Xbox Game Pass - Januari 2025 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Januari 2025 - Part 2

Dags för januari månads andra omgång spel och nu brakar det till lite mer efter den förra omgångens lite försiktiga öppning av året. Hela 5 spel släpps direkt på release in i Game Pass-biblioteket! Först ut är uppföljaren till en riktig Game Pass indiepärla; Lonely Mountains: Snow Riders, som släpps idag. Därefter följer Yellow Brick Games debutspel Eternal Strands, ett actionäventyr i fantasysetting. Tätt följt av Orcs Must Die! Deathtrap, Sniper Elite: Resistance och Citizen Sleeper 2: Starward Vector. Utöver dessa dag 1-släpp så får vi också Gigantic: Rampage Edition, Shady Part of Me och Far Cry New Dawn.

Starbound, som finns på PC-passet redan, ansluter till konsol och streaming. Ytterligare 5 spel tar också klivet över till Standard: Flock, Kunitsu-Gami: Path of the Goddess, Magical Delicacy, Tchia och The Case of the Golden Idol.

Edit: Xbox Developer_direct gav oss ett litet shadow drop i form av Ninja Gaiden 2 Black, en remaster i UE5!

För Ultimate-medlemmar så finns lite nya perks att plocka hem till UFC 5, Throne and Liberty, War Thunder och Enlisted också.

Första omgången för månaden hittas här:
Xbox Game Pass - Januari 2025 - Part 1

Nya titlar:

Lonely Mountains: Snow Riders (21 jan, Series X|S+PC+cloud)

Gigantic: Rampage Edition (22 jan, konsol+PC+cloud)

Starbound (22 jan, konsol+cloud)

Ninja Gaiden 2 Black (23 jan, Series X|S+PC+cloud)

Eternal Strands (28 jan, konsol+PC+cloud)

Orcs Must Die! Deathtrap (28 jan, Series X|S+PC+cloud)

Shady Part of Me (29 jan, konsol+PC+cloud)

Sniper Elite: Resistance (30 jan, konsol+PC+cloud)

Citizen Sleeper 2: Starward Vector (31 jan, Series X|S+PC+konsol)

Far Cry New Dawn (4 feb, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 jan: Anuchard, Broforce Forever, Darkest Dungeon, Death's Door, Maquette, Serious Sam: Siberian Mayhem.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Medlem

Shady Part of Me ska bli kul att testa! Ser rätt mysigt ut

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Holonyaa:

Ja, det verkar helt klart mysigt. Flygit under radarn för min del, ska bli kul att testa.

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Shadow drop!

En liten surprise från Xbox Developer_direct ikväll: Ninja Gaiden 2 remaster tillgängligt idag!

signatur

Jump in.

Medlem

Spelat lite Lonely Mountain: Snow Riders i dagarna, otroligt mysigt spel!

Redaktör
Ponny

Riktigt intressant månad. Finns lite allt möjligt! Citizen Sleeper har jag varit nyfiken på, meeen borde börja med ettan.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Längtar att få köra lite Invasion Mode i Sniper Elite, det var det bästa game modet i det förra

Skribent
Skrivet av Force:

Sjukt mysigt! Kör Zen-läget och ljudet från snön och skidorna är fan meditation.

signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Force:

Samma här, tokhög mysfaktor!

signatur

Jump in.

Gnällkuk

Sniper Elite är man ju sugen på! Sen har man ju hoppats på att nästa Orcs Must Die! ska vara lika kul som första, förväntar mig att det blir en besvikelse som vanligt

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jäklar vilket år det verkar bli på Game pass!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Riktigt intressant månad. Finns lite allt möjligt! Citizen Sleeper har jag varit nyfiken på, meeen borde börja med ettan.

Ettan fullkomligt sög fast mig. Tur att spelet inte är evighetslångt. Narrativet är spelet.

Tvåan är helt klart given för mig och jag betalade för första spelet, när jag var färdig, fast jag inte behövde.

Det finns en heeel del att spela, ni kommer att ha att göra på sajten i år ... 🖖

Medlem

Lonely Mountain var ju svinbra! Jag är helt fast i att jaga rekordtider. Men är otroligt jäjla skitdålig på spelet..

Medlem

Det är inte mitt typ av spel. Men från Xbox första part spel. Ninja Gaiden 4. Det hade jag inte på mitt bingokort.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Lonely Mountain var ju svinbra! Jag är helt fast i att jaga rekordtider. Men är otroligt jäjla skitdålig på spelet..

One More Time

Föregångaren lyckas också med det där som många klassiska spel lyckas med, att framkalla "Bara en gång till" och att hamna i "The Zone".

Happy Gaming!

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

One More Time

Föregångaren lyckas också med det där som många klassiska spel lyckas med, att framkalla "Bara en gång till" och att hamna i "The Zone".

Happy Gaming!

Nu vill man ha en uppföljare med pulka åkning!

Medlem

Whooooot, citizen sleeper 2 ?
1an var riktigt bra!!!

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Tar ärligt gärna en motsvrande snöskotergrej vore rätt smutt faktiskt.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Tar ärligt gärna en motsvrande snöskotergrej vore rätt smutt faktiskt.

Kolla in Sledders - otroligt trevligt spel!

Medlem

Citizen Sleeper 1 - Även kallat kommunistpropaganda the game. För alla som har ett politiskt intresse rekommenderar jag detta spel. Även om ni inte har ett direkt intresse för kommunism eller authoritarianism, så lär man sig en hel del om dessa ideologier.

Min mage vill vända sig ut och in, men det är också det som gör spelet bra och värt att spela. Jag hoppas även tvåan ger mig känslor (även om det kan vara kräkkänslor imellanåt).

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Skrivet av Mortaigne:

Ja, det verkar helt klart mysigt. Flygit under radarn för min del, ska bli kul att testa.

Ni bjuds på 4-10 timmar underhållning i det här spelet, beroende av tempo, lätt värt det.

Skrivet av perihelion74:

En Bob Cat med co-op, där spelare i baksätet kan luta för att hjälpa till med styrning och hastighet och förmågan att kasta snöbollar på motståndarna. Tillbaka till pulkabacken och snörika vintrar.

Eternal Strands,
är riktigt riktigt bra hittills. Magierna öppnar för innovativa, roliga, taktiska strider med hjälp av omgivningen och fienderna själva. Lägg till en tight kontroll.
Både sköld, dodge, vapen och magier fungerar alldeles utmärkt beroende på typ av fiende och typ av attack att försvara sig emot. Spelsystemen fungerar riktigt väl hittills och känns rättvisa och precisa, givetvis går svårighetsgraden att reglera.

Eternal Strands har verkligen fångat sin egen stil med inspiration på ett bra sätt av andra. Storyn är lockande och drivs fram i animerad serietidningsstil blandat med in-game sekvenser. Musiken känns riktigt passande till spelet. Spelet känns som en riktigt vass debut av Yellow Brick Games, prisvärt oavsett om en spelar på Game Pass eller betalar 399 riksdaler och är ett spel alla borde spela.

Hittills håller jag inte med kritiken av spelsystemet alls, Eternal Strands är innovativt, roligt och har skarp bild och bra flyt med underhållande bossar och strider där spelaren får tänka ut olika lösningar själv.

Ta bra delar från spel som Zelda Breath of the Wild och andra Zelda spel, Shadow of the Colossus, Bioware och Bethesda spel, så får du Eternal Strands.

Om Eternal Strands håller hela vägen har vi en ny klassiker och en helt fantastisk start på spelåret 2025 innan januari månad ens är över.
Spelet ligger minst på en stark fyra av fem möjliga i min bok av recensioner. Makalöst bra med tanke på independent studions storlek och spelets verkshöjd.

Senare i kväll blir det tillfälle att prova Sniper Elite: Resistance, spel måste inte alltid innovera för att vars bra, ibland räcker mer av samma utstakade spelformel.

Citizen Sleeper 2: Starward Vector väntar runt hörnet, och kan bli helt fantastiskt bra.

COD: Black Ops 6, season 2 är live med riktigt fräscha banor, en ny "Stakeout" på en båt och en strid uppe på en skyskrapa med många vinklar och vrår. Känns fresh, mer av allt och precist. BO6 är en return to form som serien har behövt länge. Dessutom har BO6 inte i närheten av samma problem med fuskare som Modern Warfare II och III, utifrån vad jag upplevt. Slutligen har jag stött på väldigt många nya xbox-spelare med låg gamerscore i BO6 och andra spel likt Apex på sistone, vilket känns positivt.

Xbox har skönaste dosan på marknaden och just nu massor av spel samt de bästa spelen kontinuerligt 247365. Jag föredrar kontinuitet och stadiga strömmar av bra spel till en prisvärd peng, framför en ensam nyårsknall för betydligt dyrare pengar. En spel- och underhållningsmaskin ska gå varm och inte samla damm.

En av mina spelmaskiner går tillsammans med datorn varm för 185 kronor/månad och jag slipper trassel. En schysstare deal, får man leta efter.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

https://www.youtube.com/watch?v=MFjWCZIVZDw

En liten surprise från Xbox Developer_direct ikväll: Ninja Gaiden 2 remaster tillgängligt idag!

Måste bara tacka för att du samlar detta varje månad. Hoppas du vinner på triss din legend!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kossan-Mu:

Måste bara tacka för att du samlar detta varje månad. Hoppas du vinner på triss din legend!

Haha, tack! Roligt att det uppskattas.

signatur

Jump in.

Medlem

Jag matade precis 22 timmar Eternal Strands på 3 dygn. Kanske skulle tatt fler pauser... Men jag tyckte det var småmysigt och bra. Vad tycker ni andra?

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag matade precis 22 timmar Eternal Strands på 3 dygn. Kanske skulle tatt fler pauser... Men jag tyckte det var småmysigt och bra. Vad tycker ni andra?

!! Det verkar som att du är verkligen i zonen. Najs!
Jag gillar Eternal Strands skarpt, ismagin är riktigt cool som en del av spelsystemet och det mesta lutar åt att Eternal Strands är ett fantastiskt första spel för en studio av den storleken. Jag har haft åtaganden IRL och därför inte kommit så långt som jag önskat. Strax så blir dock att äntligen få spela vidare och ta helg på riktigt.

För övrigt är mängden kvalitativa spel som levereras till Game Pass just nu på en helt insane nivå. För 185 kronor i januari har vi redan fått två GOTY kandidater. Inte illa, inte illa alls. Jag läste en recension av Citizen Sleeper 2: Starward Vector, och det gjorde inte hype:n mindre för spelet i sak.

Medlem

Körde igenom Sniper Elite Resistance i helgen. Hyffsat bra kampanj, spelar det själv som om det vore ett Metal Gear spel och smyger så mycket som möjligt. Invasion läget är riktigt roligt precis som i 5'an. Vet inte om det är roligare att invadera andras kampanjer eller bli invaderad

Multiplayern gillade jag skarpt i 5'an, men inte alls i Resistence. Det verkar som att det bara finns 3 DM/TDM kartor och 1 no-cross?
Riktigt uselt utbud av kartor som inte nämndes i FZ recensionen? De kartor som finns är dessutom riktigt tråkiga.

1
Skriv svar