Avatar-spelet delar kritikerkåren – får både höga och låga betyg

Robot
Avatar-spelet delar kritikerkåren – får både höga och låga betyg

Storfilmernas svenska speltolkning får bekänna färg.

#avatar-frontiers-of-pandora, #massive-entertainment


Medlem

ser väll helt okej ut. är nog inte värt full pris men kommer nog skaffa när det år på rea

Medlem

Jag var lite nyfiken på spelet innan, men när jag läste om Far Cry-formulan sjönk intresset som en sten. Urk!


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Har hört att det inte ska likna FC speciellt mycket alls, te.x i ACG's recension. Inte alls samma fokus på strid + rätt detaljerat vad gäller världen, spelar te.x roll när du skördar plantor och hur. Man kan åka ovanför en storm för att undvika den, också rätt bra detaljerat..

Medlem

Visuellt kan man inte klaga, men kan ju sägas om många nya spel. Om de håller samma kvalitet som far cry så är det ju imponerande även om jag själv inte hyllar de titlarna i skyn. Skall jag spela ett "ubisoft-game" så är det FC jag prioriterat genom tiderna, då jag gillar FPS mer än 3PW eller bilspel, när det gäller "klättra torn".

Men jäkla skoj om de lyckas få till ett bra spel. Själv har jag varit väldigt sval inför titeln då jag aldrig föll för avatar som film; men ett bra spel är ett bra spel!

Medlem

Jag är rätt sugen på att prova det faktiskt. Gillar både Far Cry och Avatar (åtminstone den första filmen). Dock via Ubisoft+ av ekonomiska skäl. Med Far Cry: Primal i bagaget tänker jag att Ubisoft har goda förutsättningar för att kunna förmedla de mer primitiva aspekterna av Avatar på ett organiskt och stämningsfullt sätt.

Medlem

Hade inte spelat detta själv, men nu när några polare ska köra så är jag gärna på.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fin yta men saknar själ verkar det som.

Exakt så som jag känner för filmerna.

Pass på detta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gillar Far Cry spelen men tyckte Avatar var en rejält tråkigt och oinspirerande film som lockar ungefär lika mycket som att sitta i telefonkö. Så när spelen tryter och priserna sjunker kanske det blir ett test om några år och då mest för att massive gjort det.

Medlem

Konstigt at ni inte fått en recensionskod. Hur som helst så verkar det vara vad jag förväntat mig typ 7/10 dvs helt ok, även om man så klart hoppats på ett mästerverk som alltid.. Var trots allt under utveckling 10+ år.. Nu hoppas jag efter star wars spelet som blir nästa Massive spel samlas och gör det bästa av The Division 3 och att det släpps innan 2027...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag var lite nyfiken på spelet innan, men när jag läste om Far Cry-formulan sjönk intresset som en sten. Urk!

Ubisoft kan inte göra något annat. Förvänta dig just denna formel på alla spel från Ubi, sedan om det blir något annat är det ju bara kul!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ubisoft kan inte göra något annat. Förvänta dig just denna formel på alla spel från Ubi, sedan om det blir något annat är det ju bara kul!

Själv skulle jag nog vilja spela det innan jag sågar det totalt. Ubisoft består ju av många olika studior. Finns en hel del som inte är "far cry" om jag förstått det rätt med recencionerna jag sett. Men visst att en studio som Massive ska "behöva" ta efter Far Cry, vilket är mycket troligt vore ju skit.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Själv skulle jag nog vilja spela det innan jag sågar det totalt. Ubisoft består ju av många olika studior. Finns en hel del som inte är "far cry" om jag förstått det rätt med recencionerna jag sett. Men visst att en studio som Massive ska "behöva" ta efter Far Cry, vilket är mycket troligt vore ju skit.

Det var ju väldigt raljant skrivet av mig så klart, men det är lite så, den där open world som de presenterar är ju alltid "samma", men det finns flera spel som gör sådant med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jo, jag är skeptisk. .Tyvärr så blir nog star wars spelet liknande. Hoppas bara på att de kan få till det med The Division3.
Med det sagt så kommer jag spela det då det ingick i mitt AM5 köp.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag förköpte och laddade hem spelet idag.
FC spelen har aldrig varit helkassa tycker jag så det blir väl att spela tills fingrarna blöder.
Det har varit blandat betyg så helt kasst är det nog inte,det är mycket fingnäll med tror jag.
Skall bli kul att stifta en ny bekantskap med Pandora tycker jag och att se vad dom lyckats med.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

jag är jäkligt sugen på spelet men lite trött på Farcry formulan atm. Har fullt upp med andra spel men samtidigt kittlar det bra i villhöver nerven. Jag gillar Avatar världen och det ser sjukt snyggt ut.

Medlem

Älskar Avatar filmerna ska spela med brorsan som typ aldrig spelar spel men är stort Avatar fan så det ska bli kul 🙂 Har bara spelat två Far Cry spel tidigare för ca 10 år sedan och det var så länge sen nu så för mig gör det ingenting om det påminner om dom spelen, dom var ju dessutom enligt mig väldigt bra också så detta ser jag fram emot 👌

Medlem

Helt missat att detta kom nu. Galet spelår.

Edit: Är det far cry/ass cred formulan så hoppar jag detta.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Älskar Avatar filmerna ska spela med brorsan som typ aldrig spelar spel men är stort Avatar fan så det ska bli kul 🙂 Har bara spelat två Far Cry spel tidigare för ca 10 år sedan och det var så länge sen nu så för mig gör det ingenting om det påminner om dom spelen, dom var ju dessutom enligt mig väldigt bra också så detta ser jag fram emot 👌

Hoppas verkligen ni får kul! Det är det som är charmen med spel. Man sitter med en vän eller syskon och har kul tillsammans. Världen kan ha sin åsikt men vad spelar det för roll när man verkligen trivs i ett spel. Då spelar det ingen roll vad andra sätter för betyg. Ni får sätta egna betyg efter att ni har spelat!:)


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Fick det gratis med min cpu så blir att testa det

Medlem
Skrivet av krislevin:

Hoppas verkligen ni får kul! Det är det som är charmen med spel. Man sitter med en vän eller syskon och har kul tillsammans. Världen kan ha sin åsikt men vad spelar det för roll när man verkligen trivs i ett spel. Då spelar det ingen roll vad andra sätter för betyg. Ni får sätta egna betyg efter att ni har spelat!:)

Exakt håller med! Jag upplever att spela tillsammans med någon ger dom bästa minnena och gör nästan alla spel mycket bättre! Tackar det kommer vi nog

Medlem

Har kollat på några streamers som spelar. Måste säga att det väldigt intressant ut. Snygga miljöer m.m. Bra film att göra spel på.

Medlem

Fick det i julklapp av Damen min så håller på att ladda ner nu, ska testas imorgon

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ser väll helt okej ut. är nog inte värt full pris men kommer nog skaffa när det år på rea

Precis vad jag tänker. En rea eller Ubi+.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag var lite nyfiken på spelet innan, men när jag läste om Far Cry-formulan sjönk intresset som en sten. Urk!

Jag har inte läst något om spelet alls mer än att det skulle vara ett openworld spel i Avatar världen från Ubisoft. Att det skulle handla om Assassins Creed/Far Cry/Chost Recon/Watch Dogs-Formulan tog jag helt för givet. 🤣

Medlem

Riktigt dåligt ni inte fått spelet att recensera, vad är dom rädda för ? Har inte direkt många positiva tankar om ubisoft längre

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

Riktigt dåligt ni inte fått spelet att recensera, vad är dom rädda för ? Har inte direkt många positiva tankar om ubisoft längre

Om jag spekulerar fritt så skulle jag tro att det är stök med att dela ut koder i Norden (sjukdom?). Eftersom massor av recensioner dök upp i går är det inte så att de försöker slippa recensioner innan spelsläpp (vilket jag inte kan minnas att Ubisoft sysslat med, ska sägas). Men det är mina gissningar, som sagt - jag vet inte varför vi inte fått kod.

Men vi köper spelet och börjar lira i dag, recension tidigt nästa vecka.


signatur
Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Jag förköpte och laddade hem spelet idag.
FC spelen har aldrig varit helkassa tycker jag så det blir väl att spela tills fingrarna blöder.
Det har varit blandat betyg så helt kasst är det nog inte,det är mycket fingnäll med tror jag.
Skall bli kul att stifta en ny bekantskap med Pandora tycker jag och att se vad dom lyckats med.

Du får skriva lite snabba intryck här när du har spelat lite. Jag är själv lite i valet och kvalet om jag ska köpa eller inte så det hade varit intressant att höra lite tankar om spelet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Jäkligt tungdrivet, testade lite i natt och mitt 4090 fick svettas lite med 70-90 fps om man maxade alla grafikinställningar, vill tillägga att jag inte körde de senaste grafikdrivisarna men jag tror inte de skulle göra något mega kliv på grafikprestandan. Tyckte det flöt på rätt bra ändå gillade hur man rör sig med Avataren man spelar, dock för tidigt för att ge något helhets betyg ännu

Massives Snowdrop engine är ganska tungdriven rent generellt, när The Division 2 kom så fick dåtidens grafik kort kämpa om man ville maxa allt.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Snabba intryck från mig är att det är ett ganska mediokert spel som ser riktigt bra ut med maxade grafikintällningar. Gameplayen är vad man kunde förvänta sig. Hade hoppats på något nytt där men icke.
Storyn är inte heller den något att hänga i julgranen. Ok men inte mer än så.
Allt går ut på att utforska och ta över baser. Inget nytt där. Ljud och det visuella är riktigt fint med allt på max. Gillar speciellt orkestern de har hyrt in. Malmö symfonikerna?
Visst, spelar hellre detta än vilket Far Cry som helst men inget nytt under solen.
Känns att det är The Division skaparna som gjort detta, samma motor med. Hoppas bara inte deras Star Wars spel och The Division 3 blir så här mähä..
Våga göra något nytt.
Så klart hade de James Cameron och hela Avatar industrin som pressade dem. Svårt att känna kreativitet och komma med nya ideer då kanske?
3.5/5 men då har jag bara spelat ett par timmar....
Finns ju på ubisoft+ för 150:-/månad. Följer även med på vissa AM5 datorkomponenter. Inte värt era hårt förvärvade 750:- om ni inte är en riktig hardecore Avatar nörd..och vem fan är det? Vill i och för sig att det ska gå bra för Massive då The Division 3 är mitt mest efterlängtade spel så Köp,köp,köp!
Såg deras event i LA och det var nog fler filmgubbar där än spelutvecklare. Kul at se Jon Landau dock. (Titanic) (Jurrasic Park) (avatar så klart) en legend, och hur han prisade Massive Malmö.


signatur

7900XTX
7800X3D

12
Skriv svar