Kaffe – hur många koppar per dag?
Drack en jävla massa kaffe för några år sedan men kände att magen gjorde uppror så nu för tiden nöjer jag mig med två. En när jag kommer till jobbet och en innan jag åker hem från jobb.et
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
3 koppar.
Jag brukar dricka omkring 0,6-0,8 liter.
Sen försöker jag hålla mig under 35-40 gram kaffepulver / dag. Om jag dricker mer kaffe blir det koffeinfritt.
Favoritkaffe:
Zoega - Mollbergs Blandning
Arvid Nordqvist - Amigas
...Gärna med en skvätt grädde i.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Noll, det borde du lägga till som svar med!
Har aldrig förstått mig på saken med kaffe, eller andra saker man "måste lära sig" att gilla.
Saken med kaffe är nog mest koffeinet för många.
Drack nog en sex koppar minst per dag tidigare men är överkänslig mot koffein så numer är det i regel bara två koppar och sällan eller aldrig kaffe efter lunch.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Brukade dricka 3-4 koppar per dag, men slutade helt med kaffe i och med Ramadan i år. Så... Nu är det faktiskt noll. Saknar det faktiskt inte nämnvärt.
Har du konverterat?
Allätare
Jobbdagar : Tre små koppar äckligt jobb-kaffe, 1 större och bättre kopp hemma till frukost, och sedan 1-2 kaffe efter jag kommit hem.
Hemmadagar : Beror på. Just nu är jag hemma med sjuka barn och inne på första koppen kaffe. Men den är nästan en halvliter, så...
Har inget för att vara pigg på arbetet, annat än att tiden går fortare då, så försöker minska kaffedrickandet under arbetstid för att inte tro att jag är piggare än jag är (har problem med att lägga mig i tid men somnar å andra sidan på fem röda)
Har du konverterat?
Var typ 15 år sen, men japp!
Var typ 15 år sen, men japp!
Hur kommer det sig?
Det blir nån kopp då och då. Arbetsveckor blir det kanske 1 per dag
Hur kommer det sig?
Bodde i ett muslimskt land under en period, på den vägen var det.
Till mina saliga föräldrars stora fasa har jag aldrig druckit kaffe. Synd och skam, är det tydligen!
Vänta nu, menar du aldrig som i att du inte dricker kaffe regelbundet eller menar du faktiskt att du ALDRIG druckit kaffe? För om det är det senare måste du vara smått unik i detta kaffetokiga land.
Till mina saliga föräldrars stora fasa har jag aldrig druckit kaffe. Synd och skam, är det tydligen!
Minsann! Så här kan vi ju inte ha det!?

Sebastian, vi får kidnappa Fredrik och frälsa honom med en kopp!… Jag kan nog hjälpa till nästa gång han kommer förbi Skövde.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Bodde i ett muslimskt land under en period, på den vägen var det.
Släkt med Jan?

Helvete, vad är det för folkrättsbrott till slips karln bär?!
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2