Tvångstankar

Medlem

Hade en period när jag var yngre, där jag var tvungen att gå ut ur rummet jag var i, när klockan antingen slog 00:00, 11:11 eller 22:22. Sen när klockan slog 00:01, 11:12 eller 22:23, så kunde jag gå in i rummet igen. Det var mitt sätt att lura döden, då jag var säker på att om jag inte gjorde så, så skulle jag falla ihop? Eller något.

Medlem

För många. En av de störigare och mest frekventa är att jag måste kolla så att jag inte har stängt in någon av katterna i kylskåpet (det har aldrig hänt, eller ens varit nära någon gång). Detta sker oftast på kvällen efter nattmackan när jag ska gå i säng. Kan behöva kolla kylen 3-4 gånger ibland.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

ZF
Medlem
Skrivet av Aesoprock:

För många. En av de störigare och mest frekventa är att jag måste kolla så att jag inte har stängt in någon av katterna i kylskåpet (det har aldrig hänt, eller ens varit nära någon gång). Detta sker oftast på kvällen efter nattmackan när jag ska gå i säng. Kan behöva kolla kylen 3-4 gånger ibland.

Beroende på katt så kan det vara en väldigt hög sannolikhet. ;D En del är ju där som de har någon slags tankeläsningsradar när det ska öppnas.

Har däremot låst in diverse katter (och ett par igelkottar..) i garaget. Så gör åtminstone en extra koll om det inte ska öppnas på ett tag.

Medlem

Mycket om att låsa dörren här. Själv så gör jag det sällan, i stort sett bara om jag ska lämna staden.

Medlem

Kollar om jag ställt väckarklocka på telen alltid när jag ska börja 6 femtielva gånger

12
Skriv svar