Kingdom Come: Deliverance-studion visar sitt nya spel nästa vecka
Hoppas nästan det inte är en ren 2an. Men ett liknande spel.
Föredrar också en skitig tvåa.
Förlåt. 😞
Ännu en dag i paradiset.
Vänta nu…”Om en vecka, 20.00 torsdagen den 18 oktober, visas det för världen.”. Du menar den 18 april eller är det jag som behöver lägga mig och sova?
Nej, du kan vara kvar uppe, står den 18 oktober i texten. Bildbevis:
No hill is too steep No hole is too deep
Vänta nu…”Om en vecka, 20.00 torsdagen den 18 oktober, visas det för världen.”. Du menar den 18 april eller är det jag som behöver lägga mig och sova?
Nej, du kan vara kvar uppe, står den 18 oktober i texten. Bildbevis:
<Uppladdad bildlänk>
Tiden går fort när man har roligt, men inte sååå fort?
Fixat, tack!
En Bamseponny av folket
Tiden går fort när man har roligt, men inte sååå fort?
Fixat, tack!
Drar på mig foliehatten. Spelet släpps 6 månader efter utannonsering, 18 oktober.
Samma här. I boken “The art of Kingdome Come: Deliverance” så sa ett av de högre hönsen på Warhorse att de valde just år 1403 för att kunna göra en väldigt fri historia som ändå höll sig inom världens faktiska historia samt att de kunde undvika krutvapen av alla dess slag. Han sa i samma stycke att om de gör en uppföljare så kommer de göra på liknande sätt, alltså välja något år där de kan göra en egen historia och inte nödvändigtvis vara bundna till det första spelet.
Sen som kuriosa kan nämnas att ingen i teamet hade en egentlig aning om hur man skulle göra varken ett rpg eller en öppen värld innan de började med Kingdom Come, och det var få som hade ens jobbat på något större spel innan. Kan rekommendera den boken, fick mig att uppskatta spelet ännu mer
Från Tom Henderson - "Kingdom Deliverance 2" , "This isn't wishful thinking btw - It is Kingdom 2.".
Om det nu fanns någon som tveka. ;P
https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/177850239090940732...
The more I practice, the luckier I get.
Jo, allt annat än en direkt uppföljare till KCD kommer att skapa upplopp som får franska bönder och gula västar att likna en musfjärt.
Dom som vet, dom vet.
18/04? Tänk så är det en hint om året det utspelar sig i? 1804. 300-400 år efter det som hände i första spelet. Jackan/rocken på bilden fick mig att tänka på 1800-talet.
Edit: Heliga romerska riket föll 1806, finns ju helt klart en story där, om det skulle vara så.
Jag tänkte också på 1800-tal. Kläderna ser definitivt inte ut att höra hemma i medeltiden i alla fall.
Ja, äntligen! Kingdom Come: Deliverance var ett riktigt tungt spel och ser verkligen framemot Warhorse nästkommande spel, de vet bevisligen hur man gör bra sådana
Absolut! Men kom ihåg att KCD var en extremt buggig röra tills typ ett halvår efter releasen. Något att ha i åtanke.
Första spelet var så underskattat. Hoppas 2:an kan behålla magin men förfina lite. Kanske är hädelse men vill gärna dra ner lite på simulationen när det kommer till rörelse/strid/interaktion, Känns ofta som man kontrollerar en pansarvagn och striderna var otympliga. realism för realismens skull var överdriven just i motorik och strid.
Tightare controls fast samma simulation av system, värld och folk så är jag väldigt nöjd.