Figgehn är döende i Cancer (Youtuber & FZ Medlem)

Skribent

Oerhört sorgligt. Önskar honom så klart allt det bästa den sista tiden.

Medlem

Fy fan. Fuck cancer!

Skribent

Väldigt tragisk historia. Men jag är väldigt fascinerad för hur han ändå kan visa denna positivitet trots att allt är bäcksvart.

Om något ger det i alla fall mig perspektiv på livet, men även att man aldrig ska ta något förgivet.

Önskar honom nu en fin sista tid i livet och att han åtminstone ska slippa ha så ont.


signatur

"Writer and Fighter"

Fragtjuv

Det var väldigt sorgligt att höra. Hoppas att du får en fin sista tid och att du gör det du älskar.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skägg.
10 Chambers

Fan Fredrik, det känns som en evighet sen du spontanbesökte kontoret och jag tog tillfället i akt att filma en intervju. Du är en sån person man klickar med direkt och vi har haft många roliga stunder. Vi ses förhoppningsvis snart.


signatur
Medlem

Har faktiskt aldrig hört talas om honom tidigare, men som 40 åring med dödsångest så vart denna video otroligt jobbig att titta på. Men är glad han fick sitt avslut i videon.. Får hoppas han får leva sin sista tid utan massa smärtor

Medlem

Denna kom upp på min YouTube-feed som rekommenderad video. Satt fastklistrad genom hela. Han verkar vara en fantastisk människa. Önskar honom en fin sista tid i livet. ❤️

Medlem

fy va hemskt, jag hoppas din sista tid blir bra <3 oerhört imponerande hur du tacklar situationen.

Jag swishar dig en hundring direkt! hoppas din sista tid blir någorlunda okej!


signatur

//monster

Medlem

Oj! Detta var riktigt tråkigt att höra, jag har sett hans videos - men det var evigheter sist.

Jävligt starkt av dig att göra videon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, usch. Fy fan.

Min mor har förlorat två barn, varav ett bara var åtta år, och sin make. Olyckor. En påminnelse om hur snabbt livet kan förändras - eller ta slut. Det är svårt att "fånga dagen" och vara i nuet hela tiden, men jag har åtminstone blivit mer ödmjuk och tacksam över det jag har. Är glad för varje dag jag får tillsammans med mina barn. Man ska inte bli en bitter människa, även om det är normalt att känna bitterhet i början ("varför just vi?"). Bättre då att bara se framåt och fokusera på det man faktiskt kan påverka, det vill säga den tid vi har kvar. På så vis är Figgehn ett föredöme.

Nä fyfan, det ska en förälder aldrig behöva uppleva. 😞 Ja det är väl tyvärr lätt att man glider in i känslan utav bitterhet när allt känns orättvisst omkring en.

Medlem
Medlem

Sorgligt!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

😑❤️


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Moderator | Testpilot

Att sådant här ska drabba någon är alltid extremt tråkigt. Jag önskar att Figgehn får en så bra sista tid i livet som det bara går med så lite smärta som möjligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag hittar inte någonstans bland era regler att man som användare måste vara rädd för döden. Ändå censurerar ni oss, statligt beteende...


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

---------Avoid the mass psychosis----------

Medlem

Livet är skört.
Önskar dig all lycka, vet ej vem du är, har missat dig fram tills nu.

Själv kämpar jag med min dotter och hennes hjärta, der gör nog ondast i mitt eget hjärta.
Men allt jag kan säga är att aldrig ge upp, det är något jag aldrig kommer göra förrän du gått över bron och det är över.

Så i allt elände, jag väljer att tro att det ska gå bra tills det inte gör det för dig.

Min farmor fick beskedet en dag för många år sedan att hon hade 3 månader kvar, hon levde 10 år till.
Så jag önskar dig lycka till, mot alla odds!

Skribent

Gud va det här smärtar.


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mr_Qi:

Jag hittar inte någonstans bland era regler att man som användare måste vara rädd för döden. Ändå censurerar ni oss, statligt beteende...

Har man inget vettigt att säga gällande trådens ämne så kan man faktiskt ta och knipa. Det är dessutom ingen form av censur då detta är ett privatägt forum och vi har rätten att moderera som vi vill.

Istället för att slänga ett getöga på reglerna är det nog bäst att du läser igenom dem noggrant, då du uppenbarligen missat 1.8, som är en av de viktigaste: "Moderatorerna har sista ordet".

Har du några andra synpunkter eller funderingar så kan du höra av dig till oss via vårt kontaktformulär.

Åter till ämnet allihopa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Min son har vuxit upp med den här mannen och vi andra passivt med hans röst. Fick ta en bild med honom och sonen på Comic Con med. Obehört tragiskt och ledsamt! Cancer är så hemskt.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Har man inget vettigt att säga gällande trådens ämne så kan man faktiskt ta och knipa. Det är dessutom ingen form av censur då detta är ett privatägt forum och vi har rätten att moderera som vi vill.

Istället för att slänga ett getöga på reglerna är det nog bäst att du läser igenom dem noggrant, då du uppenbarligen missat 1.8, som är en av de viktigaste: "Moderatorerna har sista ordet".

Har du några andra synpunkter eller funderingar så kan du höra av dig till oss via vårt kontaktformulär.

Åter till ämnet allihopa.

Enkelt förklarat .mata inte trollen. Särskilt inte i en sådan här tråd som är en sista hälsning till värdens varmaste människa .tack mods


signatur

New life, New hope

Medlem

Beklagar.

Hoppas på att du får en grym sista tid! Tack för att du delar med dig av din syn. Grymt insiktsfull och vältalig!

Det finns saker som du säger som jag gör att jag bättre förstår hur min mormor kunde gå bort så plötsligt.

Du säger att du dagen innan inspelningen låg 13 timmar i smärta medan du under inspelningen mår bra. Du nämner också att det palliatativa teamet visste om att du skulle iväg på inspelning under dagen. Jag kan ha fel, men det är sannolikt att du fick extra morfin (eller vad du får) för att göra dagen så smärtfri som möjligt.

Jag misstänker också att liknande kan ha varit fallet när vi träffade mormor dagar innan hon gick bort. Hon var så pigg och glad så det kändes på besöket att hon skulle leva länge till.

Jag lärde mig att man kan inte döma någons hälsa på hur väl de ser ut att må, när de går på palliatativ vård. Det är ingen som vet. Det kan vara dagar, det kan vara månader… Gör det bästa av varje dag!

too long

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Herregud vad sorgligt
Hoppas du får en sista bra tid
Mina tankar går till dig
Kram

Medlem

Jag såg klippet han la upp för någon dag sedan, riktigt tungt besked! Men förutom det jobbiga var det väldigt inspirerande. Det dök upp i mitt Youtube flöde när jag var extremt stressad över en sak i mitt liv den dagen. Jag fick ett helt annat perspektiv efter att jag fick höra vad han går igenom och hur jäkla modigt han tacklar sin situation. Jag ska försöka vara modigare framöver i livet och inte så rädd för allt som kan hända. Figgehn <3

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

Enkelt förklarat .mata inte trollen. Särskilt inte i en sådan här tråd som är en sista hälsning till värdens varmaste människa .tack mods

Det är en relativt ny användare som mest postar osammanhängande trams, borde definitivt ”censureras” bort från forumet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Som ett par andar så jag känner igen namnet från Calle och Jockes tid.
Cancer är ett j*vla otyg och hoppas du får en så bra som möjlig sista tid.

Livet är tyvärr inte alltid rättvist och så tidigt ska man inte behöva gå bort. Tack för den fina videon som ger en lite perspektiv på saker.


signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Beklagar.

Hoppas på att du får en grym sista tid! Tack för att du delar med dig av din syn. Grymt insiktsfull och vältalig!

Det finns saker som du säger som jag gör att jag bättre förstår hur min mormor kunde gå bort så plötsligt.

Du säger att du dagen innan inspelningen låg 13 timmar i smärta medan du under inspelningen mår bra. Du nämner också att det palliatativa teamet visste om att du skulle iväg på inspelning under dagen. Jag kan ha fel, men det är sannolikt att du fick extra morfin (eller vad du får) för att göra dagen så smärtfri som möjligt.

Jag misstänker också att liknande kan ha varit fallet när vi träffade mormor dagar innan hon gick bort. Hon var så pigg och glad så det kändes på besöket att hon skulle leva länge till.

Jag lärde mig att man kan inte döma någons hälsa på hur väl de ser ut att må, när de går på palliatativ vård. Det är ingen som vet. Det kan vara dagar, det kan vara månader… Gör det bästa av varje dag!

too long

Har jobbat inom vården tidigare i lite över 20 år. Det är väldigt vanligt äldre som ligger för döden blir pigg dagen innan eller några dagar innan de går bort. Äldre som legat i sängen palliativt i flera dagar som sen blir jättepigga några dagar eller en dag, för att sen gå bort på natten. Det är som att man får en sista tid dag där med sina nära och kära.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hemska sjukdom.

Känner verkligen med honom, fick själv cancer besked för fyra år sedan, spridd cancer från ett födelsemärke, tumörer i lungor, buk, hjärnan. Själva beskedet är fruktansvärt, man ser allvaret i onkolgernas ögon. På några sekunder hinner man tänka på allt i livet, sina barn, fru, kompisar. Kändes som att få en kniv i hjärtat. Onkologen förklarade att behandlingen jag skulle få var ej botande, endast bromsande. Här sitter jag fyra år senare, 2 röntgen kvar sen blir jag friskförklarad. Försöker inte på något sätt säga att Figghen borde testat behandling då hans cancerform absolut inte går att bota ÄN, utan mer ge hopp till andra som kanske får ett game over besked, att det ändå finns en liten chans, om man kämpar och har viljan, att det kan gå bra trots allt. Många behandlingar på ingång, så håll i å håll ut ni som får ett dåligt besked.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Som gammal Örebroare och FZ-räv så smärtar det lite extra att se det här.
Kan inte Cancer bara gå och ge fan i bra människor och istället ge sig på typ Putin istället?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Hemska sjukdom.

Känner verkligen med honom, fick själv cancer besked för fyra år sedan, spridd cancer från ett födelsemärke, tumörer i lungor, buk, hjärnan. Själva beskedet är fruktansvärt, man ser allvaret i onkolgernas ögon. På några sekunder hinner man tänka på allt i livet, sina barn, fru, kompisar. Kändes som att få en kniv i hjärtat. Onkologen förklarade att behandlingen jag skulle få var ej botande, endast bromsande. Här sitter jag fyra år senare, 2 röntgen kvar sen blir jag friskförklarad. Försöker inte på något sätt säga att Figghen borde testat behandling då hans cancerform absolut inte går att bota ÄN, utan mer ge hopp till andra som kanske får ett game over besked, att det ändå finns en liten chans, om man kämpar och har viljan, att det kan gå bra trots allt. Många behandlingar på ingång, så håll i å håll ut ni som får ett dåligt besked.

Fan! Bra kämpat!

En vän till mig blev också diagnosticerad med cancer för två år sen, i bukspottskörteln. Fick också liknande chanser att överleva, nu två år senare så är han så gott som friskförklarad och har börjat kunna återgå till arbetet. Så man kan väl hoppas att Figghen också lyckas..

12
Skriv svar