PS5 handkontroll dualsense

Medlem
PS5 handkontroll dualsense

Hej

Jag har köpt en ny PS5 för ca 1 månad sen. Är det vanligt att handkontrollen ”dualsense ” när man trycker på den stora styrknappen (grå knappen i mitten) låter som ett klickande ljud som om något är löst i kontrollen.

Medlem
Skrivet av Griselda:

Hej

Jag har köpt en ny PS5 för ca 1 månad sen. Är det vanligt att handkontrollen ”dualsense ” när man trycker på den stora styrknappen (grå knappen i mitten) låter som ett klickande ljud som om något är löst i kontrollen.

Nej.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Ok

När Jag spelar Far cry 6 och kör bil då kommer ljudet när jag trycker på styrknappen för få fram kartan.

Medlem

Har samma på en av mina kontroller och det uppstod först efter något år, så det är helt klart en defekt.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Har samma på en av mina kontroller och det uppstod först efter något år, så det är helt klart en defekt.

Var dom helt tysta som nya ?

Medlem
Skrivet av Griselda:

Var dom helt tysta som nya ?

Nästan, ett tyst klick.

Medlem
Skrivet av Griselda:

Var dom helt tysta som nya ?

Igår hände något intressant!

Den defekta kontrollen som klickade högt gav ifrån sig ett extra högt klick och poff, så blev den som vanligt igen. Nu är den knäpptyst, eller ett tyst klick, varje gång jag trycker på mittplattan, var jag än trycker, med rätt känsla av motstånd, precis som den ska vara. Så förmodligen var det bara något skräp som suttit där en lång tid men lossnade nu.

Med det ville jag säga att det är säkert fixbart genom att skruva upp och rengöra kontrollen med hjälp av någon YouTube-video.

Medlem

Varit så på min kontroll sedan jag köpte Playstationet för tre år sedan, men har inte orkat brytt mig då jag kört med hörlurar nästan hela tiden.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Med det ville jag säga att det är säkert fixbart genom att skruva upp och rengöra kontrollen med hjälp av någon YouTube-video.

Gör inte detta. Lämna in på garanti.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Igår hände något intressant!

Den defekta kontrollen som klickade högt gav ifrån sig ett extra högt klick och poff, så blev den som vanligt igen. Nu är den knäpptyst, eller ett tyst klick, varje gång jag trycker på mittplattan, var jag än trycker, med rätt känsla av motstånd, precis som den ska vara. Så förmodligen var det bara något skräp som suttit där en lång tid men lossnade nu.

Med det ville jag säga att det är säkert fixbart genom att skruva upp och rengöra kontrollen med hjälp av någon YouTube-video.

Antar att ni pratar om touchplattan. Det kan inte bara vara så enkelt att handkontrollen fått en smäll och plattan hamnat ur sitt läge? Eller så var den felaktigt monterad från fabriken. När du sen hörde det höga klicket så kanske du bara råkade trycka rätt den igen. Har svårt att tro att smuts kan leta sig in där och orsaka det felet.

Medlem

Kan vara dåligt monterad från start och att det sen klickat på plats. Alltid tråkigt när man ska skicka iväg nya produkter på lagning men behöver du skicka brukar det ta ca 1vecka så är den tillbaka.

Medlem

Du kan ju alltid skapa en ”support ticket” under tiden

1
Skriv svar