Första trailern för Little Big Adventure-remastern har släppts

Robot
Första trailern för Little Big Adventure-remastern har släppts

Men vad ska fansen säga om den nya stilen?

#Twinsens-little-big-adventure


Medlem

Är jag dum i huvudet... Finns det inte redan en remake?

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Är jag dum i huvudet... Finns det inte redan en remake?

Jo, de har gjort remasters av båda spelen för att få dem att funka på moderna system och lägga till lite andra grejer. Det här verkar i ärlighetens namn vara närmre en remake, men de har valt att kalla det för remaster, så ...

Medlem

2.21 verkar ha haft finansiärer som är intresserade men lite osäkra på om dom vågar satsa på ett nytt spel. Så jag tror en remaster av 1-2 kan användas lite för att visa att det finns intresse bland spelare, om det visar sig sälja alltså.

Medlem

Detta var ett av mina favoritspel när det kom. Har dock svårt att se att jag skulle uppskatta dem idag på samma sätt som då. Kommer det på game pass så testar jag såklart, men skulle nog inte lägga pengar på det.

Avstängd

Hoppas det kommer till Xcloud så jag kan spela. Älskar det 👍🏻❤️

Medlem

Båda spelen i serien var favoriter när jag var liten. Kan definitivt tänka mig att spela igenom det igen. Ser lite annorlunda ut men definitivt inte dåligt. Hade helt glömt museét man skulle traversera med sin proto-pack! väldigt nostalgiskt att se i trailern Hoppas på en bra remake av tvåan också som var den absoluta favoriten!

Medlem

Gillar LBA. Första två spelen var några av de första spel jag någonsin spelade. Väldigt mysiga.
Denna remastern ser OK ut. Förutom Twinsen som ser lite udda ut

Medlem

Fond memories. I'll let them continue to be memories...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Tyckte av någon anledning att LBA var rätt läskigt även om det var bra. Spelet kändes lite som att vara i en bisarr dröm eller nått.
Men jag var rätt ung.

Medlem

Jag har inga problem med hur denna ser ut, ska bli spännande!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Är jag dum i huvudet... Finns det inte redan en remake?

Du är inte dum i huvudet men som någon annan nämnde släppte dom det som en "classic", dvs fullt spelbart utan krångel fast med samma stil som orginalet. Ingen remaster i den meningen alltså.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Tyckte av någon anledning att LBA var rätt läskigt även om det var bra. Spelet kändes lite som att vara i en bisarr dröm eller nått.
Men jag var rätt ung.

Dr Funfrock har en rätt läbbig design faktiskt

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Tyckte av någon anledning att LBA var rätt läskigt även om det var bra. Spelet kändes lite som att vara i en bisarr dröm eller nått.
Men jag var rätt ung.

Haha exakt så kände jag med. Men tyckte om det.

Medlem

Jag bryr mig så mycket om själva spelen. Men älskar musiken. Då jag kommer nog nöja mig med att lyssna på musiken för att fira ny släppet.

Medlem

Min favoritspel som knatte

Inaktiv

Gillade aldrig det när det begav sig och tveksamt att det blir någon ändring på det nu.

Medlem

Önskar att det hade ryckt mer i nostalgi-baguetten.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Tycker det ser bra ut. Det var evigheter sedan jag spelade LBA och tycker den nya stilen påminner extremt väl hur jag minns att spelet var. Så något har de ju absolut gjort för att behålla den gamla känslan i ett mer modernt format.

Medlem

Ett av mina favoritspel och barndomsminnen. Men herregud, Twinsen ser ju [Borttaget /mod] ut. Miljöerna var knappt något snyggare grafiskt heller. Måste vara den fulaste remastern jag sett. Pre-Alpha såklart, men är tveksam till att det kommer bli så mycket förbättrat.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag bryr mig så mycket om själva spelen. Men älskar musiken. Då jag kommer nog nöja mig med att lyssna på musiken för att fira ny släppet.

Då kanske detta intresserar dig? ☺️
https://www.kickstarter.com/projects/wayo/little-big-adventur...

Medlem

Väldigt glad över denna nyhet, spelade igenom LBA-spelen många gånger under 90-talet och det ska bli skoj att återvända till dom.

Skrivet av svampfan:

Lyssnat på det albumet varje vecka sedan jag fick det för två år sedan, så himla bra!

Skribent

Tycker det ser bra ut! Kör gärna detta (och tvåan) på Steamdecken.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

hoppas folk inser att om detta blir en hit kommer det LBA 3!

Skribent

Minns hur besviken jag var på att Little Big Planet INTE var en uppföljare på Little Big Adventure. Var så besviken att jag inte testade LBP på typ ett år eller något. haha


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar