Medlem
Alan wake 2

Är det någon här som spelar AW2 på xboxen och kommit till collapsed tunnel summoning ritual
Efter att ha gjort ritualen så ska man fly från the dark presence och får en prompt att spamma/trycka/hålla A i tunnelbanevagnen men hela tiden så tar han dig Är det en bugg eller?
Edit:
Har sett på nätet att jag är på rätt väg och att jag visst inte är ensam om problemet Så jag får ta det som en bugg

https://youtu.be/JCBvLUSfGzM?si=F-glzhp-AvIeJUVB

Medlem

För er som kanske får samma bugg
Jag tog bort film grain and motion blur och körde på performance mode då fungerade det
Jag körde redan på performance och provade quality då gick det inte men gick tillbaka till performance med de andra off

Avstängd

Wow!! Folk blir arga på mig om man gör flera trådar om samma spel men holy moly allan wake 2 är bra!! Hade röstat på BG 3 för årets spel lätt men Allan wake 2 går inte att undgå. Årets bästa spel.
Remedy förkännar noblempriset för detta. I valfri kategori.
Upplevde inte nån bugg när ja spela. Spela ju inte på xbox såklart.. varför gör du det Andy? xD
Ivf. Remedy säger ja bara. Hatten av.
Angående game awards.. e ju kanske inte 100 seriöst men
Om inte allan wake får pris för bästa musik...
Bara lägg

Medlem
Skrivet av Rassa:

Wow!! Folk blir arga på mig om man gör flera trådar om samma spel men holy moly allan wake 2 är bra!! Hade röstat på BG 3 för årets spel lätt men Allan wake 2 går inte att undgå. Årets bästa spel.
Remedy förkännar noblempriset för detta. I valfri kategori.
Upplevde inte nån bugg när ja spela. Spela ju inte på xbox såklart.. varför gör du det Andy? xD
Ivf. Remedy säger ja bara. Hatten av.
Angående game awards.. e ju kanske inte 100 seriöst men
Om inte allan wake får pris för bästa musik...
Bara lägg

Jag tycker spelet är bra gjort men det är inte så kul att spela.
BG3 var väldigt kul att spela samtidigt som allt annat också var bra.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Jag tycker spelet är bra gjort men det är inte så kul att spela.
BG3 var väldigt kul att spela samtidigt som allt annat också var bra.

Well.. e ju en standard resident evil clone rent gameplay.. men allt sammanlagt med story grafik, MUSIK.. det är en upplevelse man inte glömmer. Detta är kvalitet.. rakt igenom.
Inte för att ta bort något från BG3 .
Men allan 2 har gjort större intryck på mig.
Dock ska dom ju inte sättas mot varandra..

Medlem
Skrivet av Rassa:

Well.. e ju en standard resident evil clone rent gameplay.. men allt sammanlagt med story grafik, MUSIK.. det är en upplevelse man inte glömmer. Detta är kvalitet.. rakt igenom.
Inte för att ta bort något från BG3 .
Men allan 2 har gjort större intryck på mig.
Dock ska dom ju inte sättas mot varandra..

Ja det är två väldigt olika spel.
Håller med om att det påminner väldigt mycket om Resident Evil. Ett spel jag inte heller tycker är så kul att spela. Men jag gillade Village ändå
Tycker Gameplay är för trögt och simpelt helt enkelt.
Men ja det är väldigt bra gjort annars.

It's not a lake, it's an ocean

Remedy prioriterar presentation framför gameplay, vilket man kan ha åsikter om. Jag tycker generellt sett att roligt gameplay är viktigare. Men det finns undantag, och Alan Wake II är ett spel av så genomgående hög kvalitet att det definitivt bör upplevas även om gameplay är simpelt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tycker combaten i Alan Wake 2 passar spelet ändå, så hemskt är det inte. Det är ett typiskt survival horror, men ändå en aning finputsat i jämförelse med liknande spel i genren. Kunde det varit bättre? Säkerligen.

Vill man ha ren action och snabbare gameplay från Remedy är det Control och Max Payne som gäller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Klarade ut spelet igår. Skulle väl ge det 3/5 eller 3,5/5 kanske.
Det är vackert. Mycket bra gjort. Bra story. Bra karaktärer. En del unika och roliga grejer.
Gillar även kopplingen till Control som är ett spel jag verkligen gillar.

Men det brister rejält i Gameplay avdelningen för mig. Tycket det mestadels var jobbigt/irriterande att spela.

1
Skriv svar