlovade dlcer osv och Paradox är knäpptysta.

Kanske något för Fragzone att gräva i? https://steamcommunity.com/app/604540/discussions/0/614238786...

Jag var en av dem som köpte dyraste utgåvan för jag såg fram emot et spel i den här stilen. Tänkte ärligt talat mest på "Gangsters 2".

I tråden jag länkade till är det inlägg om vad Romero svarar folk på Discord..


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Det är väl ganska uppenbart, spelet har inte sålt tillräckligt. Paradox kommer inte ta hand om ett spel som inte sålt eller kommer sälja och deras samarbete med Romero är därmed över och Romero själv kan inte göra något oavsett om han vill, om han nu ens vill det.

Det kommer inte komma några fler spel i serien och Paradox kommer inte jobba med Romero igen och man vill inte prata om det eftersom man då måste prata om alla pengar man lagt på spelet och hur dåligt det var i slutändan.

End of story, inget att gräva i.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Däremot kan det vara värt att gräva i hur hållbart/rimligt/lagligt det är att sälja expansioner till ett spel innan de har finansierats och blir av... det är inte ens några luddiga floskler de säljer (i stil med "get access to all upcoming content!"), utan de säljer uttryckligen två expansioner.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Däremot kan det vara värt att gräva i hur hållbart/rimligt/lagligt det är att sälja expansioner till ett spel innan de har finansierats och blir av... det är inte ens några luddiga floskler de säljer (i stil med "get access to all upcoming content!"), utan de säljer uttryckligen två expansioner.

Det är iofs fördjävligt att det skall vara så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trist för de som gillar/gillade spelet men personligen tycker jag det såg rätt skit ut redan när PDX och Romero satt och tokhajpade det innan release och verkar vara skit fortfarande.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

FZ har aldrig någonsin ställt de jobbiga frågorna, vilket är lite trist. Men man kan kanske inte skära av den hand som föder en.

Medlem
Skrivet av maq777:

FZ har aldrig någonsin ställt de jobbiga frågorna, vilket är lite trist. Men man kan kanske inte skära av den hand som föder en.

Även om det kunde vara kul så är det väl inget man förväntar sig av denna sidan, att ställa frågor till Paradox som aldrig kommer bli besvarade. Det är lite så att svensk spelmedia är en parentes och inget varken svenska eller utländska utvecklare och förläggare behöver bry sig om eller förhålla sig till. Det är större chans att Paradox svarar på frågor från Dagen Industri.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Journalistik på en spelsida? Det enda modern spelpress sysslar med är att sprida reklam i form av ”nyheter” mot betalning. Är därför det blir mer ramaskri när man inte fick en förbetald all-inclusive-semester med sin kostnadsfria ”recensionskod” än om en utgvare blåser spelarna.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Journalistik på en spelsida? Det enda modern spelpress sysslar med är att sprida reklam i form av ”nyheter” mot betalning. Är därför det blir mer ramaskri när man inte fick en förbetald all-inclusive-semester med sin kostnadsfria ”recensionskod” än om en utgvare blåser spelarna.

Tuff du är.

Om FZ började göra grävande reportage som handlar om utvecklarna mer än om spelen skulle det gnällas om hur de skriver om annat än spel.
Dessutom lär det nog vara omöjligt att ens få till en intervju med t.ex. Paradox om man tänker ställa dem mot väggen på det sättet, idag är väl alla intervjuer praktiskt taget förbeställda med manus, man får helt enkelt ingen intervju annars.

Sen är det måhända rätt att mycket som skrivs som åtminstone förhåller sig neutral då det kan finnas pengar och sponsorskap bakom, men alternativet vore väl att lägga ned helt och hållet vilket de flesta av oss hoppas FZ inte gör.

Men det ska alltid mästras och gnällas oavsett vad de skriver om (eller inte skriver om).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Att spelet är i det skick det är en sak men att utfästa att köpa utgåva mot att det ska ingå diverse dlcs och tillägg som ska komma längre fram för att sen bara droppa liret..

Skulle gärna höra vad Paradox har att säga om det. varför ska man hädanefter tro på dem igen för?


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Att spelet är i det skick det är en sak men att utfästa att köpa utgåva mot att det ska ingå diverse dlcs och tillägg som ska komma längre fram för att sen bara droppa liret..

Skulle gärna höra vad Paradox har att säga om det. varför ska man hädanefter tro på dem igen för?

De gör ju fortfarande riktigt bra spel, de senaste åren har lärt oss att inte förvänta oss något särskilt av PDX dock, bättre avvakta och se hur det artar sig. Men när de gör något bra blir det riktigt bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Skrivet av Beginner:

Romero gjorde "Empire of Sin" i samarbete med Paradox.

Romero verkar ha droppat spelet nu trots utlovade dlcer osv och Paradox är knäpptysta.

Kanske något för Fragzone att gräva i? https://steamcommunity.com/app/604540/discussions/0/614238786...

Jag var en av dem som köpte dyraste utgåvan för jag såg fram emot et spel i den här stilen. Tänkte ärligt talat mest på "Gangsters 2".

I tråden jag länkade till är det inlägg om vad Romero svarar folk på Discord..

Missade denna tråd innan.

Intressant grej. Ska kika på det. Men inte säkert att vi gör nåt: hänger på hur intressant det ser ut. Tack för tipset hursomhelst. Och förjävligt är det.

Skrivet av maq777:

FZ har aldrig någonsin ställt de jobbiga frågorna, vilket är lite trist. Men man kan kanske inte skära av den hand som föder en.

Det är inte helt enkelt att bara "ställa de jobbiga frågorna." Första hindret är att hitta nån att ställa dem till. Jag kan ringa upp ett företag och be att få prata med någon ansvarig för det eller det området, men chansen att faktiskt få tala med någon som har nåt att säga är liten. Nästan alla intervjuer som faktiskt syns föreslås av spelföretaget, som då är den som sätter agendan för vad det ska pratas om osv. Vi tackar för det mesta nej till såna just eftersom de bara blir marknadsföring.

Sen handlar det väldigt mycket om vad läsarna vill ha. Och de vill ofta inte ha sånt som vi själva gör. Två exempel: den här om höga SNES Mini-priser i Sverige och den här om att Take-Two skrotade Volt mitt i utvecklingen. Vi hade även Roberta Williams-intervju nyligen. Ingen av dem fick någon större uppmärksamhet, men åtminstone de två första tog väldigt mycket tid att göra (vilket alla såna här grejer gör). Om man på samma tid kan göra tio nyheter som får minst lika uppmärksamhet så är det svårt att motivera storjobben.

Och nej, det handlar inte om "handen som föder oss". Det har funnits annonsfinansierade nyhetsmedier sen 1800-talet, som hela tiden kunnat skriva oberoende och kritiskt. Annonsörerna har noll med det redaktionella materialet att göra och tvärtom.


signatur
1
Skriv svar