Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Bethesda väljer att tiga på frågan om Blade-spelet är exklusivt för Xbox

Robot
Bethesda väljer att tiga på frågan om Blade-spelet är exklusivt för Xbox

Tystnad kring vampyr-exklusivitet.

#Arkane-Lyon, #Marvels-Blade


Medlem

Har Blade som karaktär/varumärke någon substans för dagens ungdomar?
Vi som var med på 90-talet har ju såklart Blade inprintat i skallen, men resten?
Tror dock det skulle släppa en ny film om Blade, kanske därför dom väcker upp det varumärket.

Medlem

Och för er yngre som missat Blade, räcker det att se introt till första filmen, som blev sjukt populär och låten därtill. En skolkafeteria eller disco som inte spelade Blade-musiken var inget att hänga i granen.
https://youtu.be/gHBhKbF2xMA?si=raRPyWy6fmX-ohVW

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har Blade som karaktär/varumärke någon substans för dagens ungdomar?
Vi som var med på 90-talet har ju såklart Blade inprintat i skallen, men resten?
Tror dock det skulle släppa en ny film om Blade, kanske därför dom väcker upp det varumärket.

Dels är han ganska tuff och inte allt för svår att förstå sig på och göra en bra story av även om man inte kan något om honom sen innan, sen tror jag att det finns tillräckligt många av oss som har 90-talets Blade tillräckligt färskt i minnet som är nyfikna, lite som att Robcop spelet sålde bra trots att han inte är så poppis idag tack vare gamla fans och ett bra spel i största allmänhet.
Dagens ungdomar har jag dock noll koll på men nördkulturen har ju växt och blivit mer accepterad i alla åldrar

Medlem

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits. Och Blade filmen lika så. Enda anledningen varför den är känd är ju för att det är en B rulle med B skådis, sånt får ju kult status precis som tex Goonies o Ghostbusters. Finns ju inget med dom filmerna som är bra egentligen, det är ju för att det är ett barndomsminne. Och det älskar ju bolagen, åh vi gör en remake och alla som tror dom gillar ghostbusters kommer gå o se filmen o köpa spelet, o tshirten

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har Blade som karaktär/varumärke någon substans för dagens ungdomar?
Vi som var med på 90-talet har ju såklart Blade inprintat i skallen, men resten?
Tror dock det skulle släppa en ny film om Blade, kanske därför dom väcker upp det varumärket.

Det är en ny Blade-film planerad som en del av MCU. Senaste jag läste var 2025, men med tanke på hur bra det går för Marvels filmer nu för tiden så kanske den skjuts fram till senare.

Medlem
Skrivet av robbis:

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits...

Va! Wesley Snipes är ju kung! Han ägde i Blade-filmerna och han äger ännu mer i Demolition Man! Nu måste jag gå och lugna ner mig med lite BF2042 och skrika "SIMON SAYS DIE!" innan varje kill.

Medlem
Skrivet av robbis:

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits...

Nä nu blev jag kränkt. Wesley Snipes på 90-talet var guld.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Har Blade som karaktär/varumärke någon substans för dagens ungdomar?
Vi som var med på 90-talet har ju såklart Blade inprintat i skallen, men resten?
Tror dock det skulle släppa en ny film om Blade, kanske därför dom väcker upp det varumärket.

Har för mig att Blade filmen är i limbo plus att det skulle vara en kvinnlig Blade.
Disney har en tendens att förstöra allt dom tar på så det är nog lika bra att den inte kommer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Har för mig att Blade filmen är i limbo plus att det skulle vara en kvinnlig Blade.
Disney har en tendens att förstöra allt dom tar på så det är nog lika bra att den inte kommer.

Vad jag hörde var det tänkt att Blade skulle vara fjärde hjulet till tre kvinnor.
Tack och lov hade Mahershala Ali tillräckligt med självrespekt för att motsätta sig det manuset.

Ska man gör en Blade-film är det först och främst Blade som ska vara huvudperson och stå i fokus.

South parks "put a chick in it, make it lame and gay" verkar ha undvikits i detta fallet.
Och nej, det är inget fel med kvinnor i film. Det har gjorts många bra filmer med kvinnor i huvudroller. Det många av oss är trötta på är när något tvingas in och förstör verken.

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Har för mig att Blade filmen är i limbo plus att det skulle vara en kvinnlig Blade.
Disney har en tendens att förstöra allt dom tar på så det är nog lika bra att den inte kommer.

Har för mig det där om kvinnlig Blade var ett rykte som inte var sant. Mahershala Ali är fortfarande castad som Blade, däremot är det sant att de har problem med manuset.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits. Och Blade filmen lika så. Enda anledningen varför den är känd är ju för att det är en B rulle med B skådis, sånt får ju kult status precis som tex Goonies o Ghostbusters. Finns ju inget med dom filmerna som är bra egentligen, det är ju för att det är ett barndomsminne. Och det älskar ju bolagen, åh vi gör en remake och alla som tror dom gillar ghostbusters kommer gå o se filmen o köpa spelet, o tshirten

Så mkt ”WTF?!” här…


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Så mkt ”WTF?!” här…

Tror han skrev fel faktiskt, det blir ju så ibland.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tror han skrev fel faktiskt, det blir ju så ibland.

Tror du? Det är ju väldigt tydligt vad han menar och tycker i inlägget, även om jag kan känna lukten av lördagsbiran helt här från Norge 😅

Medlem
Skrivet av robbis:

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits. Och Blade filmen lika så. Enda anledningen varför den är känd är ju för att det är en B rulle med B skådis, sånt får ju kult status precis som tex Goonies o Ghostbusters. Finns ju inget med dom filmerna som är bra egentligen, det är ju för att det är ett barndomsminne. Och det älskar ju bolagen, åh vi gör en remake och alla som tror dom gillar ghostbusters kommer gå o se filmen o köpa spelet, o tshirten

Tråkigt att du tycker så, håller inte med dig i ett enda ord du skriver angående Blade och Snipes. Men allt är inte för alla. Kämpa på!

Medlem
Skrivet av robbis:

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits. Och Blade filmen lika så. Enda anledningen varför den är känd är ju för att det är en B rulle med B skådis, sånt får ju kult status precis som tex Goonies o Ghostbusters. Finns ju inget med dom filmerna som är bra egentligen, det är ju för att det är ett barndomsminne. Och det älskar ju bolagen, åh vi gör en remake och alla som tror dom gillar ghostbusters kommer gå o se filmen o köpa spelet, o tshirten

Ändå är Blade bättre än 99% av superhjälteskräpet som släpps idag.

Medlem

Att det varken i trailern eller på deras hemsida står att det kommer till Xbox och PC och Game pass dag 1 får en ju att undra om det kanske har med något gammalt avtal som Microsoft inte vill betala sig ur. 🤔

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Att det varken i trailern eller på deras hemsida står att det kommer till Xbox och PC och Game pass dag 1 får en ju att undra om det kanske har med något gammalt avtal som Microsoft inte vill betala sig ur. 🤔

Jag vet inte hur Marvels avtal kring spel brukar se ut. Jag kan tänka mig att de tar procent på intäkterna och då vill de kanske inte bara ha spelet på den minsta konsolmarknaden och dessutom direkt till Game Pass.

Om MS betalat en klumpsumma för rättigheterna att göra ett spel så får de nog göra som de vill.

Medlem
Skrivet av robbis:

Westley Snipes måste ju vara en av de sämre skådespelarna som funnits. Och Blade filmen lika så. Enda anledningen varför den är känd är ju för att det är en B rulle med B skådis, sånt får ju kult status precis som tex Goonies o Ghostbusters. Finns ju inget med dom filmerna som är bra egentligen, det är ju för att det är ett barndomsminne. Och det älskar ju bolagen, åh vi gör en remake och alla som tror dom gillar ghostbusters kommer gå o se filmen o köpa spelet, o tshirten

Alltså förlåt, men va?

Ambassadör
Xbox

Några små grejer här att ha i åtanke:

  • Många av Marvel/Disney-spelen utannonseras utan plattformar, mer fokus på Marvel-Disney än något annat till en början.

  • Microsoft bråkar fortfarande med FTC i rättsinstanser i USA, där FTC gormar om hur Bethesda-spel har gjorts exklusiva.

  • Indiana Jones har fortfarande inte getts några plattformar. Vi vet att det är exklusivt enbart tack vare dokument från den tidigare rättegången om ABK.

Det är ett Xbox-spel.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Många av Marvel/Disney-spelen utannonseras utan plattformar, mer fokus på Marvel-Disney än något annat till en början.

Några exempel?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Några exempel?

Indiana Jones - Machine Games - Bethesda (Som väl är det mest relevanta exemplet.)

Star Wars Eclipse - Quantic Dream

Black Panther - Cliffhanger Games - EA

Ubisoft Star Wars (Senare blev Outlaws) - Massive Entertainment - Ubisoft

The Avengers - Crystal Dynamics, Eidos Montreal - Square Enix

Iron Man - Motive - EA

Finns säkert fler men det borde räcka?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Indiana Jones - Machine Games - Bethesda (Som väl är det mest relevanta exemplet.)

Star Wars Eclipse - Quantic Dream

Black Panther - Cliffhanger Games - EA

Ubisoft Star Wars (Senare blev Outlaws) - Massive Entertainment - Ubisoft

The Avengers - Crystal Dynamics, Eidos Montreal - Square Enix

Iron Man - Motive - EA

Finns säkert fler men det borde räcka?

Indiana Jones skulle väl vara multiplatform men blev konsolexklusivt efter uppköpet? Så förstår inte riktigt hur du menat där.

Star Wars Eclipse är väl extremt tidigt i utvecklingen, det är som att jämföra med att vi inte har fått bekräftat platform för Elder Scrolls 6 eller Division 3. Också svårt att se hur den jämförelsen är relevant.

Black Panther visste jag inte om eller möjligtvis att jag glömt bort det men när jag sökte på information om spelet så var det smärtsamt hur lite dom delat med sig. Känns för tidigt att ge information om platform även här.

Star Wars Outlaws kan jag inte riktigt yttra mig. Vi har väl vetat ca ett halvår i varje fall att spelet kommer till xbox, PS etc och det släpps väl som tidigast isch Q2 nästa år har jag för mig? Så vet inte riktigt hur detta bevisar något? Men jag kan mycket väl minnas fel så rätta mig gärna.

Avengers var väl en rätt sen reveal gällande vilka plattformar det släpptes på. 14 månader före release.

Angående Iron Man, det här var ett riktigt dåligt exempel av dig då de fortfarande är tidigt i förproduktion. Då kan vi lika gärna spekulera om vilken xbox generation som Fallout 5 kommer till.

Tillägg: Jag tror inte att det har alls med Disneys IP att göra, utan att de utvecklare som tidigare låg under Zenimax helt enkelt inte (vill/kan?) medge platformsexklusivitet. Inte en aning varför det är på det viset men var likadant med Starfield och de erkänner väl inte ens att Elder Scrolls 6 inte kommer till PS?

Varför de väljer att göra på detta viset kan vi såklart bara spekulera om.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Indiana Jones skulle väl vara multiplatform men blev konsolexklusivt efter uppköpet? Så förstår inte riktigt hur du menat där.

Star Wars Eclipse är väl extremt tidigt i utvecklingen, det är som att jämföra med att vi inte har fått bekräftat platform för Elder Scrolls 6 eller Division 3. Också svårt att se hur den jämförelsen är relevant.

Black Panther visste jag inte om eller möjligtvis att jag glömt bort det men när jag sökte på information om spelet så var det smärtsamt hur lite dom delat med sig. Känns för tidigt att ge information om platform även här.

Star Wars Outlaws kan jag inte riktigt yttra mig. Vi har väl vetat ca ett halvår i varje fall att spelet kommer till xbox, PS etc och det släpps väl som tidigast isch Q2 nästa år har jag för mig? Så vet inte riktigt hur detta bevisar något? Men jag kan mycket väl minnas fel så rätta mig gärna.

Avengers var väl en rätt sen reveal gällande vilka plattformar det släpptes på. 14 månader före release.

Angående Iron Man, det här var ett riktigt dåligt exempel av dig då de fortfarande är tidigt i förproduktion. Då kan vi lika gärna spekulera om vilken xbox generation som Fallout 5 kommer till.

Tillägg: Jag tror inte att det har alls med Disneys IP att göra, utan att de utvecklare som tidigare låg under Zenimax helt enkelt inte (vill/kan?) medge platformsexklusivitet. Inte en aning varför det är på det viset men var likadant med Starfield och de erkänner väl inte ens att Elder Scrolls 6 inte kommer till PS?

Varför de väljer att göra på detta viset kan vi såklart bara spekulera om.

Missade du att Blade också är väldigt, väldigt tidigt i utvecklingen? Det är ju liksom poängen här.

Vad Indiana Jones skulle vara innan utannonseringen eller uppköpet vet vi ju inte, och vi hade fortfarande inte vetat om det inte vore för FTC vs MS där info kom ut om exklusivitet.

Närmare release så klargörs ju detta, precis som i de äldre av mina exempel ovan.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Missade du att Blade också är väldigt, väldigt tidigt i utvecklingen? Det är ju liksom poängen här.

Vad Indiana Jones skulle vara innan utannonseringen eller uppköpet vet vi ju inte, och vi hade fortfarande inte vetat om det inte vore för FTC vs MS där info kom ut om exklusivitet.

Närmare release så klargörs ju detta, precis som i de äldre av mina exempel ovan.

Men du påstod att det var något som Disney gjorde med sina IP'n? Nu lutar du dig mot att det är som jag påpekar, att det helt enkelt är tidigt i utvecklingen.

Är det inte konstigt att Arkane inte kan säga att det kommer vara ett konsolexklusivt spel för Xbox? Ingen, eller väldigt få, förväntar sig något annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Men du påstod att det var något som Disney gjorde med sina IP'n? Nu lutar du dig mot att det är som jag påpekar, att det helt enkelt är tidigt i utvecklingen.

Är det inte konstigt att Arkane inte kan säga att det kommer vara ett konsolexklusivt spel för Xbox? Ingen, eller väldigt få, förväntar sig något annat.

Jag skrev: Många av Marvel/Disney-spelen utannonseras utan plattformar, mer fokus på Marvel-Disney än något annat till en början.

Vet inte varför det är oklart? "Många", alltså inte alla. Du ber om exempel, jag ger dig det. "..till en början" - alltså vid utannonseringar och sålunda tidigt. Blade är alltså på intet sätt unikt i det fallet, då det är en tidig utannonsering.

Konstigt vet jag inte om det är, dels så är det ju som sagt inte ovanligt och dels så har vi ju det här med FTC. Det kan ju också ha med avtal som inte är klara att göra, Game Pass och så vidare.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag skrev: Många av Marvel/Disney-spelen utannonseras utan plattformar, mer fokus på Marvel-Disney än något annat till en början.

Vet inte varför det är oklart? "Många", alltså inte alla. Du ber om exempel, jag ger dig det. "..till en början" - alltså vid utannonseringar och sålunda tidigt. Blade är alltså på intet sätt unikt i det fallet, då det är en tidig utannonsering.

Konstigt vet jag inte om det är, dels så är det ju som sagt inte ovanligt och dels så har vi ju det här med FTC. Det kan ju också ha med avtal som inte är klara att göra, Game Pass och så vidare.

Varför kan du inte bara erkänna att det var en dålig formulering som du skrev i så fall?

Det måste vara väldigt ovanligt att definiera vilka plattformar som ett spel kommer släppas på om man teasar det redan i förproduktionen (såvida det inte är exklusivtför PC). Så varför var du tvungen att skriva Disney då? Du försökte alltså få till en poäng där det inte fanns något alls att hämta? Och att du skrev "många" istället för "alla" har väl ingen betydelse heller, var har jag påstått att du menade alla spel som har med disney/marvel att göra?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Varför kan du inte bara erkänna att det var en dålig formulering som du skrev i så fall?

Det måste vara väldigt ovanligt att definiera vilka plattformar som ett spel kommer släppas på om man teasar det redan i förproduktionen. Så varför var du tvungen att skriva Disney då? Du försökte alltså få till en poäng där det inte fanns något alls att hämta?

1. För att det inte var det?

2. Det fanns klara och tydliga poänger i det jag skrev, jag behövde inte "få till något".

Ärligt talat så tror jag att det räcker så här från min sida i den här diskussionen, det är tydligt att kommunikationen oss emellan har någon form av...hinder.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

har någon form av...hinder.

Och va fan menar du med det? Om du nu ska sitta och leka ambassadör för en av de stora plattformarna kanske du ska bete dig därefter?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jönsen:

Och va fan menar du med det? Om du nu ska sitta och leka ambassadör för en av de stora plattformarna kanske du ska bete dig därefter?

Ursäkta? Tycker du att den här diskussionen fungerar? Jag upplever det inte så men det är ju subjektivt så klart.

Jag gissade väl rätt i att den inte skulle leda till något bra i alla fall, så nu räcker det definitivt från min sida.

Ha det fint.


signatur

Jump in.

12
Skriv svar