"Ny" Silent Hill 2-trailer flirtar med E3 2001

Robot
"Ny" Silent Hill 2-trailer flirtar med E3 2001
It's not a lake, it's an ocean

Tar ett tag att vänja sig vid de nya rösterna. Men jag blir alltmer peppad inför denna remake.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Synd att dom misslyckas totalt med att porträttera Marias två personligheter vid "cell scenen", när hon i originalen växlar mellan olika sorters uttryck, vilket man inte hörde här.

Låter bättre än HD Collection-katastrofen, men fortfarande samma fel.
Synd som sagt att regissören till skådespelarna inte verkar förstå hur det ska göras rätt.

Fasar inför hur denna remaken kommer prestera rent tekniskt iom Unreal Engine... ser hysteriska ghosting artefakter och man kan ju anta att det blir stuttering deluxe precis som vanligt, som med de flesta Unreal-baserade spel.

Annars ser det väldigt snyggt och troget ut bitvis.
Gillar James nya face, till skillnad mot vad som visades vid första presentationerna.
Ansiktsanimationerna är också dom väldigt bra gjorda.

Aja. Hoppas på att det blir bra iaf, trots massiv skepsis.

Medlem

Har aldrig spelat orginalet, men tyckte det verkar spännande att ta reda på vad som hänt med Maria, men gjorde misstaget att se hela trailern och lästa kommentarer här... tror jag vet det nu....

Vad hände med musiken?!

Inaktiv

Väldigt taggad ser riktigt bra ut

Medlem

Det här borde ha varit första och enda trailern innan release.

Skrivet av Sebastian Lind:

Vad hände med musiken?!

Den låter väl bra?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ännu en trailer på denna remake som känns off. Röstskådespelet är en klar försämring, även musiken verkar vara remixad och betydligt sämre. Känns lite som shoppingcenter som spelar usla covers på klassiska julsånger för att de inte har råd att licensiera originalen...

Skrivet av lonian:

Det här borde ha varit första och enda trailern innan release.

Den låter väl bra?

Jag menade att temat i originaltrailern är riktigt bra. Det här är någon skum remix på det, som någon kallade det ovan.

Medlem

Tittar på trailern igen och jag tycker de har sån jäkla konstig betoning på nästan alla repliker.
De låter så himla off.
Den enda som verkar bra är Lauras nya skådespelerska.

Här är den gamla E3 Trailern:
Marias röstskådespel känns väldigt mycket mer äkta här.

I den nya låter det så fruktansvärt inläst och passar inte karaktären.

Geeks Gaming
Skrivet av Sebastian Lind:

Vad hände med musiken?!

Instämmer! Här har man ett av tidernas bästa soundtrack och så gör man nån såpopera-version av det? 😫

Medlem

Jag tycker detta ser skitbra ut och ser verkligen fram emot att få köra igenom det under spooktober, perfekt höstmys!

Skrivet av Razken:

Tittar på trailern igen och jag tycker de har sån jäkla konstig betoning på nästan alla repliker.
De låter så himla off.

ALLA repliker låter off även i de gamla SH-spelen så jag förstår faktiskt inte klagomålet här. Det är väl hela grejen att allt ska kännas som en märklig off dröm i uncanny valley-stuk, vilket jag tycker att de fångar i båda versionerna om än på lite olika sätt.

Det är helt sjukt vad folk nitpickar över denna remaken.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Razken:

De låter så himla off.
Den enda som verkar bra är Lauras nya skådespelerska.

Här är den gamla E3 Trailern:
Marias röstskådespel känns väldigt mycket mer äkta här.
https://youtu.be/dk7JkSArEdQ?si=UL_gLWVrXhJMiqM1

I den nya låter det så fruktansvärt inläst och passar inte karaktären.

Håller med. Har alltid gillat den där trailern. Rösten. Tonaliteten. Känns mer äkta på något vis.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Instämmer! Här har man ett av tidernas bästa soundtrack och så gör man nån såpopera-version av det? 😫

Tycker ändå den är ok, men känns helt onödigt att inte använda originalet, den är ju så bra!

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Jösses det ser sanslöst bra ut. Vem det nu är som gjort denna trailer borde få löneökning förövrigt.
Grym.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar