Sony och Microsoft skriver avtal om Call of Duty

Robot
Sony och Microsoft skriver avtal om Call of Duty

Call of Duty kommer stanna på Playstation.

#Call-of-duty, #Microsoft, #Sony


Avstängd

Cod har spårat och blivit som Fortnite nu såg jag. Gör ont i själen att se hur min älskade franchise har gått ner sig.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Cod har spårat och blivit som Fortnite nu såg jag. Gör ont i själen att se hur min älskade franchise har gått ner sig.

Köpte MW2 (första Cod sedan Black ops 3). Tyckte MP var riktigt kul.

Warzone är väl som det är dock.

Medlem

Där ser man. Status Quo. Game Pass for Xbox och, gissar på, inte på PlayStation Now (Premium eller vad i helvete det nu heter).

Skrivet av JohannaBjärred:

Cod har spårat och blivit som Fortnite nu såg jag. Gör ont i själen att se hur min älskade franchise har gått ner sig.

Håller med. Det började så bra, sedan blev det skins och battlepass och Warzone. R.I.P.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Såg denna kommentar cirkulera i samband med författar- och skådespelarstrejken i USA. Passar rätt bra in på Microsoft också.

"The story here is simple. Tech companies destroying an industry by devaluing the product in the name of growth, and then realizing their business model doesn’t actually work. It happened with:

1. Spotify – instead of 99 cents a song, it’s 12 dollars for unlimited music? Oh wait – that means no artist can make money on records anymore.

2. Uber – lets make taxi rides for anyone at any time for 15 bucks. 10 years later, suddenly your uber costs 90 dollars – because it turns out it’s expensive to have an on-demand chauffer!

3. Doordash/UberEats – same story, let’s destroy the bottom line of restaurants and have VC money subsidise drivers in the name of growth. When it comes time to pay the actual cost required for on demand food delivery, it will be unaffordable.

4. Netflix/Disney/Streamers: Let’s spend billions of dollars on TV shows and then package them for 9 dollars a month, destroying movie theaters and the movie rental market in the meantime. And our profits will be derived in the short term by the fact that since it’s streaming, we never have to pay residuals to actors.

The actors are right to strike, as are the writers. If you want to devalue and destroy and industry, it’s no longer a sustainable business model."

Ambassadör
Xbox

Gött.

Var bara en tidsfråga innan de skulle ge sig. Det här är bäst för alla inblandade trots allt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Såg denna kommentar cirkulera i samband med författar- och skådespelarstrejken i USA. Passar rätt bra in på Microsoft också.

"The story here is simple. Tech companies destroying an industry by devaluing the product in the name of growth, and then realizing their business model doesn’t actually work. It happened with:

1. Spotify – instead of 99 cents a song, it’s 12 dollars for unlimited music? Oh wait – that means no artist can make money on records anymore.

2. Uber – lets make taxi rides for anyone at any time for 15 bucks. 10 years later, suddenly your uber costs 90 dollars – because it turns out it’s expensive to have an on-demand chauffer!

3. Doordash/UberEats – same story, let’s destroy the bottom line of restaurants and have VC money subsidise drivers in the name of growth. When it comes time to pay the actual cost required for on demand food delivery, it will be unaffordable.

4. Netflix/Disney/Streamers: Let’s spend billions of dollars on TV shows and then package them for 9 dollars a month, destroying movie theaters and the movie rental market in the meantime. And our profits will be derived in the short term by the fact that since it’s streaming, we never have to pay residuals to actors.

The actors are right to strike, as are the writers. If you want to devalue and destroy and industry, it’s no longer a sustainable business model."

Det verkar ju vara ett väldigt märkligt sett att se på saken. Om man streamas mer tjänar man mindre på engångsköp? Känns ju fullt rimligt, om något tror jag att mindre artister kanske tillochmed tjänar mer på att streamas då deras skivor kanske inte köpts så mycket medan deras one-hit-wonders streamas in i absurdum.

Enligt musikströmningssiten RouteNote (https://routenote.com/blog/highest-earning-spotify-artists/) tjänade de mest streamade artisterna på Spotify under 2022 följande:
*Drake. Total earnings: $114,408,987
*Bad Bunny. Total earnings: $87,815,748
*Ed Sheeran. Total earnings: $87,714,717. ...
*The Weeknd. Total earnings: $77,392,412. ...
*Ariana Grande. Total earnings: $75,188,623. ...
*Justin Bieber. Total earnings: $74,113,151. ...
*Taylor Swift. Total earnings: $70,689,103. ...
*Eminem. Total earnings: $69,502,608. ...
*Post Malone. Total earnings: $68,238,016.

Stackars satar som kanske sålde färre skivor än vad de annars gjort, hoppas att de klarar sig.

I min värld ska alltid makten finnas hos köparna, om de väljer att hellre streama än att köpa skivor innebär det att marknaden får anpassa sig. Samma sak om de föredrar att se på filmer hemma istället för att gå på bio. HBO Max har ju en bra strategi där, i mitt tycke, där de släpper en film på bio och efter 45 dagar kommer den till deras streamingplattform. Fler val för konsumenten är alltid bra

Sen är det upp till säljaren att sätta ett rimligt pris och teckna lämpliga avtal så att deras klienter klarar sig

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Gött.

Var bara en tidsfråga innan de skulle ge sig. Det här är bäst för alla inblandade trots allt.

Det bästa vore om både Sony och särskilt Microsoft slutar köpa upp andra företag. Detta är bara starten och det kommer bli skit med allt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HompiStompi:

Det bästa vore om både Sony och särskilt Microsoft slutar köpa upp andra företag. Detta är bara starten och det kommer bli skit med allt.

Det tror inte jag. De studior som blivit uppköpta av Sony och Microsoft verkar stortrivas med sina respektive ägare i ryggen. Stabilitet, resurser och möjlighet till risktagande är några av fördelarna.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Det tror inte jag. De studior som blivit uppköpta av Sony och Microsoft verkar stortrivas med sina respektive ägare i ryggen. Stabilitet, resurser och möjlighet till risktagande är några av fördelarna.

Jag önskar jag hade kunnat vara lika positiv som du

Inaktiv

Inte förvånande direkt. Dom som satt här och på andra ställen och gapade om detta. Skriver samma nu som då, det handlar om pengar och varför skulle dom ta ett beslut medvetet som gör att dom förlorar pengar?

Det händer inte. CoD på playstation drar in hutlösa summor och självklart vill ju ägarna till CoD (vilka det än är) få en del av den kakan.

Ekonomi 101 typ.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Såg denna kommentar cirkulera i samband med författar- och skådespelarstrejken i USA. Passar rätt bra in på Microsoft också.

"The story here is simple. Tech companies destroying an industry by devaluing the product in the name of growth, and then realizing their business model doesn’t actually work. It happened with:

1. Spotify – instead of 99 cents a song, it’s 12 dollars for unlimited music? Oh wait – that means no artist can make money on records anymore.

2. Uber – lets make taxi rides for anyone at any time for 15 bucks. 10 years later, suddenly your uber costs 90 dollars – because it turns out it’s expensive to have an on-demand chauffer!

3. Doordash/UberEats – same story, let’s destroy the bottom line of restaurants and have VC money subsidise drivers in the name of growth. When it comes time to pay the actual cost required for on demand food delivery, it will be unaffordable.

4. Netflix/Disney/Streamers: Let’s spend billions of dollars on TV shows and then package them for 9 dollars a month, destroying movie theaters and the movie rental market in the meantime. And our profits will be derived in the short term by the fact that since it’s streaming, we never have to pay residuals to actors.

The actors are right to strike, as are the writers. If you want to devalue and destroy and industry, it’s no longer a sustainable business model."

Väldigt mycket som stämmer där. Folk vill inte betala för saker längre och i längden så kommer såklart det synas. Kvaliteten devalveras, priser kommer höjas osv. Det som till en början kan verka som en bra deal biter oss sedan i baken.

Medlem

Fattar inte riktigt hur de kan skriva ett avtal om de ännu inte äger företaget som gör spelet? 🤔

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det tror inte jag. De studior som blivit uppköpta av Sony och Microsoft verkar stortrivas med sina respektive ägare i ryggen. Stabilitet, resurser och möjlighet till risktagande är några av fördelarna.

Activision Blizzard har inte haft det dåligt med stabilitet och resurser.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Såg denna kommentar cirkulera i samband med författar- och skådespelarstrejken i USA. Passar rätt bra in på Microsoft också.

"The story here is simple. Tech companies destroying an industry by devaluing the product in the name of growth, and then realizing their business model doesn’t actually work. It happened with:

1. Spotify – instead of 99 cents a song, it’s 12 dollars for unlimited music? Oh wait – that means no artist can make money on records anymore.

2. Uber – lets make taxi rides for anyone at any time for 15 bucks. 10 years later, suddenly your uber costs 90 dollars – because it turns out it’s expensive to have an on-demand chauffer!

3. Doordash/UberEats – same story, let’s destroy the bottom line of restaurants and have VC money subsidise drivers in the name of growth. When it comes time to pay the actual cost required for on demand food delivery, it will be unaffordable.

4. Netflix/Disney/Streamers: Let’s spend billions of dollars on TV shows and then package them for 9 dollars a month, destroying movie theaters and the movie rental market in the meantime. And our profits will be derived in the short term by the fact that since it’s streaming, we never have to pay residuals to actors.

The actors are right to strike, as are the writers. If you want to devalue and destroy and industry, it’s no longer a sustainable business model."

Förstår ej. Det är en efterfrågan på precis allt detta, då är det klart att företagen skapar något.

De som klagar på dessa använder säker 4/4 av de listade företagen/tjänsterna du skriver.

Avstängd
Skrivet av itsnotme:

Såg denna kommentar cirkulera i samband med författar- och skådespelarstrejken i USA. Passar rätt bra in på Microsoft också.

"The story here is simple. Tech companies destroying an industry by devaluing the product in the name of growth, and then realizing their business model doesn’t actually work. It happened with:

1. Spotify – instead of 99 cents a song, it’s 12 dollars for unlimited music? Oh wait – that means no artist can make money on records anymore.

2. Uber – lets make taxi rides for anyone at any time for 15 bucks. 10 years later, suddenly your uber costs 90 dollars – because it turns out it’s expensive to have an on-demand chauffer!

3. Doordash/UberEats – same story, let’s destroy the bottom line of restaurants and have VC money subsidise drivers in the name of growth. When it comes time to pay the actual cost required for on demand food delivery, it will be unaffordable.

4. Netflix/Disney/Streamers: Let’s spend billions of dollars on TV shows and then package them for 9 dollars a month, destroying movie theaters and the movie rental market in the meantime. And our profits will be derived in the short term by the fact that since it’s streaming, we never have to pay residuals to actors.

The actors are right to strike, as are the writers. If you want to devalue and destroy and industry, it’s no longer a sustainable business model."

Nja. Det enda exemplet där som är dåligt för konsumenten är ju UBER. Övriga är bara ett resultat av den teknologiska utvecklingen och en guldgruva för oss konsumenter.

eld
Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Nja. Det enda exemplet där som är dåligt för konsumenten är ju UBER. Övriga är bara ett resultat av den teknologiska utvecklingen och en guldgruva för oss konsumenter.

Det är ju lite ensidigt sätt att tänka på saken, såklart kan det vara nyttigt att bry sig om de som faktiskt skapar ens underhållning.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Cod har spårat och blivit som Fortnite nu såg jag. Gör ont i själen att se hur min älskade franchise har gått ner sig.

Infinity Ward gör helt ok sp-kampanjer i alla fall. De två övriga utvecklarna är meh på den punkten.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Nja. Det enda exemplet där som är dåligt för konsumenten är ju UBER. Övriga är bara ett resultat av den teknologiska utvecklingen och en guldgruva för oss konsumenter.

Vet inte om jag håller med. Hur ser det ut för Netflix? 90% av deras egna filmproduktioner är skit och handlar bara om att bredda katalogen. Filmer som går direkt till streaming får varken samma budget eller kärlek då de inte kan räkna vinster på samma sätt och resultatet är att vi konsumenter får sämre kvalitet. Detta är en risk vi står inför med spelbranschen med.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Såg denna kommentar cirkulera i samband med författar- och skådespelarstrejken i USA. Passar rätt bra in på Microsoft också.

"The story here is simple. Tech companies destroying an industry by devaluing the product in the name of growth, and then realizing their business model doesn’t actually work. It happened with:

1. Spotify – instead of 99 cents a song, it’s 12 dollars for unlimited music? Oh wait – that means no artist can make money on records anymore.

2. Uber – lets make taxi rides for anyone at any time for 15 bucks. 10 years later, suddenly your uber costs 90 dollars – because it turns out it’s expensive to have an on-demand chauffer!

3. Doordash/UberEats – same story, let’s destroy the bottom line of restaurants and have VC money subsidise drivers in the name of growth. When it comes time to pay the actual cost required for on demand food delivery, it will be unaffordable.

4. Netflix/Disney/Streamers: Let’s spend billions of dollars on TV shows and then package them for 9 dollars a month, destroying movie theaters and the movie rental market in the meantime. And our profits will be derived in the short term by the fact that since it’s streaming, we never have to pay residuals to actors.

The actors are right to strike, as are the writers. If you want to devalue and destroy and industry, it’s no longer a sustainable business model."

Alltså, som någon som studerar filmproduktion och tidigare praktisk film och verkligen vill in i filmbranschen så måste jag erkänna att jag helt står på båda författarnas och skådespelarnas sida i denna strejken. Det sitter studiochefer och tjänar orimliga pengar medan vanliga filmarbetare knappt har råd med hyra och mat. Det är inte rimligt på något sätt. Och det handlar inte om skådespelare som typ Tom Cruise eller andra giganter som redan bor i slott utan alla dem under som tjänar betydligt mindre. Manusförfattare ingen kanske hört namnet på men ändå skrivit flera avsnitt till serier och filmer vi älskar. Skådespelare som kanske inte är med i de största filmerna, eller har huvudrollerna där, men ändå förtjänar mer skälig lön. Så det är bra att AAA-skådisarna ställer sig bakom dem så folk ser ansikten de känner igen och kan känna med på ett helt annat plan.

Men! Och det är är ett rätt viktigt men! Man måste förstå att de exempel du tar upp har väldigt lite med denna situationen att göra. T.ex. har Spotify ingenting med den sjunkande skivförsäljningen att göra, utan är snarare en motreaktion på den och ett försök till räddning för artisterna. Istället måste man gå tillbaka till början utav 2000-talet och den ökande piratkopieringen för att se den verkliga orsaken till att CD-skivan dog ut. Formatet dog ut både fysiskt och som idé, vilket gav Apple en öppning där mp3-spelaren blivit stor så de fick fotfäste med iPod och iTunes där album såldes i helhet men eftersom det mest var singlar och hits som sålde så lät de en också även köpa låtar styckvis. Men det var mer utav en konstgjord andning för musikindustrin och mycket gick ändå förlorat till piratkopieringen. Vilket Spotify blev en stark motreaktion till, vilket fick folk att sluta hämta allt gratis och istället betala för att lyssna på musik. Så att beskylla dem för skivans död är väldigt verklighetsfrånvänt, även om jag förstår det passar ditt narrativ.

Uber vet jag inte varför det är relevant då det knappast konkurrerat ut världens taxiverksamheter. Heller inte Uber Eats, som har Foodora som betydligt starkare motvikt här i Sverige t.ex. Även i andra länder har de ju knappast monopol så de blir problematiska.

Även Netflix är ju felaktigt beskyllda här. De förstörde inte DVD-försäljningen med streaming, men som jag skrev ovan är det problematiskt att de har chefer som har orealistiska löner (läste $22M nånstans) när de som skriver och gör filmerna får betydligt lägre löner som knappt kan levas på. Så precis som påpekas i citatet nedan så finns det artister som tjänar riktigt bra på Spotify och säkerligen Netflix också så de är inte problemet utan hur deras resursfördelning ser ut därefter. Behöver cheferna $20M+ när de som gör att tjänsten fungerar osv knappt kan hålla sig med mat och husrum.

Tror inte heller Game Pass kommer bli slutet för spelindustrin. Men om det ska bli hållbart i längden måste den bli dyrare, då MS idag går med minus är det uppenbarligen ingen affärsmodell industrin kan leva på i långa loppet. Eller så kanske vi måste gå tillbaka till pay-per-game-modellen som både Sony och Nintendo fortfarande stortrivs med, problemet är väl bara att påtvinga det genom lagar eller hur det ska se ut i sådana fall? Och de små indieutvecklarna som knappt någon spelar/köper ifrån om det inte vore att de enkelt kan upptäckas och laddas ned "utan extra kostnad" som på Game Pass. De kanske går under istället. Är det verkligen bättre?

Skrivet av Ugly_Bob:

Det verkar ju vara ett väldigt märkligt sett att se på saken. Om man streamas mer tjänar man mindre på engångsköp? Känns ju fullt rimligt, om något tror jag att mindre artister kanske tillochmed tjänar mer på att streamas då deras skivor kanske inte köpts så mycket medan deras one-hit-wonders streamas in i absurdum.

Enligt musikströmningssiten RouteNote (https://routenote.com/blog/highest-earning-spotify-artists/) tjänade de mest streamade artisterna på Spotify under 2022 följande:
*Drake. Total earnings: $114,408,987
*Bad Bunny. Total earnings: $87,815,748
*Ed Sheeran. Total earnings: $87,714,717. ...
*The Weeknd. Total earnings: $77,392,412. ...
*Ariana Grande. Total earnings: $75,188,623. ...
*Justin Bieber. Total earnings: $74,113,151. ...
*Taylor Swift. Total earnings: $70,689,103. ...
*Eminem. Total earnings: $69,502,608. ...
*Post Malone. Total earnings: $68,238,016.

Stackars satar som kanske sålde färre skivor än vad de annars gjort, hoppas att de klarar sig.

I min värld ska alltid makten finnas hos köparna, om de väljer att hellre streama än att köpa skivor innebär det att marknaden får anpassa sig. Samma sak om de föredrar att se på filmer hemma istället för att gå på bio. HBO Max har ju en bra strategi där, i mitt tycke, där de släpper en film på bio och efter 45 dagar kommer den till deras streamingplattform. Fler val för konsumenten är alltid bra

Sen är det upp till säljaren att sätta ett rimligt pris och teckna lämpliga avtal så att deras klienter klarar sig

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Det verkar ju vara ett väldigt märkligt sett att se på saken. Om man streamas mer tjänar man mindre på engångsköp? Känns ju fullt rimligt, om något tror jag att mindre artister kanske tillochmed tjänar mer på att streamas då deras skivor kanske inte köpts så mycket medan deras one-hit-wonders streamas in i absurdum.

Enligt musikströmningssiten RouteNote (https://routenote.com/blog/highest-earning-spotify-artists/) tjänade de mest streamade artisterna på Spotify under 2022 följande:
*Drake. Total earnings: $114,408,987
*Bad Bunny. Total earnings: $87,815,748
*Ed Sheeran. Total earnings: $87,714,717. ...
*The Weeknd. Total earnings: $77,392,412. ...
*Ariana Grande. Total earnings: $75,188,623. ...
*Justin Bieber. Total earnings: $74,113,151. ...
*Taylor Swift. Total earnings: $70,689,103. ...
*Eminem. Total earnings: $69,502,608. ...
*Post Malone. Total earnings: $68,238,016.

Stackars satar som kanske sålde färre skivor än vad de annars gjort, hoppas att de klarar sig.

I min värld ska alltid makten finnas hos köparna, om de väljer att hellre streama än att köpa skivor innebär det att marknaden får anpassa sig. Samma sak om de föredrar att se på filmer hemma istället för att gå på bio. HBO Max har ju en bra strategi där, i mitt tycke, där de släpper en film på bio och efter 45 dagar kommer den till deras streamingplattform. Fler val för konsumenten är alltid bra

Sen är det upp till säljaren att sätta ett rimligt pris och teckna lämpliga avtal så att deras klienter klarar sig

Vad gäller musiker så har deras största inkomstkälla alltid varit intäkter från konsertbiljetter och merch. Försäljning av album har alltid varit den sämsta inkomsten. Så frågan är ju hur mycket artisterna förlorar på Spotify och hur mycket skivbolaget förlorar 🙂

Problemet nu är ju att det blivit så förbannat dyrt att åka på turne för artisterna. Buss och lastbilsbolagen har höjt priserna för att ta igen förlusterna under pandemin så mindre kända band har svårare att ta sina tours till andra sidan Atlanten.

Medlem
Skrivet av ThatGreek:

Detta är en risk vi står inför med spelbranschen med.

Det började för länge sedan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Fattar inte riktigt hur de kan skriva ett avtal om de ännu inte äger företaget som gör spelet? 🤔

De behöver ju inte äga CoD för att skriva ett avtal som säger att om/när de äger CoD så gäller X.

Jag kan ju t.ex. skriva ett kontakt med min kompis som säger att om/när jag blir ägare av Mars så får han en fjärdedel, även om det aldrig kommer hända.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Förstår ej. Det är en efterfrågan på precis allt detta, då är det klart att företagen skapar något.

De som klagar på dessa använder säker 4/4 av de listade företagen/tjänsterna du skriver.

Det är ju den komplexa människans natur tyvärr. Ta bokhandeln på Stureplan som exempel. Under flera år larmade de om att folk kommer in för att be om deras expertis kring bokrekommendationer för att sedan gå hem och göra köpet på typ Amazon. Under flera år var de därför konkurshotade och 2021 fick de ge med sig och flytta till ny adress för att ens kunna överleva. Hur det har gått därefter vet jag inte. Men det är den stora skaran personer som vill spara en tjuga på lägre bokkostnader genom att köpa online istället för butiken de fått tipset av som är problemet. Även i USA är det såhär, små lokala handlare går i konkurs och först flera år senare kommer människor i stora tjok och klagar på att storbolagen har mördat de lokala handlarna. När det i själva verket är de själva som bär det främsta ansvaret. De har använt sina plånböcker som röstsedlar till vilken värld och samhälle de vill leva i. Och storföretagen har vunnit. Men inte för att de plötsligt kommit i ett stort moderskepp och tagit över världen, utan för att människor under många många år har låtit dem. Men de kommer ändå i efterhand och grinar över hur sjukt det är, utan att förstå att de själva är del av cancern i samhällskroppen.

Avstängd
Skrivet av ThatGreek:

Vet inte om jag håller med. Hur ser det ut för Netflix? 90% av deras egna filmproduktioner är skit och handlar bara om att bredda katalogen. Filmer som går direkt till streaming får varken samma budget eller kärlek då de inte kan räkna vinster på samma sätt och resultatet är att vi konsumenter får sämre kvalitet. Detta är en risk vi står inför med spelbranschen med.

Varför kvaliteten inom underhållningsbranschen har försämrats på det senaste och då främst Netflix är pga att hela företaget genomsyras av en politisk agenda som resulterar i usel kvalitet. När diversity, inclusivity och equity är det centrala i varje produktion så får kvaliteten stryka på foten. Man tror att serien ska sälja sig själv bara man är tillräckligt inkluderande trots att motsatsen har bevisats otaliga gånger. Critical drinker gjorde nyligen en väldigt bra video om detta. Även Tarantino har själv sagt att han inte kommer göra en film i dagens klimat där han måste ta hänsyn till dessa anti-kreativa regler.

Filmbolag tjänar storkovan på streaming så det har alltså ingenting med streaming som teknisk revolution att göra, tvärtom.

Även spelbranschen lider av exakt samma problem, det är bara att gå in och kolla på varje "narrative director's" Twitter för att inse vad för typer det är som skriver dagens spel. Man stöter liksom inte på en narrative director som inte har pronomen och BLM-aktivism i sin bio, och problemet med deras ideologiska övertygelse är att de inte representerar majoritetsbefolkningens åsikter och då medför det att man alienerar sina kunder.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Varför kvaliteten inom underhållningsbranschen och främst då Netflix dalar är pga att hela företaget genomsyras av en politisk agenda som resulterar i usel kvalitet. När diversity, inclusivity och equity är det centrala i varje produktion så får kvaliteten stryka på foten. Man tror att serien ska sälja sig själv bara man är tillräckligt inkluderande trots att motsatsen har bevisats otaliga gånger. Critical drinker gjorde nyligen en väldigt bra video om detta. Även Tarantino har själv sagt att han inte kommer göra en film i dagens klimat där han måste ta hänsyn till dessa anti-kreativa regler.

Haha. Eller så är dålig film dålig film. Jag kan nämna hundratals filmer som är ren skit där det endast är vita (för det är vad du tydligen vill se) personer inblandade.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Haha. Eller så är dålig film dålig film. Jag kan nämna hundratals filmer som är ren skit där det endast är vita (för det är vad du tydligen vill se) personer inblandade.

Ja, tror också att deras problem att de vill få ut så mycket material under så kort tid som möjligt som är problemet snarare än försök till inkludering. Kvantitet över kvalitet helt enkelt. Sen går det ju förstås att diskutera hur bra den integreringen skrivs i filmer och spel, men att det skulle vara helt och hållet nya politiska inriktningar att göra håller jag inte med om. Men kan tycka det är fel att en Oscars-nominerad film måste innehålla en svart eller minoritet för att ens kunna bli nominerad. Wtf liksom? Tycker det slår snett som attan. Vi måste sluta tro att rasteori och könstillhörighet har någonting med konstnärlig verkningsgrad att göra.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Haha. Eller så är dålig film dålig film. Jag kan nämna hundratals filmer som är ren skit där det endast är vita (för det är vad du tydligen vill se) personer inblandade.

Ja, dålig film är dålig och bra film är bra film. En mycket djup insikt.

Medlem

De kan nämnas att det tidigare erbjudna 10-årskontraktet gällde alla spel som redan var multiplats.
Denna deal gäller endast COD.
Jim Ryan har gjort bort sig och behöver förhandla för dom övriga spelen separat.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

123
Skriv svar