Köp kanin they said, it will be fun, they said

Medlem
Köp kanin they said, it will be fun, they said

Det här är Alfons, Alfons gillar att gnaga på hörn. Alfons är 3,5 år och Alfons gillar att ge matte och husse utgifter.

När vi fick vårt första barn började han gnaga på hörnen på dörrar och väggar, men det slutade när barnet slutade vrålskrika vid blöjbyte. Nu fick vi vårt nästa barn, och så började det igen 😑

Medlem

Som en tredjepart så vill jag säga att om du tittar på hur gullig han är så kan han inte hållas ansvarig.

Medlem

Han har till och med lyckats dra ner en kruka från fönsterkarmen 😮

Medlem
Skrivet av Siegfried:

<Uppladdad bildlänk>

Det här är Alfons, Alfons gillar att gnaga på hörn. Alfons är 3,5 år och Alfons gillar att ge matte och husse utgifter.

När vi fick vård första barn började han gnaga på hörnen på dörrar och väggar, men det slutade när barnet slutade vrålanrika vid blöjbyte. Nu fick vi vårt bästa barn, och så började det igen 😑

Bästa barn? Bra med en tydlig rangordning 😊

Medlem
Skrivet av GustavA:

Bästa barn? Bra med en tydlig rangordning 😊

Autocorrect 😅

Medlem

Jag tycker Alfons ser ganska oskyldig ut, någon annan försöker nog sätta dit honom.
Men ni har kaninen inomhus alltså? Trodde kaniner brukade bo utomhus.
Kan ju vara så att skriken stressar honom så han börja med sådana dumheter som att gnaga där han inte ska, det låter inte så konstigt. Men hur lyckades han komma upp på fönsterkarmen?

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jag tycker Alfons ser ganska oskyldig ut, någon annan försöker nog sätta dit honom.
Men ni har kaninen inomhus alltså? Trodde kaniner brukade bo utomhus.
Kan ju vara så att skriken stressar honom så han börja med sådana dumheter som att gnaga där han inte ska, det låter inte så konstigt. Men hur lyckades han komma upp på fönsterkarmen?

Han kan hoppa högt 😅. Han är frigående inomhus förutom på natten.

Misstänker det med, han gnagde aldrig på väggar när den äldsta slutade skrika på skötbordet.

Jag blir ju själv stressad av skriket 😑

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jag tycker Alfons ser ganska oskyldig ut, någon annan försöker nog sätta dit honom.

Detta är så sant. Jag tycker att Alfons borde få rättslig hjälp i ärendet. Eventuellt kompenseras med ett extra salladsblad för detta solklara fall av smutskastning.

Medlem

Har du sett kaninen gnaga? Det kan inte uteslutas bortom rimligt tvivel att det faktiskt är din fru som stressgnagar när du kommer med idiotiska idéer (som du kanske får på FZ).

Geeks Gaming
Skrivet av Nasder:

Detta är så sant. Jag tycker att Alfons borde få rättslig hjälp i ärendet. Eventuellt kompenseras med ett extra salladsblad för detta solklara fall av smutskastning.

#freealfons

Hur mycket morötter går det åt?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Bästa barn? Bra med en tydlig rangordning 😊

Äntligen nån som är uppriktig iaf. Dock brukar ju 2an vara för reservdelar...

Skribent
Skrivet av Atilaa:

Jag tycker Alfons ser ganska oskyldig ut, någon annan försöker nog sätta dit honom.
Men ni har kaninen inomhus alltså? Trodde kaniner brukade bo utomhus.
Kan ju vara så att skriken stressar honom så han börja med sådana dumheter som att gnaga där han inte ska, det låter inte så konstigt. Men hur lyckades han komma upp på fönsterkarmen?

Njaa, måste säga emot. Jag tycker han ser ut att vara riktigt full i fan. Ser i ögonen på första bilden att han sitter och funderar på något sattyg.

Tror också det är stressen av den höga ljudnivån som iaf bidrar till gnagandet.

Som tur är det enkelt att snygga till det. En burk vit bättringsfärg kommer dölja det mesta.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

<Uppladdad bildlänk>

Han har till och med lyckats dra ner en kruka från fönsterkarmen 😮

Kaninen kanske identifierar sig som katt

Medlem

Alfons kanske behöver bli put down...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

vrålanrika?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alfons kanske behöver bli put down...

Djuret blir stressad när ett barn skriker högt, den jäveln förtjänar att dö. Är det din logik?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Force:

Djuret blir stressad när ett barn skriker högt, den jäveln förtjänar att dö. Är det din logik?

Japp, alla som gnager på hörn borde inte få leva..

Medlem

Dom är väldigt söta och min flickvän vill ha en 🐇 men kag ör lite orolig för gnagandet.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Japp, alla som gnager på hörn borde inte få leva..

Fan riktig psykopatmentalitet, härligt!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ni har ingen utegård eller nära till naturen där han kan få skutta runt? Han kanske är understimulerad?
Är han söt? Ja


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av Siegfried:

<Uppladdad bildlänk>

Han har till och med lyckats dra ner en kruka från fönsterkarmen 😮

Katter är bättre

Medlem
Skrivet av Hanzo:

vrålanrika?

anrika uttal: anriːka
"göra rikare; öka halten av ett ämne"

Kaniner är känsliga för dofter. "gnagandet" slutade när barnet "slutade vrålanrika vid blöjbyte". Rimligtvis gnagde Alfons inte, han gnuggade nosen mot hörn och väggar för att bedöva doften. Barnen är helt enkelt ena jävlar på att tokskita.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

vrålanrika?

Vrålskrika

Medlem
Skrivet av Force:

Djuret blir stressad när ett barn skriker högt, den jäveln förtjänar att dö. Är det din logik?

Oj, calmed down skulle det ju vara...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tonen som denna tråd fick där en stund visar bara hur viktigt det är att kaninen Alfons frias från samtliga misstankar!

#freealfons

phi
Medlem

Alfons verkar tycka om skrikande barn lika mycket som jag. Det händer att jag ligger och gnager på ett hörn jag också när grannungen vrålskriker.

Redaktör
Ponny

Team Alfons!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Nasder:

Som en tredjepart så vill jag säga att om du tittar på hur gullig han är så kan han inte hållas ansvarig.

hah instämmer!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Har du inte sett "Monty Python and the Holy Grail". You are messing med galenskap.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar