Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Snabbkollen – Köper du färre spel på grund av ekonomin?

Medlem

Nej, men jag köper färre spel pga att man blivit äldre. Det är inte lika kul att spela helt enkelt.

Medlem

Köper inte färre pga ekonomi utan först pga att man får mycket med Game Pass sedan att det inte är så många nya spel som känns intressanta och det sista är att jag känner att jag inte har tid att spela.

Medlem

Inte på grund av oro för ekonomin..
Mer för att det släpps få spel som känns intressanta, sen så tycker jag att det är en omotiverat hög prislapp på de få intressanta släpp som dyker upp,.. jag menar nära 1000 lappen för modern warfare 3,..
Sen läste jag nånstans att nästa gta kan kosta 1500 pix,
Jag tycker att vi alla borde visa vårt missnöje,markera mot spelutgivarna och sluta köpa spel vid release.

Medlem

Köper spel nör jag vill spela dom.
Köper inte för att lägga på hög oavsett ekenomiskt läge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För min del håller jag med några som skrivit tidigare i tråden.
Jag spelar mer sällan nu för tiden (men inte mer sällan än föregående år).
Inte tillräckligt bra dator för de senaste spelen (har Intel gen 4).
osv

Jag tänker att frågan är lite felställd. Jag själv har köpt fler spel i år än föregående år, men inget AAA. Däremot fler småspel, indie, A- eller vad de kan kallas för. Inte dessa $0.99 ryska skräp"spel" men i klassen runt 40-100kr.
Betänk också att Gamepass med flera blivit allt större, och då är det ju inte spelköp.

Frågan borde vara: Lägger du mer eller mindre pengar på spel/spelande jämfört med föregående år?

123
Skriv svar