Xbox: Starfield har minst antal buggar av något Bethesda-spel vid release
Och hade ett betydligt tidigare släppdatum innan Microsoft köpte Zenimax.
Så istället för 40 000 miljarder buggar har det bara 4000 miljarder?
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Jag räknar inte med att spela det här spelet innan 6 månader har gått efter release.. har man tur 3 månader.
Vill man få den bästa upplevelsen som möjligt är det PC-version som gäller och jag gissar helst inte game pass versionen som lär vara handikappad på ett eller annat sätt. Blir köpa på Steam oavsett.
Om det är något man lärt sig i livet så är det att aldrig förboka ett Bethesda-spel, jag väntar hellre någon månad och slipper alla game breaking buggar som alltid finns i deras spel.
Någon månad? flera år skulle jag nog säga.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
De har säkert granskat det lika noggrant som de gjorde med Redfall.
De har nog granskat det betydligt mer ska du se
Säger ju i princip ingenting
Med tanke på att jag inte noterat särskilt många buggar under tusentals timmar i Oblivion, Skyrim och Fallout 4 så anser jag att det låter bra. Kanske rent PR-snack, men det är ju alltid positivt med mindre buggar.
Submission is for the weak
Någon månad? flera år skulle jag nog säga.
Ärligt talat, 6månader till 1år är det de brukar ta för dem att fixa sina spel...EFTER release
Med tanke på att jag inte noterat särskilt många buggar under tusentals timmar i Oblivion, Skyrim och Fallout 4 så anser jag att det låter bra. Kanske rent PR-snack, men det är ju alltid positivt med mindre buggar.
Så kan det vara, många blandar också ihop buggar med "konsol skada" när man spelar på PC versionen. Sånt man måste fixa med moddar.
Spelen har sen Oblivion varit "konsol skadade"
Med tanke på att jag inte noterat särskilt många buggar under tusentals timmar i Oblivion, Skyrim och Fallout 4 så anser jag att det låter bra. Kanske rent PR-snack, men det är ju alltid positivt med mindre buggar.
Då gratulerar jag dig, du har haft tur, men det säger väl ändå ingenting? Kan va 1 bugg och det kan vara 200000 buggar, vem vet. Har inte så många timmar som dig i nämnda spel och stött på en del buggar men jag gillar spelen ändå så jag hoppas Starfield blir bra.
Nu sitter det massor med personer på Bethesda och önskar att marknadsfolk kunde hålla klaffen...
Självklart kommer det finnas buggar i ett spel av den här storleken, förhoppningen är bara att dom inte är direkt spelförstörande.
Antal buggar de trackar och antal buggar de fixar är nog de lättaste de kan jämföra mellan projekt, Buggar spåras alltid ner i minsta detalj även om de inte fixas. Men så fort någon stöter på en bugg de valt att inte hinna med för release så gör det ju detsamma, folk kommer fortfarande peka på detta uttalande.
Men jämför ett spel i starfields storlek med ett som oblivion så _bör_ det ju innebära att spelet borde vara i väldigt okej skick för release.
Konstigt att uttala sig om antal buggar det kommer ha vid release, månader innan releasen...
Kommer alltid finnas en uppsjö med buggar som QA-testare tyvärr inte hittar, som hittas av vanliga spelare när det väl släppts "på riktigt", speciellt dessa mega-stora-spel... That's a bug's life
Konstigt att uttala sig om antal buggar det kommer ha vid release, månader innan releasen...
Kommer alltid finnas en uppsjö med buggar som QA-testare tyvärr inte hittar, som hittas av vanliga spelare när det väl släppts "på riktigt", speciellt dessa mega-stora-spel... That's a bug's life
Det verkar som att han pratar om hur många buggar de har nu jämfört med de andra spelen under release, och just nu är allt nerlåst och spelet är i en buggfixningsfas.
QA testare brukar hitta vartenda liten dum bugg man kan tänka sig, men oftast handlar det om att buggfixningen måste prioriteras bort för att hinna med release, det handlar inte om att QA-testare missar buggar.
De har inte bara en bakgrund i buggiga spel, men de har ett av de trasigaste spelen i fallout 76, de har nog insett att de skulle skada dom otroligt mycket att släppa ett trasigt spel igen.
Att ha mindre antal buggar vid release än några av spelvärldens buggigaste spel någonsin säger mig inte tokmycket, annat än att man kanske kan vara försiktigt optimistisk till att man inte ska råka "skjutas" tvärs över halva kartan eller att NPC's huvuden helt plötsligt börjar rotera när man har en dialog med dem.
https://media.tenor.com/ld5tk9ujuJsAAAAC/doubt-press-x.gif
Jag räknar inte med att spela det här spelet innan 6 månader har gått efter release.. har man tur 3 månader.
Vill man få den bästa upplevelsen som möjligt är det PC-version som gäller och jag gissar helst inte game pass versionen som lär vara handikappad på ett eller annat sätt. Blir köpa på Steam oavsett.
Varför skulle Game Pass-versionen vara handikappad jämfört med Steam?
Varför skulle Game Pass-versionen vara handikappad jämfört med Steam?
För att det ligger på xbox launchern som är usel.
Varför skulle Game Pass-versionen vara handikappad jämfört med Steam?
Lättare att modda kanske? Spelade Crusader Kings 3 på GP, och kändes som light-versionen eftersom man inte hade tillgång till Steam Workshop.
Ungefär som att vara Greklands bästa bandylag..
Varför skulle Game Pass-versionen vara handikappad jämfört med Steam?
förutom vad ovan skrivit så vill jag komma ihåg spel som inte håller jämna steg med uppdateringar på gamepass/windows store versionen och att det krävts extra handpåläggning från utvecklarna för att få ut just uppdateringar till den versionen.
Sen som sagt moddar mm. Det kanske har fixats men det känns som man har "mindre kontroll" när man installerar spel från den sk "xbox appen"
Lol fan vad alla är bittra.
Verkligen. Kanske är pga allt beröm över Starfield på sistone. Själv har jag alltid haft skoj med Elder Scrolls och Fallout, buggar till trots.