Microsoft räknade med att Starfield och Indiana Jones skulle sälja i 10 miljoner – till Playstation

Robot
Microsoft räknade med att Starfield och Indiana Jones skulle sälja i 10 miljoner – till Playstation

Innan de blev konsolexklusiva på Xbox.

#indiana-jones, #starfield


Avstängd

Får se om Microsoft får tillräckligt med fler Game Pass användare samt Xbox konsoler sålda. Jag är nästan säker 99.9% att Microsoft kommer gå med vinst.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Får se om Microsoft får tillräckligt med fler Game Pass användare samt Xbox konsoler sålda. Jag är nästan säker 99.9% att Microsoft kommer gå med vinst.

Jag är förvånad att du inte är 100% säker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir att emulera starfield.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Förmodligen handlar det om licenser när vi använder Microsoft servrar och information som dom kan sälja till annonsörer m.fl så drar dom in pengar ju mer vi använder deras servrar eftersom dom då får mer information att sälja. Samt hur licenser ser ut så Microsoft kan dra nytta av att dom måste ge Microsoft betalt för varje användare som använder företagets servrar hos någon som kör med Microsoft servrar. Vi vill ha minst 1% från varje användare när dom använder våra servrar hos er kan det stå i licenser som Microsoft köper eller om dom skulle få mer.

Så Microsoft tvingar företag betala för varje användare dom har helt enkelt.

Medlem

att göra spel exklusiva på enstaka plattformar är så klent i nutid, förväntar mig bättre. bättre för Alla om allt släpps på, ja, allt.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av jontebula:

Förmodligen handlar det om licenser när vi använder Microsoft servrar och information som dom kan sälja till annonsörer m.fl så drar dom in pengar ju mer vi använder deras servrar eftersom dom då får mer information att sälja. Samt hur licenser ser ut så Microsoft kan dra nytta av att dom måste ge Microsoft betalt för varje användare som använder företagets servrar hos någon som kör med Microsoft servrar. Vi vill ha minst 1% från varje användare när dom använder våra servrar hos er kan det stå i licenser som Microsoft köper eller om dom skulle få mer.

Så Microsoft tvingar företag betala för varje användare dom har helt enkelt.

”Förmodligen” räcker inte Jonte, du spekulerar, dessutom är det i fel tråd.

Medlem

Kanske det inte är en fördel med att konsoltillverkarna äger spelutvecklarna, vem vet? Just nu håller ca. 10 miljoner playstation-användare med mig. När Sony köpt upp något annan spelutvecklare som många pc/Xbox-spelare gillar så lär många grina lika illa över det. Jag tänker mig The Witcher 4 exklusivt till PS6 och kräks lite.

Är det en ny företeelse? Nej. Är det en bra företeelse? Nej.

Avstängd

Varför när det räcker ha Xbox konsol och Game Pass Ultimate så kan man spela överallt. I Xcloud på platta,mobil TV,PC konsol

Men Game Pass Konsol och PC

Så kan ju spela överallt ju. Inte låst till endast PC och Konsol som hos Sony. Är asså ett bättre val då man då når fler som kan spela. Dessutom billigare pris och rewards så man kan få gratis Game Pass Ultimate eller Spel.

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

”Förmodligen” räcker inte Jonte, du spekulerar, dessutom är det i fel tråd.

Lugn! Han har ju inte ens nämnt xcloud ännu!

Edit: Han hann före..

Medlem

Bara Starfield hade lätt sålts i 10 miljoner exemplar till PS5 utan problem tror jag. Leker med tanken att spelet kostat 60 dollar för alla i hela världen. det är en förlust på $600 000 000. Det är inte kattskit det inte.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Varför när det räcker ha Xbox konsol och Game Pass Ultimate så kan man spela överallt. I Xcloud på platta,mobil TV,PC konsol

Men Game Pass Konsol och PC

Så kan ju spela överallt ju. Inte låst till endast PC och Konsol som hos Sony. Är asså ett bättre val då man då når fler som kan spela. Dessutom billigare pris och rewards så man kan få gratis Game Pass Ultimate eller Spel.

För att majoriteten som spelar vill inte spela på sin telefon eller platta. De vill spela på sin konsol eller PC.

Avstängd
Skrivet av jontebula:

Får se om Microsoft får tillräckligt med fler Game Pass användare samt Xbox konsoler sålda. Jag är nästan säker 99.9% att Microsoft kommer gå med vinst.

Jag är nästan 100% säker att M$ gör vinst.

Skrivet av John7612:

Bara Starfield hade lätt sålts i 10 miljoner exemplar till PS5 utan problem tror jag. Leker med tanken att spelet kostat 60 dollar för alla i hela världen. det är en förlust på $600 000 000. Det är inte kattskit det inte.

Inte riktigt så lätt räknat, dom får ju inte 100% av summan för försäljningen om dom sålt det i Sony's store.
Och en betyder det inte heller att dom som skulle sålt hos Sony ej köper det på annan plattform nu bara för det inte går att köpa till Playstation


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Thane:

För att majoriteten som spelar vill inte spela på sin telefon eller platta. De vill spela på sin konsol eller PC.

Då gör dom det med Game Pass och installerar på sin PC eller Xbox konsol.

Skrivet av jontebula:

Då gör dom det med Game Pass och installerar på sin PC eller Xbox konsol.

Jag kommer spela det genom Steam. Vilket betyder att Microsoft betalar Steam 150$ per timme jag spelar så då går Microsoft med förlust.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av John7612:

Bara Starfield hade lätt sålts i 10 miljoner exemplar till PS5 utan problem tror jag. Leker med tanken att spelet kostat 60 dollar för alla i hela världen. det är en förlust på $600 000 000. Det är inte kattskit det inte.

Det är ju bara en förlust om ingen av dessa köper spelet till xbox eller pc. Rätt många som har xbox eller pc utöver sin ps5, men absolut, klart de säljer färre antal. De behöver ju dock bra exklusiva så fler väljer xbox över ps5 om de bara köper en konsol i framtiden så tror de räknar in den rätt snabbt ändå.

Medlem

Vad säger Disney om det hela?

Avstängd
Skrivet av Kalliban:

Det är ju bara en förlust om ingen av dessa köper spelet till xbox eller pc. Rätt många som har xbox eller pc utöver sin ps5, men absolut, klart de säljer färre antal. De behöver ju dock bra exklusiva så fler väljer xbox över ps5 om de bara köper en konsol i framtiden så tror de räknar in den rätt snabbt ändå.

Nej då Xbox och Microsoft tjänar mer om dom får in en massa nya som stannar och betalar varje mån blir det sjukt mycket mer vinst ju.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Får se om Microsoft får tillräckligt med fler Game Pass användare samt Xbox konsoler sålda. Jag är nästan säker 99.9% att Microsoft kommer gå med vinst.

Jag är 99% säker på att Microsoft kommer göra en förlust i år. De har en utgift på 69 miljarder dollar som ska betalas innan bokslutet lämnas in.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Blir att emulera starfield.

Varför inte bara köra det direkt med PC-versionen och handkontroll?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nej då Xbox och Microsoft tjänar mer om dom får in en massa nya som stannar och betalar varje mån blir det sjukt mycket mer vinst ju.

Ja? Det är ju typ det jag skriver..?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Varför inte bara köra det direkt med PC-versionen och handkontroll?

Förmodligen för att artikeln säger att både starfield och indy spelet blir xbox exclusive, vilket inte stämmer iom pc versionen av starfield.

Medlem

Microsoft har sedan länge gått emot att sälja allting som en service.

De vill sälja windows server som en service, de vill sälja alla tjänster till windows server som en service, de vill sälja windows till konsumenter som en service, office som en service, onedrive som en service, xbox som en service....

De har råd att gå i förlust på spelexklusiviteter och massvis med annat och gör det mer än gärna för att i the long game låsa in kunder i sitt ekosystem.

När väl kunden landat i deras system så är sannolikheten extremt låg att man byter system.

Alla större företag gör samma move och jobbar endast med målet att ha kunder permanent som de kan utnyttja år efter år oavsett om kunden behöver deras tjänster eller ej,

Det är med att de flesta generationer nu och bakåt växt upp med olika märken på saker lär försvinna helt.

Sony tv och panasonic förstärkare och en samsung mobil och en volvo?

Ha.... Du ska bo i microsoft living med microsoft travel och microsoft everything i din bostad.

Sedan skall man nyttja twitter och dess like för att krigsföra mellan de olika lägerna för att kunderna inte ska uppfatta att det är de som blir ******llade av företagen .....

Ge det sedan 100 år till och storföretagen blir ett, och alla kunder blir nöjda....... or else..
Politikerna lär för det första inte vilja påverka, för de har sitt på det torra, men de få som skulle säga fel lär bli utfrysta från sina ekonomiska medel, bostäder och fordon. Sedan blir huvudföretaget plötsligt också politikerna......

Alla som lever kommer älska sitt liv :')

Avstängd

Blir ju bäst för spelarna samt Microsoft som tjänar mer pengar helt enkelt. Vi lär ju få bevis när Game Pass och Xcloud kommer öka enomt på 10-15år när dom får alla spel till lägst månadskostnad och kan spela dom överallt när som om inte då Microsoft har strul med vissa seevrarna då 🤣👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av Allexz:

Microsoft har sedan länge gått emot att sälja allting som en service.

De vill sälja windows server som en service, de vill sälja alla tjänster till windows server som en service, de vill sälja windows till konsumenter som en service, office som en service, onedrive som en service, xbox som en service....

De har råd att gå i förlust på spelexklusiviteter och massvis med annat och gör det mer än gärna för att i the long game låsa in kunder i sitt ekosystem.

När väl kunden landat i deras system så är sannolikheten extremt låg att man byter system.

Alla större företag gör samma move och jobbar endast med målet att ha kunder permanent som de kan utnyttja år efter år oavsett om kunden behöver deras tjänster eller ej,

Det är med att de flesta generationer nu och bakåt växt upp med olika märken på saker lär försvinna helt.

Sony tv och panasonic förstärkare och en samsung mobil och en volvo?

Ha.... Du ska bo i microsoft living med microsoft travel och microsoft everything i din bostad.

Sedan skall man nyttja twitter och dess like för att krigsföra mellan de olika lägerna för att kunderna inte ska uppfatta att det är de som blir ******llade av företagen .....

Ge det sedan 100 år till och storföretagen blir ett, och alla kunder blir nöjda....... or else..
Politikerna lär för det första inte vilja påverka, för de har sitt på det torra, men de få som skulle säga fel lär bli utfrysta från sina ekonomiska medel, bostäder och fordon. Sedan blir huvudföretaget plötsligt också politikerna......

Alla som lever kommer älska sitt liv :')

Well, sedan Nutella tog över skeppet och började kränga tjänster mer aggressivt så gar MS börsvärde gått upp ordentligt. Så nånting gör de ju rätt..

Skrivet av jontebula:

Blir ju bäst för spelarna samt Microsoft som tjänar mer pengar helt enkelt. Vi lär ju få bevis när Game Pass och Xcloud kommer öka enomt på 10-15år när dom får alla spel till lägst månadskostnad och kan spela dom överallt när som om inte då Microsoft har strul med vissa seevrarna då 🤣👍🏻❤️

🤣🤣👍❤️ Lär dej veta att Xcloud inte finns längre och att det heter nåt annat nu 🤣🤣👍❤️


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av John7612:

Bara Starfield hade lätt sålts i 10 miljoner exemplar till PS5 utan problem tror jag. Leker med tanken att spelet kostat 60 dollar för alla i hela världen. det är en förlust på $600 000 000. Det är inte kattskit det inte.

Är svårt att räkna på. Kanske folk nu köper Xbox för hela denna gen och kanske nästa och nästa också? Hur många spel och prenumerationer köps inte då?

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Inte riktigt så lätt räknat, dom får ju inte 100% av summan för försäljningen om dom sålt det i Sony's store.
Och en betyder det inte heller att dom som skulle sålt hos Sony ej köper det på annan plattform nu bara för det inte går att köpa till Playstation

Tänkte inte på det ...

Avstängd
Skrivet av John7612:

Tänkte inte på det ...

<Uppladdad bildlänk>

🤣🤣🤣🤣

12
Skriv svar