Hideki Kamiya lämnade Platinum för att han inte längre känner tillit till företaget

Robot
Hideki Kamiya lämnade Platinum för att han inte längre känner tillit till företaget

Bayonettas pappa har andra mål än Platinum.

#Hideki-Kamiya-game, #Platinum-games, #bayonetta


Medlem

Kamiya vill göra spel med innehåll och kvalitet,

Platinum vill gör spel som tjänar så mycket pengar som möjligt?

😁😁 Fördomsfullt av mig? 😁😁

Det kan ju gå hand i hand...

Medlem

Oof, kan det här vara ett tecken på vart Platinum är på väg tro?

Många österländska utvecklare har blivit väldigt påverkade av västerländsk ideologi senaste åren.
Jag har hoppats på att öst ska få fortsätta vara öst då det är en del av vad som ger mig uppskattning för verken som skapas.
Om österländska spel blir västerländska spel i allt annat än vart spelen utvecklas så förlorar spelen det speciella jag uppskattar.

Skit också. Globaliseringen och streamliningen av spel får mig att se mörkt på framtiden.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Oof, kan det här vara ett tecken på vart Platinum är på väg tro?

Många österländska utvecklare har blivit väldigt påverkade av västerländsk ideologi senaste åren.
Jag har hoppats på att öst ska få fortsätta vara öst då det är en del av vad som ger mig uppskattning för verken som skapas.
Om österländska spel blir västerländska spel i allt annat än vart spelen utvecklas så förlorar spelen det speciella jag uppskattar.

Skit också. Globaliseringen och streamliningen av spel får mig att se mörkt på framtiden.

Du ska inte se Globaliseringen som något dåligt. När alla kommer närmare så kommer också krig mm att minska. Men självklart kommer det inte att påverka(lika snabbt) länder som tex Ryssland(ett land som lider på grund av att det är så isolerat) där dom styrande mest tänker på sin personliga ekonomi och inte att folket ska må så bra som möjligt. Där är inte media öppet heller och du är bevakad hela tiden på media. Men hade inte Globaliseringen med internet mm funnits så hade vi inte vetat så mycket om omvärlden och mycket mer fått lita på propaganda mm. Västerländska spelföretag kommer och har påverkats av öster också. Nu när spel marknaden ökar/världen får flera spel studios så kommer också mer spel att välja på. Spelar just nu Coral Island en studio från Malaysia(tror jag) har gjort det spelet. Och trots att spelet tagit mycket från Stardew valley så är jag mycket nöjd med spelet. Dom har i princip tagit Stardew valley och förbättrat väldigt mycket.

Medlem

Han kanske vill satsa på guld trophies istället för platinums


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar