The Division 2 ska få en helrenovering under fanan Project Resolve

Robot
The Division 2 ska få en helrenovering under fanan Project Resolve

För att ge Ubisoft en stabil grund för framtida innehåll.

#The-division-2, #Ubisoft


Medlem

Jag skulle inte ha något emot att börja med The Division igen. Kul att de stöttar sina spel så länge.

Medlem

Det blir nog bra. Inte många som trott att The Division 2 fortfarande skulle stödjas som det gör av Massive. Har ju varit på sparlåga under Avatar och Star Wars utvecklingen. Hoppas de sätter fart med Div3 nu. Lite besviken på att DLC'n skjuts upp bara.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Efter floppen med The day before, kanske The division borde satsa på en zombie DLC.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Efter floppen med The day before, kanske The division borde satsa på en zombie DLC.

Nej tack! Inga zombies i The Division. Det var ju faktiskt planerat en gång i tiden. Tur att de avstod till slut.
DLC'n kommer att utvidga NY kartan och utspela sig i Brooklyn, det är väl så mycket vi vet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Gillade Tvåan, men känslan i det första spelet är svårslagen.

Hoppas vi får se Europa i Division 3, typ London hade varit riktigt häftigt


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

"...stabil grund för framtida innehåll." Jag känner i dagens spelklimat en viss oro för vad det skulle kunna innebära. Det skulle ju kunna bli som ni ovanför skriver, att det är ett underlag för att fortsätta bygga på spelet, men det kan ju också innebära ett nytt Destiny 2, med f2p, mikrotransaktioner, battle pass och p2w.

Köpte Division 2 tidigt då jag älskade ettan, men hann aldrig köra det mer än någon timme innan något annat fick högre prio. Hoppas på att kliva in i det en vacker dag igen, och att det fortfarande är ett lika bra spel som jag en gång betalade för.

Medlem

Har precis plockat upp Division2. Fantastiska miljöer att bara vandra runt i. Bra känsla i actiondelarna. Väldigt enkelt att bara pick n play när som helst. Liten klagan går till att spelet varit ute så länge nu att spelarbasen har tunnats av. Kan vara lite ensamt ibland. Jag får försöka sälja in det som att man kanske ska känna lite ensam i ett framtida NY efter en katastrof.

Medlem

Division 2 är ett spel jag ofta kommer tillbaka till, kan inte riktigt förklara varför men att starta en ny karaktär och köra en build till avslut är chill som satan i det spelet. träffar rätt i min primitiva hjärna med grindet. ett av mina favorit spel för att lira medanst man kör en marathon titt på en serie eller dylikt.

har dock noll intresse av raids osv, vill bara levla tills man är färdig sen komma tillbaka ett par månader senare och göra det igen. Tror utvecklarna ville ta spelet mer åt destiny hållet där man har en eller flera permanenta karaktärer som deltar i events och updates osv. men hur jag och mina vänner spelat division 2 samtliga gånger är att man skapar en gubbe och kör klart spelet, sen samma sak senare igen.

Medlem
Skrivet av alias:

Det blir nog bra. Inte många som trott att The Division 2 fortfarande skulle stödjas som det gör av Massive. Har ju varit på sparlåga under Avatar och Star Wars utvecklingen. Hoppas de sätter fart med Div3 nu. Lite besviken på att DLC'n skjuts upp bara.

Testar Avatarspelet nu via en månads Ubisoft+ och det är helt ok faktiskt. Det som imponerar är nya Snowdrop. Världen är enormt stor och enormt detaljerad. Massivt med foilage och detaljer överallt. Kraftigt förbättrad ljusmotor med RT. Inte heft en enda krasch på PC och inga direkta buggproblem. Såg texturer på stenbågen högst upp som flimrade, och ibland har röster tidvis låtit långt borta. Trots ljudbuggen är ljudet mycket bra i övrigt, de har en ny ljudmotor som använder omgivningar. Svårt beskriva, men spelet låter väldigt bra tycker jag.

Att få ett The Division 3 om några år med denna nya Snowdrop-motor får med att bli väldigt hypad. Ser verkligen fram emot det!

Medlem
Skrivet av Ender:

"...stabil grund för framtida innehåll." Jag känner i dagens spelklimat en viss oro för vad det skulle kunna innebära. Det skulle ju kunna bli som ni ovanför skriver, att det är ett underlag för att fortsätta bygga på spelet, men det kan ju också innebära ett nytt Destiny 2, med f2p, mikrotransaktioner, battle pass och p2w.

Köpte Division 2 tidigt då jag älskade ettan, men hann aldrig köra det mer än någon timme innan något annat fick högre prio. Hoppas på att kliva in i det en vacker dag igen, och att det fortfarande är ett lika bra spel som jag en gång betalade för.

Risken för det är minimal, vågar nästan garantera att det aldrig kommer bli en cash grab. Aldrig funnits ens tendenser till "pay to win" i The Division.

Själv har jag spelat över tretusen timmar och loggar i princip in varje dag fortfarande...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Kaffeglass:

Har precis plockat upp Division2. Fantastiska miljöer att bara vandra runt i. Bra känsla i actiondelarna. Väldigt enkelt att bara pick n play när som helst. Liten klagan går till att spelet varit ute så länge nu att spelarbasen har tunnats av. Kan vara lite ensamt ibland. Jag får försöka sälja in det som att man kanske ska känna lite ensam i ett framtida NY efter en katastrof.

Klart det har tunnats ut litegrann men matchmakar du på heroic eller legendary så behöver du inte vänta länge. Kan vara lite svårare på lägre svårighetsgrader. Har sällan problem att hitta folk att spela med.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Jag känner lukten av Anthem 2.0...

Medlem
Skrivet av maniac:

Gillade Tvåan, men känslan i det första spelet är svårslagen.

Hoppas vi får se Europa i Division 3, typ London hade varit riktigt häftigt

Stockholm!


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

The Division 1/2 är potential bortkastat på MMO.

Medlem

Har de fixat som man kan faktiskt spela spelet nu innan det kraschar?

Har provat spelet på 3 helt olika datorer genom sin tid och och det kraschar efter 30-60 min på alla
För skojs skull testa jag också via GFN för några månader sen och de var samma jävla problem där

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Jag känner lukten av Anthem 2.0...

huh?

Medlem

Spelar fortfarande lite då och då.
Gillar atmosfären och gameplay.
Önskar mer missions för ensamkommande 😊

Medlem

Jag gillar när spelstudios gör sånt här. Lägger ner lite kärlek på befintliga spel.

Gen
Medlem

Lirade det mycket när det släpptes men har inte rört det sedan dess. Senaste jag läste var att DX12 versionen var omöjlig att lira pga många krascher. Antar att det är en sådan grej som de kommer att fixa?

Medlem

The Division har ju en väldigt bra stomme att bygga på. Om de tar åt sig av feedback och vågar ta lite risker och justera det som folk tycker mindre gott om, kanske gör ett litet sidoprojekt mer i stuk med deras survival-dlc till ettan, så är jag väldigt nyfiken. Kolla bara hur det gick för Fortnites chansning att ta stommen från sitt tower-defense-aktiga spel för att göra ett battle royal. Funkade ju relativt bra får man ju ändå säga

Gnällkuk
Skrivet av Karmak:

Har de fixat som man kan faktiskt spela spelet nu innan det kraschar?

Har provat spelet på 3 helt olika datorer genom sin tid och och det kraschar efter 30-60 min på alla
För skojs skull testa jag också via GFN för några månader sen och de var samma jävla problem där

Samma här, började spela med en kompis för ett halvår sen kanske. Ledsnade när det kraschade stup i kvarten


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av alias:

Risken för det är minimal, vågar nästan garantera att det aldrig kommer bli en cash grab. Aldrig funnits ens tendenser till "pay to win" i The Division.

Själv har jag spelat över tretusen timmar och loggar i princip in varje dag fortfarande...

Härligt, då ser jag fram emot en retur till det

Medlem

Återkommer till Div 2 med jämna mellanrum faktiskt trots sin ålder. Spelet är bara så lockande och bra

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Samma här, började spela med en kompis för ett halvår sen kanske. Ledsnade när det kraschade stup i kvarten

Jag upplevde mindre krascher när jag stängde av ubisofts overlay, vilket stänger av vissa funktioner som har med kosmetiska köp att göra. Men skall man inte köpa något märker man inte av det, inte testat med deras nya launcher dock.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av robbis:

När Bioware pratade (länge) om att de skulle släppa Anthem 2.0 för att spelarantalet var obefintligt. Det hela slutade med att de tvärvände och lät liket ligga.
Fast jag kanske har fel här. Verkar som att spelet har gått bättre på sistone.

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

När Bioware pratade (länge) om att de skulle släppa Anthem 2.0 för att spelarantalet var obefintligt. Det hela slutade med att de tvärvände och lät liket ligga.
Fast jag kanske har fel här. Verkar som att spelet har gått bättre på sistone.

Det har väl gått stadigt hela tiden. Division är ju ett populärt IP vad jag vet... Ser inte alls likheterna med Anthem. Anthem var dock ett sjukt roligt spel oxå. Synd att dom INTE byggde vidare på det och gjorde det bra då kärnan i spelet var helt fantastiskt.

Medlem

Nice. Kanske borde starta spelet igen. Var flera år sen faktiskt.
Saknar SNÖN från ettan. Mer snöööööööö

Medlem

Problemet för The Division serien är att folk ibland inte förstår att det är en looter shooter med events och raid instancer. Jag såg det mycket när tvåan släpptes och jag tillsammans med några eldsjälar försökte samla FZ spelarna i samma klaner och discord. Det var en hel del folk som spelade igenom storyn och sen slutade dem. De förstod inte att det fanns högre world tiers, högre levlad gear och att mid maxa stats om man ville det.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Går det, eller snarare är det kul att spela det själv? Köpte det av någon anledning men aldrig spelat det.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

12
Skriv svar