Spela Avowed 5 dagar tidigare för drygt 1 000 kronor

Medlem

För ifall det är någonting spelare och community älskar och beundrar hos en spelutgivare är när de går fullständigt bärsärk med girigpåken på deras blivande köpare.

Medlem

Bortkastade pengar oavsett spel.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha. Med tanke på hur välputsade dagens releaser ofta är så är det ju verkligen att köpa grisen i säcken. Sen 900 spänn för icke deluxe. Nä, då köper jag nog 6-9 indie spel som tillsammans håller mitt intresse bra mycket längre än ett spel.

signatur

osv.

Medlem
Skrivet av dyb:

Se där, jag hoppar på detta tåget. Tyckte heller inte om det. Fick det som födelsedagspresent av min dåvarande flickvän så kände mig tvungen att kuta igenom haha

Jag hade också gjort slut om min partner köpte Outer Worlds till mig som födelsedagspresent.

Tror det blir årets ostigaste spel, men det gör inget. Ost är gott.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte ens kanske.

Har det inte bevisat rätt tydligt i år att early access konceptet är inte attraktivt? Att betala extra för att komma igång tidigare låter så poänglöst.

Medlem

typiskt 6 kanske 7/10 spel. skulle inte köpa för 20:- eftersom jag ändå inte skulle orka starta det eller engagera mig i det.

Medlem

Sanslöst är bara förnamnet... 900 låter som typ 400 för mycket.

Med tanke på att det är 20 år sedan samma människor som gjorde kotor 2, 14 år sedan gissningsvis samma människor skapade FO:NW (och faktiskt bara år 9 sedan de släppte sitt magnum opus enligt mig, POE 1), har de säkerligen genomgått en generationsväxling och alla spel de gjort sedan PoE inte alls känns som att det är samma personer som skapat dem. Samma men ändå inte, istället har det blivit mer och mer av yta utan djup och substans sedan PoE 1 vill jag påstå. Givetvis har de klarat sig resor bättre än Bioware, som inte alls klarade av att återskapa sig själva efter att första generationen på Bioware hade gått vidare efter ME3.

Får återkoppla till den utmärkta krönikan om Bioware av Fredrik Eriksson om samma ämne.

Medlem

Lite missvisande clickbait-titel på artikeln va..? Om spelet kostar 900 så är det ju bara 230 kronor extra för premium. Och då ingår tidigare tillgång. Kör man via gamepass kan man köpa uppgraderingen för 400. Titeln får det att låta som att uppgraderingen kostar en tusing.

Med det sagt så känns det sjukt ovärt för avowed, man får två skins, en artbook och tidigare start. För starfield tyckte jag det kändes rimligt när expansion ingick, men här känns det bara ovärt.

Medlem

Klarar mig med vad man får med Game Pass. Sen till alla som klagar på priset. Microsoft har för vana att sätta usla priser, framför allt i Sverige. Det går att köpa Avowed på Steam för 70- respektive 90 euro.

Medlem

Men jag brukar läsa att det är bra att spelen blir dyrare, och att det fortfarande är billigt med spel osv.
Men det brukar vara i Sonys trådar😂

12
Skriv svar