Lies of P-tråden

Medlem

Spöade Victor igår, riktigt häftig bana faktiskt och boss-arena. Nu får vi se vad som väntar.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Kontot avslutas
Skrivet av Kavakava83:

Gillade minibossen som var en clown. Den kändes som en bra boss där man ska träna perfect guard

Mjo dock har jag kommit fram till att för egen del får jag större framgång när jag kör så lite parry som möjligt. Jag kan få in perfect guard...men inte konstant hela tiden i en långdragen fight och när man väl missar så tar man för mycket skada.

Medlem

Riktigt häftig bana faktiskt och boss-arena. Nu får vi se vad som väntar.


signatur

Hello all friends! I know it's early, but I can't stop thinking about Black Friday 2023! It's the big sale that we all wait for every year, and I want to start planning for it now.

I've decided to make a proper strategy to catch the best deals and I'd love to have some of you join me on my shopping journey. We can team up and make it a nice and efficient day together.

Comment below if you want to join me in planning for Black Friday 2023! Let's make it the best and most affordable shopping day ever! #BlackFriday2023 #Shopping #RabaTillMig #SaveMoney

Medlem
Skrivet av Gaara:

Mjo dock har jag kommit fram till att för egen del får jag större framgång när jag kör så lite parry som möjligt. Jag kan få in perfect guard...men inte konstant hela tiden i en långdragen fight och när man väl missar så tar man för mycket skada.

Det funkar ju bra där fienden gör sin animation tydligt men i en bossfight med ett större moveset blir det såklart annorlunda ibland.

Medlem

Lystring gott folk i denna tråd! Sitter och tvekar just nu på köpknappen och behöver lite åsikter innan jag potentiellt går igenom med köpet av Lies of P.

Är ett stort Soulsborne fan och tenderar att jämföra dessa soulslike till Fromsoftware's standard(som sig bör?). Så vad tycker ni? Är det iallafall i samma bollpark? Är det sådär härligt utmanande som Froms Soulstitlar? Bjuder det på sina egna tricks?

Får en hel del Bloodborne vibbar och om det är liknande men ändå sin egna grej så är jag nästan där redan såld då just BB är min favorit titel ifrån FS.

Så vad säger ni kära FZ? Ska jag sluta tveka och bah kasta mig in i Souls-Pinocchio?

Medlem

Uppskattar denna tråden mycket, får mig så jäkla sugen på spelet.

Måste hålla mig från köp ett tag till, men fasen vad det kliar i fingrarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Lystring gott folk i denna tråd! Sitter och tvekar just nu på köpknappen och behöver lite åsikter innan jag potentiellt går igenom med köpet av Lies of P.

Är ett stort Soulsborne fan och tenderar att jämföra dessa soulslike till Fromsoftware's standard(som sig bör?). Så vad tycker ni? Är det iallafall i samma bollpark? Är det sådär härligt utmanande som Froms Soulstitlar? Bjuder det på sina egna tricks?

Får en hel del Bloodborne vibbar och om det är liknande men ändå sin egna grej så är jag nästan där redan såld då just BB är min favorit titel ifrån FS.

Så vad säger ni kära FZ? Ska jag sluta tveka och bah kasta mig in i Souls-Pinocchio?

Jag har inte spelat det men jag säger: köp!

Och återkom sedan med intryck.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Lystring gott folk i denna tråd! Sitter och tvekar just nu på köpknappen och behöver lite åsikter innan jag potentiellt går igenom med köpet av Lies of P.

Är ett stort Soulsborne fan och tenderar att jämföra dessa soulslike till Fromsoftware's standard(som sig bör?). Så vad tycker ni? Är det iallafall i samma bollpark? Är det sådär härligt utmanande som Froms Soulstitlar? Bjuder det på sina egna tricks?

Får en hel del Bloodborne vibbar och om det är liknande men ändå sin egna grej så är jag nästan där redan såld då just BB är min favorit titel ifrån FS.

Så vad säger ni kära FZ? Ska jag sluta tveka och bah kasta mig in i Souls-Pinocchio?

Bifogar från tidigare i tråden


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Bifogar från tidigare i tråden

<Uppladdad bildlänk>

Haha fan hade ju kunnat polerat ögonen och läst igenom tråden själv... Tackar för att du grävde åt mig <3

Adderar, svetten rinner på pannan och plånboken kollar sådär snett på mig med en tår som rinner medans jag hänger över köpknappen x)

Skrivet av Freakon:

Jag har inte spelat det men jag säger: köp!

Och återkom sedan med intryck.

Haha, sneaky ;D

Medlem

Det bara hände Som en kosmisk kraft drog min hand till att trycka köp!

Anyhow, les dooo dis!

Medlem
Skrivet av Zensu:

<Uppladdad bildlänk>

Det bara hände Som en kosmisk kraft drog min hand till att trycka köp!

Anyhow, les dooo dis!

Bra jobbat!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Zensu:

<Uppladdad bildlänk>

Det bara hände Som en kosmisk kraft drog min hand till att trycka köp!

Anyhow, les dooo dis!

Bra beslut 👍
Spelet är mer eller mindre en ripoff på bb
Gubben i rullstol är en tant istället 🙈

Vapensystemet är annorlunda men uppmanar till fler genomspelningar.

Sen är spelet betydligt enklare än bb men det är skönt att spelet inte kräver så mkt grinding.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bra jobbat!

Haha, återkommer med intryck

Skrivet av Kavakava83:

Bra beslut 👍
Spelet är mer eller mindre en ripoff på bb
Gubben i rullstol är en tant istället 🙈

Vapensystemet är annorlunda men uppmanar till fler genomspelningar.

Sen är spelet betydligt enklare än bb men det är skönt att spelet inte kräver så mkt grinding.

Får gärna vara en ripoff på BB! Bara det kommer med något unikt och inte är en rakt av klon så är jag nöjd!

(Se edit)Haha, den där jävla Gubben i rullstolen när man körde första genomspelningen på BB sitter kristallklart än idag i huvuden, skulle ju bara läsa vad det stod på lappen ju!!! xD

Gillar också om det uppmuntrar till mer genomspelningar! Har klarat ut Bloodborne(tbh alla Soulsspel ink Sekiro) så många gånger nu så jag måste få ett nytt lir att missbruka

Däremot enklare än BB? Hoppas inte för mycket enklare För jag flyger runt som en odödlig gud nu för tiden i Bloodborne(dvs alla Soulsborne spel) Men det är ju iof för att jag kan alla hörn och vrår i spelet ^^

EDIT: Aah, du menade att hon i rullstollen är motsvarigheten till Gehrman såklart... Trodde du menade dom rullstolsburna fienderna som man stöter på i och runt Yharnam xD

Kontot avslutas
Skrivet av Zensu:

Haha, återkommer med intryck

Får gärna vara en ripoff på BB! Bara det kommer med något unikt och inte är en rakt av klon så är jag nöjd!

Haha, den där jävla Gubben i rullstolen när man körde första genomspelningen på BB sitter kristallklart än idag i huvuden, skulle ju bara läsa vad det stod på lappen ju!!! xD

Gillar också om det uppmuntrar till mer genomspelningar! Har klarat ut Bloodborne(tbh alla Soulsspel ink Sekiro) så många gånger nu så jag måste få ett nytt lir att missbruka

Däremot enklare än BB? Hoppas inte för mycket enklare För jag flyger runt som en odödlig gud nu för tiden i Bloodborne Men det är ju iof för att jag kan alla hörn och vrår i spelet ^^

Ptja för inbitna soulsveteraner så är det nog en lättare resa än för folk som aldrig kört denna typ. Men finns nog en o annan fight som kan få de flesta att behöva köra revive...
Oavsett så är det ett otroligt välgjort spel man kommer få ha kul med. Du kommer nog inte bli besviken.

Inaktiv
Skrivet av Kavakava83:

Bra beslut 👍
Spelet är mer eller mindre en ripoff på bb
Gubben i rullstol är en tant istället 🙈

Vapensystemet är annorlunda men uppmanar till fler genomspelningar.

Sen är spelet betydligt enklare än bb men det är skönt att spelet inte kräver så mkt grinding.

Betydligt enklare vet jag inte om jag kan skriva under på. Detta efter ha tagit platinum i alla souls spel från from software.

Tycker allt lies of p ger mig en utmaning jag inte har fått av souls spelen.

Edit: det skulle isåfall vara sekiro som var så olik från de andra spelen som gav mig en jämlik utmaning som lies of p

Kontot avslutas
Skrivet av anon_331791:

Betydligt enklare vet jag inte om jag kan skriva under på. Detta efter ha tagit platinum i alla souls spel från from software.

Tycker allt lies of p ger mig en utmaning jag inte har fått av souls spelen.

Edit: det skulle isåfall vara sekiro som var så olik från de andra spelen som gav mig en jämlik utmaning som lies of p

Wow, va det inte något av dark souls man skulle klara spelet utan att dö för någon achievement, vet man skulle göra det för att få någon ring/ringar men det kanske inte va knutna till achievement?
Jag dog väl sisådär 250 gånger i det spelet så va rätt långt ifrån haha...

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Wow, va det inte något av dark souls man skulle klara spelet utan att dö för någon achievement, vet man skulle göra det för att få någon ring/ringar men det kanske inte va knutna till achievement?
Jag dog väl sisådär 250 gånger i det spelet så va rätt långt ifrån haha...

Nej så svårt var det inte 😂 det värsta var ringar i dark souls 3. Det är lite pvp inblandat och det var helt dött så man fick vänta typ 1 timme på att bli invade:ad av någon.

Annars var det mest att inte missa något då vissa saker försvinner om man pratar med fel npc osv. Men var helt klart värt det 😊

Kontot avslutas
Skrivet av anon_331791:

Nej så svårt var det inte 😂 det värsta var ringar i dark souls 3. Det är lite pvp inblandat och det var helt dött så man fick vänta typ 1 timme på att bli invade:ad av någon.

Annars var det mest att inte missa något då vissa saker försvinner om man pratar med fel npc osv. Men var helt klart värt det 😊

Va det här jag tänkte på va nog inte achievement, minnet spela ett spratt, klara spelet utan att använda bonefire och inte dö ;

Nä nu ska jag fortsätta mot IX bossen lies of P, ska bli intressant o se hur mycket smisk man får

Skägg.
10 Chambers

När man inte får ner Parade Master till mindre än halva livet efter tio försök kan man stänga ner och återigen inse att soulsborne-spel inte är för en. Right?


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När man inte får ner Parade Master till mindre än halva livet efter tio försök kan man stänga ner och återigen inse att soulsborne-spel inte är för en. Right?

NEJ! Fortsätt kämpa marionett-docka!

Kontot avslutas
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När man inte får ner Parade Master till mindre än halva livet efter tio försök kan man stänga ner och återigen inse att soulsborne-spel inte är för en. Right?

Nädå ge inte upp
Ju mer spö man får desto gladare blir man när man klarar det sedan.

Det fick mina grannar veta när jag mitt i natten sänkte en boss man dött för mycket på o skriker till tv:n "YEEEEEEEES FCK YOU" ..heta känslor för stunden där sen inser man ojdå lite sent nu

Medlem

Nu har jag spelat igenom spelet och det är bra men aldrig fantastiskt. Det märks att det saknas erfarenhet då det är deras första egna spel. Spelet vill lite för mycket att inget blir riktigt fantastiskt utan slutar med bra.

Fury attacks hade inte behövts kan jag tycka, det tillförde inte mycket för min del. Bara ett system att utnyttja för att göra spelet ganska enkelt.

En del saker får spelet rätt som questlines som faktiskt går att följa utan guide. Det är tydligt vilka NPC som vill prata med en och som har något nytt att säga.

Jag tror ändå att studion kan ta stora lärdomar av det här spelet för det finns bra beståndsdelar som kan trimmas in för att göra ett fantastiskt spel.

3/5

Medlem

Har kommit till Hotellet nu, tog mig c:a 1,5h(Stor del av tiden var att kolla runt i miljön xD ) och vad kan jag säga... Jag älskar det jag ser! Tog ett antal försök på första boss fighten innan jag fick ordentlig koll på dodge och att man gör sig väl med att lära sig perfect block eller iallafall våga att blocka mer

Fysatan vad vackert det är! Riktig mysig, skräckinjagande känsla och fängslande värld i rak stil med BB!

Ska bli en intressant resa och vi får se om det lyckas stå på sig mot mina förväntningar, men starten är molto bene!

Nu blire lite paus för att stretcha sen jäflar blir det tillbaks och sparka dock-arsle!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När man inte får ner Parade Master till mindre än halva livet efter tio försök kan man stänga ner och återigen inse att soulsborne-spel inte är för en. Right?

Är en jävel(tootin' mah own horn here haha!) på Soulsborne spel och jag fick bra med stryk av den kan jag säga, tog mig exakt åtta försök så ligg i Calle! I believe in you!

Medlem
Skrivet av Joewson:

Nu har jag spelat igenom spelet och det är bra men aldrig fantastiskt. Det märks att det saknas erfarenhet då det är deras första egna spel. Spelet vill lite för mycket att inget blir riktigt fantastiskt utan slutar med bra.

Fury attacks hade inte behövts kan jag tycka, det tillförde inte mycket för min del. Bara ett system att utnyttja för att göra spelet ganska enkelt.

En del saker får spelet rätt som questlines som faktiskt går att följa utan guide. Det är tydligt vilka NPC som vill prata med en och som har något nytt att säga.

Jag tror ändå att studion kan ta stora lärdomar av det här spelet för det finns bra beståndsdelar som kan trimmas in för att göra ett fantastiskt spel.

3/5

Kul att du klara det! Håller inte med i det du skriver att det aldrig blir fantastiskt, för stundtals blir det helt klart det. Men håller med om att studion kan utvecklas och bara bli bättre, för självklart finns det saker som kan förbättras och justeras.

Jag skulle snarare säga att det är ett riktigt bra spel för att vara deras första snarare än att det "märks". För mig känns det snarare som om det redan skulle kunna vara en etablerad studio.

Personligen skulle jag ge det en riktigt stark 4/5 i betyg.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kul att höra att ni köttar vidare, kämpa på!

Skrivet av Zensu:

<Uppladdad bildlänk>

Det bara hände Som en kosmisk kraft drog min hand till att trycka köp!

Anyhow, les dooo dis!

Hehe, fint! Lycka till, en riktigt trevlig resa väntar!

Skrivet av Freakon:

Uppskattar denna tråden mycket, får mig så jäkla sugen på spelet.

Måste hålla mig från köp ett tag till, men fasen vad det kliar i fingrarna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När man inte får ner Parade Master till mindre än halva livet efter tio försök kan man stänga ner och återigen inse att soulsborne-spel inte är för en. Right?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Okey, fick kämpa en hel del med denna boss. Ni som vet ni vet.... Men helvete vad skoj!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Kontot avslutas
Skrivet av theBoosing:

<Uppladdad bildlänk>

Okey, fick kämpa en hel del med denna boss. Ni som vet ni vet.... Men helvete vad skoj!

Haha grattis ja visst va den jäklig, men fan vilken känsla när man får ner han

Medlem

Glad att jag klara spelet innan dundernerfsen i senaste patchen.

"Lies of P patch notes nerf some of its hardest boss fights"

https://www.pcgamesn.com/lies-of-p/patch-notes-1-2

Lade nerfsen i spoilertag för man kanske inte vill veta vissa bossnamn

Decreased the HP of certain field monsters
Decreased the HP of ‘Fallen Archbishop Andreus’
Decreased the HP of ‘King of Puppets’ in the first phase
Decreased the HP of ‘Simon Manus, Arm of God’
Decreased the damage of ‘Simon Manus, Awakened God’
Increased the chance to break the stance of ‘Simon Manus, Awakened God’
Increased the Specter’s HP and damage

Det går att köra med pre-nerf patchen om man tricksar lite, om man hellre vill det, läste jag någonstans.

Förstår inte varför dom ska gå och nerfa saker, speciellt efter så kort tid. Är spelet stundtals utmanande? Ja. Men det är inte i närheten av omöjligt eller trasigt. Har folk whinat så pass mycket alltså?

Lite besviken på utvecklarna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Glad att jag klara spelet innan dundernerfsen i senaste patchen.

"Lies of P patch notes nerf some of its hardest boss fights"

https://www.pcgamesn.com/lies-of-p/patch-notes-1-2

Lade nerfsen i spoilertag för man kanske inte vill veta vissa bossnamn

Decreased the HP of certain field monsters
Decreased the HP of ‘Fallen Archbishop Andreus’
Decreased the HP of ‘King of Puppets’ in the first phase
Decreased the HP of ‘Simon Manus, Arm of God’
Decreased the damage of ‘Simon Manus, Awakened God’
Increased the chance to break the stance of ‘Simon Manus, Awakened God’
Increased the Specter’s HP and damage

Det går att köra med pre-nerf patchen om man tricksar lite, om man hellre vill det, läste jag någonstans.

Förstår inte varför dom ska gå och nerfa saker, speciellt efter så kort tid. Är spelet stundtals utmanande? Ja. Men det är inte i närheten av omöjligt eller trasigt. Har folk whinat så pass mycket alltså?

Lite besviken på utvecklarna.

Också lite besviken. Visst hade man lite bekymmer med några bossar men aldrig något som kändes helt omöjligt. Förmodligen har folk gnällt.

Nu sitter jag dock fast på Nameless Puppet på NG+ och han är nog svårast hittills. Har du eller någon annan fixat honom i NG+? Så mycket HP... Första fasen är rätt lätt och rolig men sen spårar han ju ur i fas 2...

Är första gången jag möter honom då jag gav bort mitt hjärta första genomspelningen. Han hade förmodligen känts lättare i NG.

Tips?

Skriv svar