Zelda: Tears of the Kingdom var i princip färdigt när det försenades från 2022 till 2023

Robot
Zelda: Tears of the Kingdom var i princip färdigt när det försenades från 2022 till 2023

Vad Nintendo gjorde med tiden? Polerade!

#zelda-tears-of-the-kingdom


Medlem

Förebild. Tänk om de gjort samma med Star Wars Jedi Survivor. Resident Evil 4 och God of War Ragnarök funkade utan en update på 100 GB. Och var på en skiva. Om de inte klarar att få in spelet på en skiva, varför inte använda två?

Medlem

Tack för det Nintendo.
Det är ändå mer av ett tidlöst spel.
Inte ett som måste tävla mot konkurrenterna medelst RTX On och att maximera nyaste Unreal motorn liksom.

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

😅 Nope!

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

Hohoho, jag har inte skrattat så mycket sedan Adde Malmbergs storhetstid! Inte en byxa är torr!

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

Haha 😂

Medlem

Det är underbart att spela ett sånt enormt spel med oändliga möjligheter och det är buggfritt och funkar, härliga tider. Är uppe i 90 timmar och inte en enda gång har det buggat, det är fantastiskt.

Medlem
Skrivet av Danster:

Hohoho, jag har inte skrattat så mycket sedan Adde Malmbergs storhetstid! Inte en byxa är torr!

Adde Malmberg alltså!? Det var längesedan😅

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

Så bara tre års försening till hade det klarat av 30 😁

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

Testat det?
Nio timmar in och har en ens tänkt på fps drops, flyter på utan problem.
Gnäll där gnäll är relevant.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av robbis:

Dom polerade och optimerade det från 10fps till 15fps.. Good job Nintendo!

Tröttsamt med alla avundsjuka stackare som inte har ett switch som tafatt försöker skoja till det.
Tears of the kingdom rullar helt klanderfritt för mig, jag har inte märkt några framedrops eller lagg, det bara funkar felfritt helt enkelt.
Detta är tveklöst det bästa spel som någonsin skapats, med red dead redemption 2 flåsandes i nacken som en definitiv tvåa.
Den som inte får uppleva detta mästerverk tycker jag synd om.

Medlem

Och ändå behövdes det en ”Day-1 patch” för att hålla någorlunda 30 fps? Dock ska det tilläggas att jag inte stött på några buggar på 30-timmars spelande, och att ”framedrops” beror troligtvis på att Nintendo har maxat Switchen till bristningsgränsen.

Medlem

"Taktiken, att ägna ett år åt att polera storspel, är kanske något fler speljättar borde ta efter."

Men det kostar ju pengar och så kan vi ju inte ha det.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Tröttsamt med alla avundsjuka stackare som inte har ett switch som tafatt försöker skoja till det.
Tears of the kingdom rullar helt klanderfritt för mig, jag har inte märkt några framedrops eller lagg, det bara funkar felfritt helt enkelt.
Detta är tveklöst det bästa spel som någonsin skapats, med red dead redemption 2 flåsandes i nacken som en definitiv tvåa.
Den som inte får uppleva detta mästerverk tycker jag synd om.

Jag har en switch så vad pratar du om... Vissa kanske klarar av att spela spel i låg fps, men majoriten har svårt för det. Det hade svårt att driva BoTW... Det känns ju nästan mer pinsamt att försvara nintendo som alltid ligger 12 steg bakom i hårdvara. Ja antagligen så har inte nintendo spelare högre krav men jag har det. Hade varit kul dessutom om du fick lagg i ett singelplayer spel hahaha...

Medlem
Skrivet av baxtex:

"Taktiken, att ägna ett år åt att polera storspel, är kanske något fler speljättar borde ta efter."

Men det kostar ju pengar och så kan vi ju inte ha det.

Nej precis och spelarna skulle ju kunna bli nöjda med, det går ju inte för sig


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Testat det?
Nio timmar in och har en ens tänkt på fps drops, flyter på utan problem.
Gnäll där gnäll är relevant.

Jag gnällde inte. Jag var bara ironisk... Men det är helt okey att försvara nåt man gillar. Kul att du gillar det.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag har en switch så vad pratar du om... Vissa kanske klarar av att spela spel i låg fps, men majoriten har svårt för det. Det hade svårt att driva BoTW... Det känns ju nästan mer pinsamt att försvara nintendo som alltid ligger 12 steg bakom i hårdvara. Ja antagligen så har inte nintendo spelare högre krav men jag har det. Hade varit kul dessutom om du fick lagg i ett singelplayer spel hahaha...

Uppenbarligen så tycker majoriteten att 30fps räcker för TotK säljer som smör!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Tröttsamt med alla avundsjuka stackare som inte har ett switch som tafatt försöker skoja till det.
Tears of the kingdom rullar helt klanderfritt för mig, jag har inte märkt några framedrops eller lagg, det bara funkar felfritt helt enkelt.
Detta är tveklöst det bästa spel som någonsin skapats, med red dead redemption 2 flåsandes i nacken som en definitiv tvåa.
Den som inte får uppleva detta mästerverk tycker jag synd om.

Inte testat det än men spelade Breath of the Wild. Tror inte jag såg en enda bugg. Och det är inget litet spel som man varvar på 8 timmar. I Ragnarök stötte jag på ett par buggar. När jag tänker efter så har jag inte sett det i Mario Kart 8 heller. Kanske att Nintendo vet vad dom gör?

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Tröttsamt med alla avundsjuka stackare som inte har ett switch som tafatt försöker skoja till det.
Tears of the kingdom rullar helt klanderfritt för mig, jag har inte märkt några framedrops eller lagg, det bara funkar felfritt helt enkelt.
Detta är tveklöst det bästa spel som någonsin skapats, med red dead redemption 2 flåsandes i nacken som en definitiv tvåa.
Den som inte får uppleva detta mästerverk tycker jag synd om.

Här har vi någon som verkar ha sett den kommentaren som ett personligt påhopp. Chilla lite vetja, livet blir bra mycket roligare då


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är bra dedikation på att sitta och polera ett år på ett färdigt spel, jag hade inte haft den orken

Medlem
Skrivet av marsson90:

Här har vi någon som verkar ha sett den kommentaren som ett personligt påhopp. Chilla lite vetja, livet blir bra mycket roligare då

Chilla själv


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Så bara tre års försening till hade det klarat av 30 😁

Eller hade det blivit dubblerat tro. Ett år = 5 fps mer
Två år = 10fps mer
Tre år = 20fps mer
Fyra år = 40fps mer
Säg fem år, då har vi 60fps stabilt.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Eller hade det blivit dubblerat tro. Ett år = 5 fps mer
Två år = 10fps mer
Tre år = 20fps mer
Fyra år = 40fps mer
Säg fem år, då har vi 60fps stabilt.

Dröm! 😁

Fast fem år har vi Switch U Pro med hårdvara som kan driva det.

Medlem

Bra strategi av Nintendo.
Spelar ganska exakt ingen roll alls om man får vänta i 5 eller 6 år på ett spel. Att däremot släppa ett spel i ofärdigt skick ger rejäl avsmak, även om det patchats upp 6 månader senare

Skrivet av Ribcage:

Dröm! 😁

Fast fem år har vi Switch U Pro med hårdvara som kan driva det.

Vi får se, inte ens Xbox Series X verkar ju räcka för att driva spel stabilt i 30fps.

Medlem

Kreativt sätt att förklara hur man fegade ur att konkurrera med God of War: Ragnarök.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kreativt sätt att förklara hur man fegade ur att konkurrera med God of War: Ragnarök.

Hehe, tror inte Nintendo gav det spelet en enda eftertanke. Har väl i runda slängar tagit TotK 3 dygn att nå upp till försäljningssiffrorna Ragnarök gjorde på 3 månader

Medlem
Skrivet av Majoren:

Vi får se, inte ens Xbox Series X verkar ju räcka för att driva spel stabilt i 30fps.

Definitivt för sån grafik. Men helt sant det kan hända att de fortsätter att prioritera annat framför flyt!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hehe, tror inte Nintendo gav det spelet en enda eftertanke. Har väl i runda slängar tagit TotK 3 dygn att nå upp till försäljningssiffrorna Ragnarök gjorde på 3 månader

Jag tror Ragnarök sålde ungefär 5 milj på 2 veckor eller nåt sånt och är det snabbast säljande Playstationspelet någonsin, TotK sålde 10 miljoner på 3 dagar så det är lite skillnad helt klart.

123
Skriv svar