Little Kitty, Big City

Medlem
Little Kitty, Big City

Jag älskar katter.
Ända sen jag var barn har jag haft katter runt omkring mig och när jag såg att detta spel skulle komma till
Nintendo Switch, Windows och Xbox kände jag direkt att jag ville ha detta spel och jag köpte det på release-dagen på Steam.
Du spelar en liten svart kissekatt som har en stad att utforska och busa i.
Du kan välta ner blomkrukor, sova nästan var som helst, tvätta dig och mjölktrampa.
Mitt liv som människa/min katts tjänstefolk är nu komplett.
Kontrollen tycker jag fungerar bra, du kan spela både med tagentbord+mus eller handkontroll men jag tycker nog det fungerar bäst med en Xbox-handkontroll.
Grafiken är enkel, men fin och den passar bra in i sammanhanget.
Musiken är charmig, och ljudeffekterna är fina. (Du kan mjaoa!)
Hela spelet lindas in i en gullig och söt charm som får mitt människo-hjärta att smälta.
Det finns även humor i spelet, med ord-vitsar och sådant.

Min riktiga katt blir tokig när jag försöker spela detta spel, hon vill väldigt gärna sitta på musmattan och krafsa på skärmen.
Om jag nu måste ta upp något negativt så är kartan över staden du får lite bristfällig, och området du kan röra dig i är rätt begränsat.
Jag har även varit med om någon mindre grafisk eller fysisk bugg men det är inget som påverkat mitt spelande.
Det tar tyvärr inte heller så lång tid att klara av spelet (För mig tog det ungefär 5 timmar) men som tur är finns det samlar-saker här och var som förlänger speltiden.
Jag hoppas att utvecklaren till detta spel blir motiverade att fortsätta göra spel i denna stil, kanske en expansion eller en ännu större uppföljare.

  • Plattformar: Nintendo Switch, Windows och Xbox

  • Release: 2024-05-09

Spelat på Intel Core i5-10400 CPU @ 2.90GHz
16 GB Ram
GeForce RTX 2070 Super

Little Kitty, Big City
4
Mycket bra
+
Allt är så charmigt!
+
Mjao!
+
Mjölktrampa!
-
Liten spelyta.
Det här betyder betygen på FZ

signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Riktigt charmig litet spel!

Jag skulle kalla det för en kattversion av "Untitled Goose Game" då själva spelupplägget är väldigt snarlikt

Medlem
Skrivet av Jozo:

Riktigt charmig litet spel!

Jag skulle kalla det för en kattversion av "Untitled Goose Game" då själva spelupplägget är väldigt snarlikt

Skulle vilja säga att det är mer en kattversion av Dog's Life. Var min första tanke när jag började spela spelet i alla fall, älskade det spelet även fast det var lite B.

Redaktör
Ponny

Det här verkar vara en mysbomb. Har haft abstinens ända sedan Stray! 🐱 Eller ja: hemma har jag fyra katter, så IRL-abstinensen finns knappast. Tack för recensionen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Verkar vara ett härligt spel, absolut något som ska spelas. Är dock lite osäker vilken plattform jag ska köpa det till, väntar nog ett litet tag och ser om det kommer till Playstation någon gång.

Medlem

Vad går spelet ut på?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Verkar vara ett härligt spel, absolut något som ska spelas. Är dock lite osäker vilken plattform jag ska köpa det till, väntar nog ett litet tag och ser om det kommer till Playstation någon gång.

Finns inkluderat med Gamepass om du har det.

Medlem
Skrivet av Danster:

Vad går spelet ut på?

Jag berättade inte det i recensionen för jag ville inte spoila det som finns

Spelet börjar med att du ligger och sussar hemma och råkar ramla ner.
Så spelet går ut på att du ska hitta hem igen


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

1
Skriv svar