Kingpin Sicken skit alltså..

Medlem
Kingpin Sicken skit alltså..

Jag hoppas det är ett skämt...

Då kom det en ny trailer på kingpin reloaded. Vi visste alla att projektet var felhanterat, man hade kunnat göra hela spelet på den tiden de skulle gjort en remaster OCH en uppföljare på det. Med eller utan källkod.

Jag låter trailern tala för sig själv.

Inte nog med att trailern är konstigt klippt, det saknas ljud ibland och... alltså, 3dr kör verkligen på att det är "enhanced", det är så enhanced att det kommer dollarmärken ur fiender när de dör. Varför? Ingen vet.

Remaster-loggan tog hela budgeten och halva trailertiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag hoppas det är ett skämt...

Då kom det en ny trailer på kingpin reloaded. Vi visste alla att projektet var felhanterat, man hade kunnat göra hela spelet på den tiden de skulle gjort en remaster OCH en uppföljare på det. Med eller utan källkod.

Jag låter trailern tala för sig själv.

https://www.youtube.com/watch?v=SP9U_0znTCQ

Inte nog med att trailern är konstigt klippt, det saknas ljud ibland och... alltså, 3dr kör verkligen på att det är "enhanced", det är så enhanced att det kommer dollarmärken ur fiender när de dör. Varför? Ingen vet.

Remaster-loggan tog hela budgeten och halva trailertiden.

Ja jag blev verkligen besviken.
Gillade Kingpin när det begav sig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mjo, man förväntade sig mer efter denna tid. Ser ingen skillnad överhuvudtaget där de visar "Before/After". Lite bättre texturer, but that's it. Vad har de gjort all denna tid egentligen?

Gnällkuk

Retouched, på sin höjd. Trist, Kingpin var verkligen grymt när det kom men det här är inte värt några pengar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Haha, märkligt att ha med en "original/enhanced"-jämförelse i sin trailer när man (åtminstone inte jag) kan se någon direkt skillnad överhuvudtaget. Nej tack.

Medlem

Wow. Kingpin var ju skitskoj när det kom, och det finns säkert en del charm med den är "Reloaded"-versionen. Men som ni är inne på redan, ser ju knappt ut att vara någon skillnad!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Reagerade mest på att man inte ser någon skillnad på remasterns och originalets grafik. Vilken slapp dynga!

Medlem

Ser riktigt fett ut...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Haha, märkligt att ha med en "original/enhanced"-jämförelse i sin trailer när man (åtminstone inte jag) kan se någon direkt skillnad överhuvudtaget. Nej tack.

Det är knappt någon skillnad. 3dr har verkligen fuckat upp detta, speciellt om det kommer i december redan... vet inte vad de tänker att de skall göra tills dess.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tänkte precis på att det borde komma en Kingpin remaster, insejn in the membrejn, trailern såg ju inte remastrad ut öht, va trist…

Medlem

hur man går från duke 3d, shadow warrior och prey (utvecklare och utgivare) till vad 3d realms pysslat med på senare år är bortom mig.

ion fury var ju ganska bra visserligen, men är bara utgivet av 3d realms, annan utvecklare.

har inga större förhoppningar på SiN remastern efter den här trailern.

Medlem

Vi är ju inte ens i närheten av April. Vilket uselt skämt.

Medlem

Lite udda trailer minst sagt, såg knappt heller någon skillnad. Eller är det något de inte visar oss?

Ser man på vad nightdive studios gjort med quake 1 och 2, där har du riktiga remasters.

3drealms har många intressanta projekt på gång men vore ju bra om de kunde slutföra vad de påbörjat istället för att starta upp nya hela tiden. Och vart är Sin reloaded? Blir kanske samma visa där? Det har också varit oerhört tyst från utvecklarna, så någon form av transparens hade ju varit bra. Kanske får man reloaded gratis om man redan äger originalversionen?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av quadratis:

hur man går från duke 3d, shadow warrior och prey (utvecklare och utgivare) till vad 3d realms pysslat med på senare år är bortom mig.

ion fury var ju ganska bra visserligen, men är bara utgivet av 3d realms, annan utvecklare.

har inga större förhoppningar på SiN remastern efter den här trailern.

Om jag har förstått saken rätt så har nuvarande 3D Realms inget att göra med det gamla teamet i Dallas. Nuförtiden ägs de av Embracer och har sitt kontor i Aalborg, de är bokstavligen ett skal av sin forna identitet. Inte ens Scott Miller är involverad längre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu skall man ju veta att även gamla 3dr hade massa problem, det är inte som att Duke Nukem forever kom ut så snabbt och när det kom så var det väl inte vad man ville ha direkt.

Det nuvarande gör massa konstiga saker, men allt är inte dåligt. T ex att Void point har gjort Ion Fury är asbra, men tyvärr så var demot av Phantom Fury väldigt dåligt i stället, gjort av en annan utvecklare. Så dåligt att jag inte förstår att man släppte det.

Tempest Risings demo var kul, det var vad det var liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

Fy fasiken vad gräsligt!

Medlem

Tyckte också det såg patetiskt ut. Älskade KingPin men varför ens utannonsera "Reloaded" när man knappt ändrat något?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är knappt någon skillnad. 3dr har verkligen fuckat upp detta, speciellt om det kommer i december redan... vet inte vad de tänker att de skall göra tills dess.

Det är inte 3DR som utvecklar det utan det är Slipgate Ironworks


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Det är inte 3DR som utvecklar det utan det är Slipgate Ironworks

Det är ju typ samma företag, Frederik Schreiber är väl typ VD för båda. Men det spelar ingen roll, 3dr är förläggare ju.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Kyrre:

Tyckte också det såg patetiskt ut. Älskade KingPin men varför ens utannonsera "Reloaded" när man knappt ändrat något?

Tanken är ju att släppa samma spel igen. Varför ska de ändra något?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag spelade aldrig Kingpin när det var nytt (1999) men tänker spela reloaded för att uppleva vad jag missade för 24 år sedan Tror jag spelade ett demo av det men sen var det nog andra spel som var mer intressanta så Kingpin hamnade i skymundan.

Grafiken ser ut att vara tillräckligt "enhanced" för min del. Det viktiga är ändå dom andra sakerna som dom lovar med Reloaded... alltså ett mer balanserat och utvecklat spelsystem.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Tanken är ju att släppa samma spel igen. Varför ska de ändra något?

Det finns ju redan på GOG. Tanken var väl att detta skulle ha bättre grafik och locka in spelare till köp igen. Men ser knappt någon skillnad på side by side jämförelsen.

Medlem

https://store.steampowered.com/app/1224700/Kingpin_Reloaded/

Kan inte någon slösa sina pengar på detta och göra en recension här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean

Men filmen är rolig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

En av de bästa spelbaserade filmerna jag någonsin sett. Men kanske inte så trogen källmaterialet... 😃

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bennii:

En av de bästa spelbaserade filmerna jag någonsin sett. Men kanske inte så trogen källmaterialet... 😃

Men det är en väldigt bra bowling-sim!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar