Xbox: Starfield har minst antal buggar av något Bethesda-spel vid release

Medlem
Skrivet av Molotov:

Så kan det vara, många blandar också ihop buggar med "konsol skada" när man spelar på PC versionen. Sånt man måste fixa med moddar.
Spelen har sen Oblivion varit "konsol skadade"

Jag har spelat på både konsol och på PC helt vanilla i ovanstående spel, men inte tänkt på det alls. Men jagag kanske helt enkelt inte är lika känslig för vad du kallar "konsolsskada" som andra.

Skrivet av laban005:

Då gratulerar jag dig, du har haft tur, men det säger väl ändå ingenting? Kan va 1 bugg och det kan vara 200000 buggar, vem vet. Har inte så många timmar som dig i nämnda spel och stött på en del buggar men jag gillar spelen ändå så jag hoppas Starfield blir bra.

Känns skönt att veta att jag haft tur! ^^ Förvisso förstår jag kanske mitt fel i min tidigare kommentar (det finns inte världshunger för jag är mätt just nu), men helt ärligt har jag aldrig förstått vad alla pratar om när de beskriver Bethesdaspel som "TOTALT ospelbara och bortom all räddning utan 1 års moddande". Man kanske helt enkelt har olika krav på vad som räknas som gamebreaking bugg/bethseda jank och vad man kan förvänta sig av ett färdigt spel.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Kunde de inte låta några speltestare spela Redfall?

Dom hade det, nackdelen va att ingen vågade säga att det va dåligt.
Dom fick indikationer att spelet skulle hamna på typ 80-85 i betyg.

Colt Eastwood va iväg och testade och han är hardcore xbox fanboy, på sin youtube kanal sa han att spelet va riktigt bra.
När det sen släpptes fick han så mycket skit så han tog tillbaka allt bra han hade sagt.

Har man speltestare så är det bra om dom vågar säga att spelet är dåligt om det väl är det utan oro för sitt jobb.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag har spelat på både konsol och på PC helt vanilla i ovanstående spel, men inte tänkt på det alls. Men jagag kanske helt enkelt inte är lika känslig för vad du kallar "konsolsskada" som andra.

Du tänker säkert inte på det men många spel är det. Vad jag tänkte i detta fall som konsolskada som man måste "modda bort" är tex.
Allmänt krångel om man tar bort FPS-spärr.
Menyer gjorda för handkontroll och dess begränsningar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Lol fan vad alla är bittra.

Japp. Det har blivit mer av ett meme nu än verklighet. De får det att framstå som att alla Bethesdaspel är ospelbara vid release, vilket är långt från sanningen.

Visst är det bara anekdotiskt, men jag har spelat alla deras open world RPG-spel vid release (inte Fallout 76) helt sedan Daggerfall när det begav sig, och inget av dem har varit så dåliga som folk vill få oss att tro. Visst har det funnits buggar, en del värre än andra, men med tanke på komplexiteten fungerar det helt okej. Det är klart det finns plats för förbättringar, men situationen är inte på långa vägar så illa som många vill få oss att tro.

Men det är kul att meme:a, det skapar ju en slags samhörighet och känsla av att man är en del av något även om det inte är baserat på verkligheten.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Japp. Det har blivit mer av ett meme nu än verklighet. De får det att framstå som att alla Bethesdaspel är ospelbara vid release, vilket är långt från sanningen.

Visst är det bara anekdotiskt, men jag har spelat alla deras open world RPG-spel vid release (inte Fallout 76) helt sedan Daggerfall när det begav sig, och inget av dem har varit så dåliga som folk vill få oss att tro. Visst har det funnits buggar, en del värre än andra, men med tanke på komplexiteten fungerar det helt okej. Det är klart det finns plats för förbättringar, men situationen är inte på långa vägar så illa som många vill få oss att tro.

Men det är kul att meme:a, det skapar ju en slags samhörighet och känsla av att man är en del av något även om det inte är baserat på verkligheten.

Kan vara en del av sanningen men samtidigt finns det många som inte förstår att vissa helt enkelt har högre krav.
Kalla det vad man vill men det finns många som vill ha det så bra som möjligt. Vill inte vara begränsad av slutprodukten som utvecklarna fick förhålla sig till.
Tur är väll det att Bethesdas spel är så moddvänliga. Vissa har svårt att förstå varför folk vill vänta på moddar mm, men det är helt enkelt för att få det bästa möjliga ur spelet.

Kan dra ett eget exempel ur min synvinkel just nu.
Jag har köpt senaste Zelda spelet, men jag spelar på PC för att jag vill få bästa möjliga ur spelet. Hade jag väntat ännu längre hade jag kunnat kanske få ännu bättre upplevelse men jag tycker faktiskt originalgrafiken (med lite högre upplösning och bättre flyt som jag får med att köra på PC) är rätt trevlig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Lol fan vad alla är bittra.

Ja få spel som fått så mycket skit innan release tror jag.

Själv är jag supertaggad efter att ha sett senaste visningen på Starfield direct.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Är det någon som litar på vad Booty säger nuförtiden? Ta allt den mannen säger med arton skopor salt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Härligt att höra. Dom har lagt mycket pengar genom att spendera tid att optimera och få så lite buggar som möjligt vid lansering detta är anledningen att det lär har mycket mindre buggar.

Vore konstigt om det inte var så när dom lagt så extremt mycket tid och pengar och sagt att Bethesda ni måste lansera med extremt lite buggar.

Så detta viste man ju redan innan dom uttalade sig om detta. Sen är det alltid spelare som kommer gnälla i massor på Microsoft och Xbox fast dom kommer ha Starfield med minst buggar.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag har spelat på både konsol och på PC helt vanilla i ovanstående spel, men inte tänkt på det alls. Men jagag kanske helt enkelt inte är lika känslig för vad du kallar "konsolsskada" som andra.

Känns skönt att veta att jag haft tur! ^^ Förvisso förstår jag kanske mitt fel i min tidigare kommentar (det finns inte världshunger för jag är mätt just nu), men helt ärligt har jag aldrig förstått vad alla pratar om när de beskriver Bethesdaspel som "TOTALT ospelbara och bortom all räddning utan 1 års moddande". Man kanske helt enkelt har olika krav på vad som räknas som gamebreaking bugg/bethseda jank och vad man kan förvänta sig av ett färdigt spel.

Nä jag är inte heller så känslig för jank. Jag känner mest att det är tunga ord att säga redan nu och jag vet inte riktigt vad man har att vinna på det. MS behöver den här releasen så hårt och att säga såna saker kan slå tillbaka tror jag, bättre att låta spelet tala för sig själv om de är självsäkra. Sen borde man kanske inte måla upp det som en feature när spelet är helt, det borde ju alla spel vara 😊

Inaktiv

Lite roligt uttalande men eftersom de skjutit upp det och detta är ett flaggskepp för Xbox kommer det inte vara i närheten. Däremot tror jag de slinker lite på flytet av spelet

Sen borde vi ha att företag får betala X dollar per bugg där spelet genomgår 10 tester på standardiserade xbox, pc oc playstation

Medlem

Vad skulle han säga? Att det är mer buggigt? Förståelse inte varför sådana här subjektiva uttalande får massa publicitet.

eld
Medlem
Skrivet av anon_332538:

Sen borde vi ha att företag får betala X dollar per bugg där spelet genomgår 10 tester på standardiserade xbox, pc oc playstation

Finns inget vettigt sätt att lagföra något sånt, buggar har alltid varit och kommer alltid vara en del av mjukvara, och vissa typer av spel kommer vara mer utsatta än andra.

Skrivet av baxtex:

Vad skulle han säga? Att det är mer buggigt? Förståelse inte varför sådana här subjektiva uttalande får massa publicitet.

Det är objektivt, buggar är något man spårar rätt intensivt i spelutveckling, går att jämföra siffra med siffra mellan projekt, allt från de minsta till ordentliga showstoppers.

Medlem

Kan ju helt klart bli en konsolsäljare, men frågan är om de verkligen kan leverera en tillräckligt stabil upplevelse. Äger ingen xbox från nuvarande generation då utbudet likt förra varit en besvikelse, men detta är absolut något som kan tilltala ett köp. Tyckte dock Fallout 4 många år efter release fortfarande var oerhört avtändande på PC, bara UI-designen i sig självt var oerhört off.

Medlem

Ingen press Bethesda...ingen press Förstår ni hur många slipsar dom har på sig nu att spelet måste vara bra?


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Trodde det var Arkane som gjorde Redfall. Bethesda gav väl bara ut det medans Bethesda gör Starfield.. stor skillnad mellan dom två studiorna.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan vara en del av sanningen men samtidigt finns det många som inte förstår att vissa helt enkelt har högre krav.
Kalla det vad man vill men det finns många som vill ha det så bra som möjligt. Vill inte vara begränsad av slutprodukten som utvecklarna fick förhålla sig till.
Tur är väll det att Bethesdas spel är så moddvänliga. Vissa har svårt att förstå varför folk vill vänta på moddar mm, men det är helt enkelt för att få det bästa möjliga ur spelet.

Kan dra ett eget exempel ur min synvinkel just nu.
Jag har köpt senaste Zelda spelet, men jag spelar på PC för att jag vill få bästa möjliga ur spelet. Hade jag väntat ännu längre hade jag kunnat kanske få ännu bättre upplevelse men jag tycker faktiskt originalgrafiken (med lite högre upplösning och bättre flyt som jag får med att köra på PC) är rätt trevlig.

Zelda släpps numera på PC? 😮


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Zelda släpps numera på PC? 😮

Nej man spelar via emulator som gör att man kan ändra inställningar + använda sig av moddar.
tex att Zelda körs i 60FPS och lite högre upplösning, vilket duger för mig

Det är det jag menar, många underskattar att det finns dom som vill göra det lilla extra för att förbättra sin upplevelse. Därav finns det folk som inte har några problem att köra Bethesda spel "vanilla" medans det för andra är helt otänkbart. Det är nästan så att för en som är van att ställa in som man vill ha det så känns Bethesda spel buggiga fast det egentligen bara är "dålig design"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej man spelar via emulator som gör att man kan ändra inställningar + använda sig av moddar.
tex att Zelda körs i 60FPS och lite högre upplösning, vilket duger för mig

Det är det jag menar, många underskattar att det finns dom som vill göra det lilla extra för att förbättra sin upplevelse. Därav finns det folk som inte har några problem att köra Bethesda spel "vanilla" medans det för andra är helt otänkbart. Det är nästan så att för en som är van att ställa in som man vill ha det så känns Bethesda spel buggiga fast det egentligen bara är "dålig design"

Attityden borde ju vara "kul att grunden till spelet är så bra och att jag kan modda/justera det till precis det jag vill ha" snarare än att säga: "Spelet är trasigt och inte värt att spela tills moddarna fixat det!"

Bethesda kan aldrig göra det mod-skaparna gör för att det finns så många olika riktningar att ta spelet, så många olika typer av personer att justera det för.

Medlem
Skrivet av eld:

Attityden borde ju vara "kul att grunden till spelet är så bra och att jag kan modda/justera det till precis det jag vill ha" snarare än att säga: "Spelet är trasigt och inte värt att spela tills moddarna fixat det!"

Bethesda kan aldrig göra det mod-skaparna gör för att det finns så många olika riktningar att ta spelet, så många olika typer av personer att justera det för.

Jo men det är det jag menade i tidigare inlägg, jag tror folk per automatik ibland tänker att "konsol skadade" spel är buggiga när det är design beslut.
Man har ju tex fått modda så spelen kan hantera fysik bättre, menyerna hanteras och utnyttjas bättre när man använder mus mm.
Det är ju inte buggar utan bara sånt som känns "fel" eller outnyttjat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo men det är det jag menade i tidigare inlägg, jag tror folk per automatik ibland tänker att "konsol skadade" spel är buggiga när det är design beslut.
Man har ju tex fått modda så spelen kan hantera fysik bättre, menyerna hanteras och utnyttjas bättre när man använder mus mm.
Det är ju inte buggar utan bara sånt som känns "fel" eller outnyttjat.

Det där stör mig lite personligen från bethesdas håll, det skrivs mycket att fysiksystemet gör att 60+ fps inte är möjligt, men de fixade problemet i fallout 76, men skyrim har fortfarande det problemet.

Antagligen för att de flesta satt med 60hz skärmar, så att företaget prioriterade bort det fram tills att det blev ett problem i ett multiplayer-spel.

UI kommer alltid vara en slags balans mellan konsol och pc, pc får såklart lida för det, men det är vad det är.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej man spelar via emulator som gör att man kan ändra inställningar + använda sig av moddar.
tex att Zelda körs i 60FPS och lite högre upplösning, vilket duger för mig

Det är det jag menar, många underskattar att det finns dom som vill göra det lilla extra för att förbättra sin upplevelse. Därav finns det folk som inte har några problem att köra Bethesda spel "vanilla" medans det för andra är helt otänkbart. Det är nästan så att för en som är van att ställa in som man vill ha det så känns Bethesda spel buggiga fast det egentligen bara är "dålig design"

ok, men du betalade för spelet och sedan körde emulator på datorn? ok, då förstår jag. uppskattar när folk betalar för spelet dom kör


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av eld:

Det där stör mig lite personligen från bethesdas håll, det skrivs mycket att fysiksystemet gör att 60+ fps inte är möjligt, men de fixade problemet i fallout 76, men skyrim har fortfarande det problemet.

Antagligen för att de flesta satt med 60hz skärmar, så att företaget prioriterade bort det fram tills att det blev ett problem i ett multiplayer-spel.

UI kommer alltid vara en slags balans mellan konsol och pc, pc får såklart lida för det, men det är vad det är.

dom körde sin anniversary skyrim med 60fps. funkar det inte med högre på pc?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

eld
Medlem
Skrivet av YmerXE:

dom körde sin anniversary skyrim med 60fps. funkar det inte med högre på pc?

Samma problem, de fixade inte detta, de kunde absolut fixa det.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

ok, men du betalade för spelet och sedan körde emulator på datorn? ok, då förstår jag. uppskattar när folk betalar för spelet dom kör

Jag äger en switch och köpt spelet ja.
Men jag kan inte motivera mig att spela det där då det rullar bättre på PC.
Vill jag köra handheld så klr jag på steam deck.
Syncar saven mellan pc och decken 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Detta är som gjort för memes, ribban är låg om man säger så.

Skrivet av Ribcage:

Verkligen. Kanske är pga allt beröm över Starfield på sistone. Själv har jag alltid haft skoj med Elder Scrolls och Fallout, buggar till trots.

Buggar behöver inte likställas med att spelet är dåligt, tittar man på tidigare titlar så har buggar till och med blivit en grej som " hör spelet till" nästan. Sålänge det inte handlar om gamebreaking buggar ala cyberpunk så är det ingen fara på taket.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag äger en switch och köpt spelet ja.
Men jag kan inte motivera mig att spela det där då det rullar bättre på PC.
Vill jag köra handheld så klr jag på steam deck.
Syncar saven mellan pc och decken 🙂👍

Gött att höra 😎.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

12
Skriv svar