Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Stellar Blade tar 25 timmar att klara, har få eller inga mikrotransaktioner

Skribent

Tycker ändå 25 h låter rätt ok för den här typen av spel. Sen går det ju diskutera priset, men jag tycker inte längden direkt har med priset att göra utan kvalitét är det viktigaste. Om Stellar Blade har det? Ja det får vi se.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förbokat.
Demon var riktigt kul och jag gillade mixen av att spela demon's souls, sekiro och devil may cry på samma gång.
De har lånat lite här o där från spel och fått till något som iaf passar mig som bollen i handsken.
Misstänker även att så som man spelar i början är inte hur man kommer spela senare i spelet om man ska dömma av uppgraderingsmöjligheter som man kunde snegla på i demon.

Ser fram emot detta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kort genomgång av demot från Digital Foundry 🙂

https://youtu.be/DKaPjVm5ftg?si=876BNNiIN6Bq00PT

Medlem

Stellar Blade har legat på min önskelista på PS Store sedan länge då man inför vissa spel får en magkänsla av hur spelet troligtvis kommer att bli. Fick en riktigt bra känsla första gången jag såg Project Eve som det då hette. Älskar NieR: Automata och även om de två spelen skiljer sig åt så finns det tillräckligt med likheter för ett givet köp för min egen del. Efter flera genomspelningar av demot så känner jag ännu mer att det här kommer bli bra! Spelar det någon roll att huvudkaraktären som man ska spendera +30 timmar med (lagom långt för mig) ser bra ut och är välsvarvad? Inte direkt Fyller år nu i slutet av april så Stellar Blade blir min egna present till mig själv!

Det billigaste som jag hittade va 790 kr från Amazon.se. Speltiden är perfekt för mig.

Medlem

Aldrig känt ett större sug att köpa en PS5:a, men kan tyvärr inte motivera köpet för bara ett enda spel.

ZF
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det är ju ingen som lägger in content osv från andra spel eller franchises för att typ dom är fans eller nått
För det första så är det inte legalt att spotansälja typ Sonic skins i t.ex. League of Legends utan någon överenskommelse med dom som äger det.. Så det händer inte.

Naturligtvis inte. Åtminstone inte i verk publicerades av större studios. Fast i många indies är det ju däremot ytterst vanligt att ta det här med ©opy®ights™ med en rejäl grävskopa "friskt vunnet förhoppningsvis inget förlorat".

Men vad jag menade var att om de nu vill slänga in 2Bs kostym, vilket inte är orimligt att hända med tanke på hur inspirerat det ändå är, så kan det säkert hända både med och utan ersättning. Det hänger helt på Niers rättighetsägare. Men YT själv lär ju garanterat säga "kör på det, jag är fortfarande törstig som fan!"

Skrivet av jeppe109:

Ja, jag föredrar hur japanska låter över koreanska 😄

Ah, ja det är begripligt. Få kan raljera missnöje som koreaner dock.

Man kan på tal om nästan räkna med att omslaget är snyggare också.

Skrivet av Sur Apan:

sedan kan vi jämföra kampanjer eller extra priser samma där sämre priser hos sony än ms/steam/nintendo men det var inte vad den här tråden handlar om.

Fast.. har du gjort någon faktisk objektiv sammanställning över det där?

Har inget direkt intresse av XB. Men reorna på PS är ju praktiskt taget på Steam-nivåer numera, (och de har tyvärr också nästan lika mycket skräp) så mycket billigare kan det knappt bli innan det går full Epic.

Skrivet av Alienshade:

Kristina och muslimer ofta allt som hade med sexualitet att göra. Nu är det bara dom som kallas woke som tydligen protesterar lite och det är väldigt mellanmjölk i jämförelse med dom stora religionerna. Och svårt att ta seriöst.

Kristina är dock väldigt populär även i Korea. Man kan nästan tro hon är nån AV-tjej. Grejen är inte religioner i sig utan hur och i vilken grad de präglar den vidare kulturen och diskursen i ett samhälle.

Problemet är snarast att religionen i väst numera är sociala media. För att gadda ihop sig med resten av en pöbel och stena en häxa har ju alltid varit ett folknöje.

Skrivet av Cortex:

Älskar NieR: Automata och även om de två spelen skiljer sig åt så finns det tillräckligt med likheter för ett givet köp för min egen del.

Ja man kan ju lätt få intrycket, särskilt av introt att det närmast är en karbonkopia. "Skepp attackerar inkräktare på Jorden, man kraschar och får slåss mot en dryg boss, blir räddad av nån snubbe i en flygande grej som forsätter kommentera spelandet.." ;D

Men vi får såklart se hur det utvecklar sig därefter. Jag förväntar mig nog inte några Nier nivåer av förvecklingar, men hoppas ju på mer än bara Världarnas krig.

Medlem
Skrivet av ZF:

Fast i många indies är det ju däremot ytterst vanligt att ta det här med ©opy®ights™ med en rejäl grävskopa "friskt vunnet förhoppningsvis inget förlorat".

Ge mig ett enda exempel på där det hänt och resultatet har varit ekonomisk gangst för någon indie-studio alls..
Om du gör det så jag kanske beredd att lyssna vidare.

Lekmän som gör projekt av typen, typ, "Super Mario 64 fast i Source-motorn!" som iaf hos FZ är väldigt välrapporderade kring.
Deras projekt är endast anmärkningsvärda i egenskap av hur kreativt labil samt varumärkesjuridiskt naiva dom är.

Sen finns ju devisen "there is no such thing as bad publicity".

Men jag är nog hellre okänd än internationellt uppmärsammad för ett projekt som är så jävla trött så det är olagligt

Aajuste, det vi pratade om:
Nä, typ inga utvecklare/utgivare tjänar pengar på att rippa off andra utgivare/utvecklare på varumärken osv.

Finns många som tjänat mycket på att inspireras kanske lite väl mycket av andra grejjer...
Men finns en tydlig linje mellan dom och str8 ripoffs.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillade verkligen demot och kommer köpa spelet hoppas det är en hundring billigare på disc. Men ni som klagar har kanske inte ännu insett att inflationen har vart på besök så det blir garanterat Inge nya spel för en 5 hundring tyvärr, bara gilla läget på samma sätt som när ni går och handlar mat


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Skrivet av Alienshade:

Det här är ett spel som i princip är skräddarsytt för mig. Jag förstod det redan när jag såg det första gången att spelet skulle vara värt att spela. Men nu med mer information och demot så vet jag att det kommer att bli väldigt bra för mig. Gillar ju spel som Souls och Nier(mycket)och Bayonetta/Devil man cry(men inte lika mycket. Och jag räknar igentligen bara sexualiserigen som ett + och värdesätter främst att spelet är souls like/monster som är motorsågar och musiken väldigt mycket. Det känns som att vi äntligen är ute ur religionens klor för jag har inte hört någon kritik från dom. När jag växte upp så kritiserade Kristina och muslimer ofta allt som hade med sexualitet att göra. Nu är det bara dom som kallas woke som tydligen protesterar lite och det är väldigt mellanmjölk i jämförelse med dom stora religionerna. Och svårt att ta seriöst.

Kan mycket väl tänka mig att det här spelet får folket på Resetera att riskera hjärnblödning.
Det är inte så högt i tak om vilka ämnen man får prata om.

Medlem
Skrivet av heady89:

Man kan lätt spendera år på att detaljera innehåll som folk bara flyger förbi på sekunder eller minuter

Om ett spel aldrig drabbar en som något speciellt unikt eller intressant.
Om det aldrig får dig att skita på dig - eller gör att du får stånd - då borde utvecklarna kanske lagt dessa år och alla dom pengarna på det ist för på saker som flyger förbi på sekunder och minuter.

Kvalité skapar man inte igenom att lägga maximala resurser på minimala detaljer.
Kvalité skapar man igenom att lägga precis rätt saker på precis rätt platser.

Big difference.


signatur

subterranean homesick alien

ZF
Medlem
Skrivet av Anton Q:

Ge mig ett enda exempel på där det hänt och resultatet har varit ekonomisk gangst för någon indie-studio alls..
Om du gör det så jag kanske beredd att lyssna vidare.

Hur man värderar vinst mellan realiteten och det teoretiska alternativet kommer ju alltid att bara rejält spekulativt av naturen.

Och nu kommer jag anta att du vill specificera bort frågan ytterligare.. "detta är inte DLC!" "flera polygoner är flyttade!" Osv.

Men exempelvis"Palworld" kan man ju rimligen anta rentav kommit bort helt i mängden av andra liknande spel om inte merparten av designen var oblygt lånad från ett annat kändare IP.

Medlem

Brukar förhandsboka ca 2-3 spel per år och detta fick äran att bli först ut i år ser mycket fram emot att spela detta

Medlem

Spelade demot och kände att det inte var för mig. Combat var väldigt klumpigt som ett mediokert dark souls.

12
Skriv svar