Nytt Doom antyds när Bethesda söker varumärkesskydd

Robot
Nytt Doom antyds när Bethesda söker varumärkesskydd
NuZ
Testpilot

Ja tack! Mer Doom åt folket!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

De nya Doom-spelen är ju skitkassa jämfört med de gamla. Hoppas det blir mer som klassikerna.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Efter Doom Eternal undrar man lite ändå hur långt de kan ta det konceptet. Vore kul att se spel likt originalen, men inte så troligt att de backar tillbaka. Hade varit kul att se ett nytt Quake i stil med det första


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

ELF
Medlem
Skrivet av Metroid:

De nya Doom-spelen är ju skitkassa jämfört med de gamla. Hoppas det blir mer som klassikerna.

Doom 2016 gillade jag, men ja, det började gå lite utför med det. Känner inget vidare drag efter de som kom efter.
Men skulle gjärna ser mer av Doom 3 stilen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Metroid:

De nya Doom-spelen är ju skitkassa jämfört med de gamla. Hoppas det blir mer som klassikerna.

Hade själv hur kul som helst med spelet från 2016, inte spelat uppföljaren ännu fast den står i hyllan. Men vet att även den har rosats, och ser nu att den på Metacritic har ett ännu högre snittbetyg än föregångaren. Men smaken är ju som baken - hårig.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Metroid:

De nya Doom-spelen är ju skitkassa jämfört med de gamla. Hoppas det blir mer som klassikerna.

Hade varit riktigt kul att se en evolution av gamla DooM till typ Quake grafik.

Tycker de nya spelen är helt okej, 2016 versionen gillade jag mer än Eternal. Man blir dock fortare mättad av dessa spel i jämförelse med de äldre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Metroid:

De nya Doom-spelen är ju skitkassa jämfört med de gamla. Hoppas det blir mer som klassikerna.

Absolut jag håller med, men med tanke på hur de nya sålt så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så länge dom tar bort det löjliga plattformandet som att svinga sig i pinnar genom eldringar och annan skit är jag nöjd. Doomguy köttar monster och är ingen cirkusapa!

Medlem

Nya Doom-spelen är ju fenomenala i allt från design, gameplay till teknik och ljud, men jag måste säga att jag subjektivt hellre vill se det mer i linje med Doom 3, dvs. något riktigt metodiskt och atmosfärisk igen ala action-horror. Men med tanke på hur bra de nya sålt (vilket är otroligt välförtjänt) lär vi inte få mycket mer AAA på den fronten dock.

Hoppades lite på att de skulle vågade ta sig an Quake eller liknande denna gång, gärna med försiktigheten och respekten i 2016 än all out Eternal. Och Inget ont om Eternal det är en fenomenal gameloop och som allt annat inte för alla men skillnaden mellan 2016 och Eternal som ska ta plats i samma universum är enorm. Det är lätt att se att spelare som gillar det ena inte gillar det andra.

Hade de gett sig på Quake 2 skulle det ju vara en dröm med lite mer atmosfär och åtminstone våga blicka åt action-horror igen.

Medlem

Jag skulle verkligen inte säga nej till nån form utav Doom 3 genre än att strida i arenor.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av heady89:

Nya Doom-spelen är ju fenomenala i allt från design, gameplay till teknik och ljud, men jag måste säga att jag subjektivt hellre vill se det mer i linje med Doom 3,

Själv tycker jag att Doom 3 är det absolut sämsta som ID klämt fram. Fruktansvärt segt och ointressant ai på monstren. Känns som en shooting simulator och samma försök att skrämmas varje gång med en Imp hoppandes från taket när man vänder i en korridor.
Jag har Doom 3 på mitt vr headset och lirar lite ibland men det är varken spännande eller kul att återuppleva. Det kanske fungerade när det släpptes och var nytt men nu känns det som ett B spel.

Brutal DooM däremot, helt underbart. Brutal DooM trailer


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Metroid:

De nya Doom-spelen är ju skitkassa jämfört med de gamla. Hoppas det blir mer som klassikerna.

Kassa på vilket vis?
För mig är de bland de bästa FPS'en jag lirat på typ 15 år.
Det enda negativa jag har emot DOOM 2016 är den ganska dåliga ljudmixen i spelet.
Allt annat är tamefan topnotch. Känns fräscha men samtidigt oldskool.
Eternal är nästan perfektion. Extremt snabbt och flytigt gameplay med superbra kontroller.

Doom 3 måste vara det sämsta av alla i serien jag testat. Väldigt snyggt att titta på, men resten är ju katastrof.

Medlem

I något av alla läckta Xbox-dokument de senaste åren fanns det väl med något om ett "Doom: Year Zero"?

Medlem
Skrivet av lonian:

Själv tycker jag att Doom 3 är det absolut sämsta som ID klämt fram. Fruktansvärt segt och ointressant ai på monstren. Känns som en shooting simulator och samma försök att skrämmas varje gång med en Imp hoppandes från taket när man vänder i en korridor.
Jag har Doom 3 på mitt vr headset och lirar lite ibland men det är varken spännande eller kul att återuppleva. Det kanske fungerade när det släpptes och var nytt men nu känns det som ett B spel.

Brutal DooM däremot, helt underbart. Brutal DooM trailer

Atmosfär, känsla och lite realism istället för bara 200km/h var en välkommen ändring för många då, inte minst efter spelen på 90-talet. Otroligt välpolerat spel och något jag kommer tillbaka till ofta. Släng på ett texturpack och krydda med alpha-ljuden så kunde man tro att det släppts idag.

Brutal Doom är ett välgjort mod men inte min grej, tröttar efter 5min och knappast något jag letar efter när det är inlevelse av action-horror känslan man vill åt.

Medlem

Doom 2016 var jättebra, det senaste inte lika bra

Medlem
Skrivet av Razken:

Kassa på vilket vis?
För mig är de bland de bästa FPS'en jag lirat på typ 15 år.
Det enda negativa jag har emot DOOM 2016 är den ganska dåliga ljudmixen i spelet.
Allt annat är tamefan topnotch. Känns fräscha men samtidigt oldskool.
Eternal är nästan perfektion. Extremt snabbt och flytigt gameplay med superbra kontroller.

Doom 3 måste vara det sämsta av alla i serien jag testat. Väldigt snyggt att titta på, men resten är ju katastrof.

Du har inte spelat de två första spelen va?


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av heady89:

Nya Doom-spelen är ju fenomenala i allt från design, gameplay till teknik och ljud, men jag måste säga att jag subjektivt hellre vill se det mer i linje med Doom 3, dvs. något riktigt metodiskt och atmosfärisk igen ala action-horror. Men med tanke på hur bra de nya sålt (vilket är otroligt välförtjänt) lär vi inte få mycket mer AAA på den fronten dock.

Hoppades lite på att de skulle vågade ta sig an Quake eller liknande denna gång, gärna med försiktigheten och respekten i 2016 än all out Eternal. Och Inget ont om Eternal det är en fenomenal gameloop och som allt annat inte för alla men skillnaden mellan 2016 och Eternal som ska ta plats i samma universum är enorm. Det är lätt att se att spelare som gillar det ena inte gillar det andra.

Hade de gett sig på Quake 2 skulle det ju vara en dröm med lite mer atmosfär och åtminstone våga blicka åt action-horror igen.

Kan hålla med om att 3:an har sin tjusning, ganska roligt utforskande och snygga levels emellanåt. Bra atmosfär osv. En del vapen var väl lite mjäkiga dock men det gick det med.

Gällande Eternal är det här arena-stuket de kör med är inget som jag tyckte var så där jättebra.
Bättre med lite jämt flöde kan jag tycka.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Du har inte spelat de två första spelen va?

Varför ska jag svara på din fråga, när du uppenbarligen inte ville svara på min. 🙃

Medlem

Hoppas de går tillbaka till 2016's känsla. Det var skitkul spel när man kom in i 'Doomstateofmind' igen efter så många år sedan ettan och tvåan.
Eternal tyckte jag de tappade bollen stenhårt med.
När man skulle hoppa och klamra fast på flygande kistor och fjanta runt så kändes det så jävla korkat att jag fortfarande inte orkat spela klart spelet.

Medlem
Skrivet av Razken:

Varför ska jag svara på din fråga, när du uppenbarligen inte ville svara på min. 🙃

Jag ställde frågan då jag undrar vilka spel i serien du jämför med. Det är praktiskt taget totalt andra spel och därför tycker jag att de är skitkassa. Originalen är riktiga juveler. Visst, de är omoderna, men kör man med ZDoom får man moderna kontroller i alla fall. Eternal är det absolut sämsta av de nya eftersom det går längst ifrån originalen. Trean räknar jag inte ens som ett Doom.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Jag ställde frågan då jag undrar vilka spel i serien du jämför med. Det är praktiskt taget totalt andra spel och därför tycker jag att de är skitkassa. Originalen är riktiga juveler. Visst, de är omoderna, men kör man med ZDoom får man moderna kontroller i alla fall. Eternal är det absolut sämsta av de nya eftersom det går längst ifrån originalen. Trean räknar jag inte ens som ett Doom.

BLÄ INGET FÅR FÖRÄNDRAS, ALLT SKA VARA SOM PÅ 90-TALET!

Lite så, låter det som att du tycker. Jag kan dock hålla med om trean.

Skribent
Skrivet av The_Holo:

Hoppas de går tillbaka till 2016's känsla. Det var skitkul spel när man kom in i 'Doomstateofmind' igen efter så många år sedan ettan och tvåan.
Eternal tyckte jag de tappade bollen stenhårt med.
När man skulle hoppa och klamra fast på flygande kistor och fjanta runt så kändes det så jävla korkat att jag fortfarande inte orkat spela klart spelet.

Jag håller med om hopp-pusslen i Eternal. Annars var det ett spel jag direkt hatade innan jag insåg att det skulle spelas helt annorlunda än Doom 2016. Spelet såg ju först ut som more of the same, men i stället är det mer ett pussel-spel med vapen. Du måste veta vad du ska använda på vad och spara på ammon till rätt tillfällen. När jag förstod det så blev striderna så sjukt mycket roligare och man kunde som komma in i zoonen där man dödade demoner på löpande band. Så nu föredrar jag det över 2016, även om båda är bra spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Vill man ha doom med, skjuta och sen tryck på en knapp och se när spelet dödar fienderna automatiskt åt en i en animation?
Ge oss så fall en VR-version där vi får slita upp gapet på fienderna och trycka in bössan själv iaf.
Trött på FPS spel där man ska titta på "coola animationer".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lonian:

Hade varit riktigt kul att se en evolution av gamla DooM till typ Quake grafik.

Tycker de nya spelen är helt okej, 2016 versionen gillade jag mer än Eternal. Man blir dock fortare mättad av dessa spel i jämförelse med de äldre.

Du menar fyra nyanser av brunt? Tror inte Doom hade passat i det.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Du menar fyra nyanser av brunt? Tror inte Doom hade passat i det.

Inte direkt så. Mer att DooM 1 goes 3D pixlar. Annars är ju typ DooM 64 mycket lik Quake i färgschema med skillnad att ljuset har olika färger.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar