Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Guerrilla planerar nya Horizon-spel "under väldigt lång tid"

Robot
Guerrilla planerar nya Horizon-spel "under väldigt lång tid"

Ett multiplayer-spel och förmodligen en hel del annat på gång.

#guerrilla-games, #horizon, #horizon-forbidden-west, #horizon-zero-dawn


Medlem

hoppas dom behåller kvaliteten!


signatur

//monster

Medlem

Det borde vara mitt drömspel men det är det inte. Ettan orkade jag inte spela klart och har precis spelat ut storyn i Forbidden West. Det klickar bara inte.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Det borde vara mitt drömspel men det är det inte. Ettan orkade jag inte spela klart och har precis spelat ut storyn i Forbidden West. Det klickar bara inte.

En av få gånger jag blivit riktigt besviken på ett tokhyllat spel. Själlöst clunky skit.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Skoj, men jag hade hoppats på att de hade gett Killzone ett nytt försök.

Medlem

Synd, hade hoppats att de skulle gå vidare till Killzone eller någonting nytt. Horizon-spelen är otroligt trista.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Synd, hade hoppats att de skulle gå vidare till Killzone eller någonting nytt. Horizon-spelen är otroligt trista.

Horizon Zero Dawn var utmärkt enligt mig och inte ett mästerverk enligt många som har recenserat det.

Så ja, jag saknar Killzone, speciellt en sådan atmosfär som 2an hade, fatta med dagens grafik och sådan atmosfär.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Fastnade aldrig för tvåan. väldigt dålig dialog som bara kändes tråkig. ettan var sådär med allt. bättre de gör något annat.

Medlem
Skrivet av Maguz:

En av få gånger jag blivit riktigt besviken på ett tokhyllat spel. Själlöst clunky skit.

Det är clunky, fastnar i allt. Det är rysligt snyggt rent tekniskt med både ljud och grafik men Aloy är rent ut sagt irriterande och spelet är liksom inte roligt. Det är inte dåligt, bara långtråkigt.

Medlem

Horizon är en fullständigt makalös serie enligt mig. Jag har klarat både Forbidden West och Burning Shores till 100% och älskat varenda sekund. Det är mer än man kan säga om de senaste Zelda-spelen, för att ta ett exempel.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

blir väldig repetivt känner jag med så många, ska dom göra som assassins creed spelen ? jösses

Medlem

Köpte PS4 Pro enbart för första spelet och PS5 för andra spelet. Så vill gärna ha mera

Medlem
Skrivet av Maguz:

En av få gånger jag blivit riktigt besviken på ett tokhyllat spel. Själlöst clunky skit.

Ouch, jag har helt tvärtemot intryck av det. Jag finner det som näst intill bäst uppföljare med GoW Ragnarok som delar plats, men men alla tycker ju olika.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Orkade cirka 8h av första sen var det att avinstallera. Ruskigt torra dialoger och spelmekanik.

Medlem

Ser gärna remasters av Killzone-trilogin (fjärde på PS4 är ju fortfarande fräscht som det är) men sen får de gärna göra någonting nytt istället!

Medlem

Dags för nästa mjölkko att kramas ur.

Medlem

Känns ju smått tråkigt, gillar spelen men om de gör 16 st till med samma huvudkaraktär så känns det som det kommer bli ganska segt. Oh well, fast nu var ju nästa MP så lär väl bli någon slags Monster Hunter då antar jag.

Men off topic: Någon som vet om de lagt till Killzone 1-3 på PS+? Eller saknas de fortfarande? Rätt sne på att de la till PSP spelet eller vad det var men inte 1 till 3...

Medlem
Skrivet av ohem:

Ouch, jag har helt tvärtemot intryck av det. Jag finner det som näst intill bäst uppföljare med GoW Ragnarok som delar plats, men men alla tycker ju olika.

Jag hade inte ens nämnt det i samma andetag som GoW.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Gillar Horizon spelen. Tagit Platinum i båda fallen. Men de är långt från perfekta, skulle ge dem båda 7/10. Ett spel till tar jag gärna i serien om några år. Sen får det räcka, gör något nytt istället.
Men detta är problemet med AAA branschen idag, dessa ständiga upprepningar och mjölkningar på lyckade projekt. Så sjukt trist i längden.

Medlem

Räckte med första spelet. Det andra kändes överflödigt på alla sätt. Bara att säga tack och hej till Guerilla games när de nu planerar att fortsätta på samma spår. Större mellanmjölksstudio med bortkastad potential får man leta efter. Skulle vara Valve isf.

Meh ! Det räcker nu .. Gör något nytt Guerrilla så roliga va dom inte.

Medlem

Bra, men inte fantastisk spelserie. Gillar Aloy skarpt och världen är fantastisk, men det är lite för speligt för sitt eget bästa ibland, med osynliga murar och Mega Man bossar som måste besegras i avgränsade arenor som spelmakarna tänkt sig, det finns liksom inget utrymme för egna planer och idéer. Storyn i 2:an började bra, men jag gillade inte slutet. Expansionen var hyfsad dock.

Call of the mountain var riktigt skoj, Fantastiskt snyggt och precis rätt längd för ett spel i den stilen så att det slutade innan man blev less på mekaniken.

Kommer definitivt spana in uppföljarna för att få veta hur det går för Aloy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ogillar Guerilla starkt efter att de valt att förfula Aloy i tvåan jämfört med ettan.

Tyckte förövrigt att ettan var ett roligare spel än tvåan, även om tvåan var sanslöst vackert rent tekniskt.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Ogillar Guerilla starkt efter att de valt att förfula Aloy i tvåan jämfört med ettan.

Tyckte förövrigt att ettan var ett roligare spel än tvåan, även om tvåan var sanslöst vackert rent tekniskt.

Det var några photoshoppade bilder som cirkulerade av några troll innan lanseringen. Gick du på dem?

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det var några photoshoppade bilder som cirkulerade av några troll innan lanseringen. Gick du på dem?

Nej, jag har spelat båda spelen så det är något jag har sett med egna ögon.

Medlem

VR, mobil spel, ps5 spel och kanske pc? 🤨

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Ogillar Guerilla starkt efter att de valt att förfula Aloy i tvåan jämfört med ettan.

Tyckte förövrigt att ettan var ett roligare spel än tvåan, även om tvåan var sanslöst vackert rent tekniskt.

På vilket sätt har de gjort henne ful? Hon det mer ut som en vanlig människa än en spelkaraktär i andra spelet.

Medlem

Någon skrev att "Horizon 2 kommer att glömmas bort snart(15år)" jag misstänker att dom har fel. Gillar allt Zelda Horizon och Killzone. Så man får hoppas på att Killzone eller liknande spel kommer tillbaka om ca 10 år. Men det känns inte jätte viktigt för mig dom gillar så mycket. Är så hypad över Dave the Diver nu och väntar på en Switch release senare i år. Så jag är inte i behov av mycket nytt just nu. För det kommer ju så mycket hela tiden.

Medlem

Gillade båda men första var bäst. I Forbidden West så är det ett minus att det är svårt att veta vilka vapen som är eller blir bäst när dom är maxade.

Ett annat misstag dom gjort är att dom två lättaste svårighetsgraderna är för löjligt lätta så att man inte behöver smyga och planera sina attacker som i första spelet.

En polare klagade på spelet och han körde på lättaste och gick miste om just det och det är ju det som var själen i första spelet.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

hoppas dom behåller kvaliteten!

Eller varför inte, gör det bättre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar