Zelda-teamet är intresserade av att göra en filmadaption av spelserien

Robot
Zelda-teamet är intresserade av att göra en filmadaption av spelserien
Medlem

De har ju i alla fall gott om potentiella tittare med tanke på hur gott mottagande spelet fått än så länge av sina fans. Tidigt ännu dock efter release. Fast sedan så finns det ju de som inte är lika nöjda

Moderator | Testpilot
Skrivet av Aletheides:

De har ju i alla fall gott om potentiella tittare med tanke på hur gott mottagande spelet fått än så länge av sina fans. Tidigt ännu dock efter release. Fast sedan så finns det ju de som inte är lika nöjda

https://i.imgur.com/MmXPvNi.png

Väldigt uppenbar review-bombing där också när man faktiskt börjar kolla


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Aletheides:

De har ju i alla fall gott om potentiella tittare med tanke på hur gott mottagande spelet fått än så länge av sina fans. Tidigt ännu dock efter release. Fast sedan så finns det ju de som inte är lika nöjda

https://i.imgur.com/MmXPvNi.png

Skrivet av uberpwnage2.0:

Väldigt uppenbar review-bombing där också när man faktiskt börjar kolla

Woah, det var förvånansvärt låg user score. Har själv inte spelat spelet, men har bara hört positivt om det så det var överraskande.

Nån aning om vad den här reviewbombningen handlar om?

Medlem

Om det blir typ en Anime eller något. Rösten på Link vore ju intressant att få höra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Woah, det var förvånansvärt låg user score. Har själv inte spelat spelet, men har bara hört positivt om det så det var överraskande.

Nån aning om vad den här reviewbombningen handlar om?

Har vänt lite nu

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Woah, det var förvånansvärt låg user score. Har själv inte spelat spelet, men har bara hört positivt om det så det var överraskande.

Nån aning om vad den här reviewbombningen handlar om?

mja, nu är det upp i 8.5 på user score. Så tror nog bara det vara några surkartar i början som inte har en Switch.


signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare

Snälla Fzare sluta använda metacritic och håll er till opencritic i stället!

https://opencritic.com/game/14343/the-legend-of-zelda-tears-o...

Medlem

Eöh...kanske inget man ska avfärda direkt, men jag har svårt att se hur det ska kunna matcha spelen i kvalitet.

Medlem

Bäst de skyndar sig!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Quake-konnässsör

Så Link skaa springa runt mellan en tre hundra shrines och samla 900 korok "seed" nu i film format, nja...

Filmen blir säkert bra hur som helst, om man ska tro publiken för Mario så har de lyckas. Lär säkert göra det för Zelda också, men lär inte tillföra något mästerverk eller något man inte redan har sätt förut. Konceptet är ganska tråkigt i filmformat, för mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av almblad:

Så Link skaa springa runt mellan en tre hundra shrines och samla 900 korok "seed" nu i film format, nja...

Filmen blir säkert bra hur som helst, om man ska tro publiken för Mario så har de lyckas. Lär säkert göra det för Zelda också, men lär inte tillföra något mästerverk eller något man inte redan har sätt förut. Konceptet är ganska tråkigt i filmformat, för mig.

Känns som att konceptet kan vara fantastiskt dock? En helt ny fantasivärld att utforska med nya raser och figurer vi inte riktigt sett på bioduken förut. Spelens värld har mycket att bjuda på med en stor fasansfull måne, tidsresande Ganon/Ganondorf, en översvämmad värld, mästar-svärdet, Divine Beasts (som jag tyckte var intressant storymässigt) osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

det blir ju såfall legend of zelda storyn som blir bäst gjort imo.
Ikonisk och tror flesta kommer ihåg den bäst.

Skribent
Skrivet av almblad:

Så Link skaa springa runt mellan en tre hundra shrines och samla 900 korok "seed" nu i film format, nja...

Filmen blir säkert bra hur som helst, om man ska tro publiken för Mario så har de lyckas. Lär säkert göra det för Zelda också, men lär inte tillföra något mästerverk eller något man inte redan har sätt förut. Konceptet är ganska tråkigt i filmformat, för mig.

Tänker att Zelda ändå har mer story och djup än Mario, så det ska nog gå att göra något bra av det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ge mig antingen Links Awakening, A Link to the Past eller Ocarina of Time när det kommer till story so visst.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns som att konceptet kan vara fantastiskt dock? En helt ny fantasivärld att utforska med nya raser och figurer vi inte riktigt sett på bioduken förut. Spelens värld har mycket att bjuda på med en stor fasansfull måne, tidsresande Ganon/Ganondorf, en översvämmad värld, mästar-svärdet, Divine Beasts (som jag tyckte var intressant storymässigt) osv.

Dom måste ju ha med Error.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Räknar nästan med det nu efter succén med Mario. BotW och TotK tar mycket inspiration från Miyazakis tidiga filmer. Ser gärna att de fortsätter med det för en eventuell filmatisering. Älskar Laputa, Nausicaä och Mononoke. Måste nog uppdatera det för en modern publik men hoppas slutresultatet blir mer likt Sagan om ringen än Disney.

1
Skriv svar