Baldur's Gate 3-moddare experimenterar med realtidsstrider
Nej tack, avskydde stridssystemet i tidigare BG-spelen. Turnbased ska det vara
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Intressant! Däremot kommer det vara omöjligt vid senare fighter i act 2 och 3 när man fightas mot mer än 5 stycken samtidigt.
Kanske om man får till det lite som Dragon Age att man kan pausa vore det vara mer balanserat
AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz
Intressant. Den här modden kan få mig att spela klart BG3. De turbaserade striderna sög ju helt glädjen ur spelet.
Realtidsstriderna var den mest intergrala kärnmekaniken i Baldurs Gate 1 och 2.
BG3 är ett bra spel, inget snack om saken.
Men utan (pausbara) realtidsstrider tycker jag faktiskt det var fel att kalla det för Baldurs Gate. Tack vare valet att ändra stridssystemet så blir 3an ett så olikt spel att det är helt separat från de tidigare spelen.
Jag blev väldigt besviken på att det var turbaserat i alla fall, förväntingarna var ju att det skulle vara realtid vilket jag 100% förknippade med Baldurs Gate spelen...
Det var lika skärrande såsom om nästa Counterstrike skulle innehålla energisköldar och laservapen...
Sån jäkla tur att BG3 blev turnbased, det är så mycket roligare och bättre stridssystem.
Vet inte om artikelförfattare löser kommentarer men förövrigt så har det släppts en ytterligare version av toolkit med mer möjligheter än det ni redan skrivit en artikel om: https://www.nexusmods.com/baldursgate3/mods/12308?tab=descrip...
Turnbased ftw!
DnD (precis som så många andra p&p rollspel) är ju i grund och botten rondbaserad...
Men med det sagt, jag förstår att vissa gillar realtid - dock är jag 100% för rondbaserat och vill ha många många rondbaserade spel till. (eller kanske t.o.m WeGo systemet från Combat Mission?)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Gillar nog turnbased mer, men har alltid velat ha möjligheten till en realtids replay efter en strid. Det är många strider som jag får för mig skulle se balla ut i en replay med lite kameraåkningar och kill-cam etc. Det hade gett lite extra tillfredställelse efter en strid man är taktiskt nöjd med att få se hur den skulle utspelat sig i realtid också.