GTA VI – trailer 2 är släppt!

Medlem

Håller med vad en annan medlem skrev ovan, jag tycker faktiskt inte grafiken ser så fantastisk ut. Såg faktiskt ut som den hade tagit ett par steg tillbaka. Men men... i övrigt verkar det ju se väldigt nice ut. Lär nog köpas en, två och tre gånger med tanke på hur länge vi kommer få vänta på sjuan.

Medlem
Skrivet av TastyScorpio:

Håller med vad en annan medlem skrev ovan, jag tycker faktiskt inte grafiken ser så fantastisk ut. Såg faktiskt ut som den hade tagit ett par steg tillbaka. Men men... i övrigt verkar det ju se väldigt nice ut. Lär nog köpas en, två och tre gånger med tanke på hur länge vi kommer få vänta på sjuan.

"Ett par steg tillbaka" får du gärna utveckla, vad jämför du med då? Texturerna i t.ex. RDR2 är ju väldigt lågupplösta i jämförelse med detta, även om det spelet håller än idag. Här får vi ju även ray tracing. Själv håller jag tummarna att inget behöver nedgraderas likt GTA V för att det ska flyta någorlunda på konsol

Medlem

Jag tycker grafiken ser bra ut, ser bättre ut än RDR2 till och med. Men vad vill folk ha för grafik egentligen?

Medlem

Hade hellre sett en annan miljö än Vice City nutid, hellre sett Vice City 90-tal eller något sånt.

Ger trailern 3/5 i betyg, trailers för tidigare GTA har varit bättre. Var det SA som hade Welcome to the jungle som trailerlåt? Det var tider!

Medlem

Kul att Jack Black var med i trailern🥳

Medlem

Visst är det snyggt. Men cut scene är inte gameplay. Om grafiken ser ut som det vi ser här i gameplay, då har vi en ny standard grafiskt. Måste dock säga att panam har fått en nemesis om rumpan i trailern stämmer och beter sig så där. Men men pc här så 2027 2028 då antar jag om man ska testa detta. Som tidigare sagt aldraig fastnat för gta så gäspar fram tills pc släppet så får man se om ett köp om inget bättre ute samma tidpunkt.

Medlem

kommer man kunna fiska i spelet?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Om jag inte minns fel så fick vi väl ingen gameplay-trailer till varesig GTA IV eller GTA V så jag räknar inte med det denna gången heller.
Jag kan ju som alla andra konstatera att det ser väldigt snyggt ut, men jag fick inte riktigt feeling av denna trailern. Kanske pga att det är sååå långt bort? Får testa igen på bättre skärm och med fetare ljud

Till GTA V fick vi en, 2 månader innan release, så kan ju säkert komma en denna gången också

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

De skulle kunna ha gjort 80-tals version av 6. Nu är ju bara en reskin av 5an.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kul att Jack Black var med i trailern🥳

Nej tack.

signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem
Skrivet av Kruxarn:

Nej tack.

Too late....

Medlem
Skrivet av iGMAS:

De skulle kunna ha gjort 80-tals version av 6. Nu är ju bara en reskin av 5an.

Kände också att detta är lite för modernt och realistiskt för min smak. Det kommer säkert vara kanon men jag gillar när det blir lite mer stilistiskt speciellt än nutida. Känns inte lika inbjudande att komma in i det trashiga WT-USA.

Men jag antar att Rockstar vill säga något om samtiden med det trashiga realistiska USA som visas upp i trailern.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Förutser hur det kommer se ut!

Först köper man största utgåvan till PS5 och lirar i ungefär 30 fps, singelplayer är roligt men online delen är sådär, prenumeration och olika DLC till online delen (inget till singelplayer) kostar extra såklart.

Sen 18 månader senare till PC så möts vi av en ooptimerad sörja där rockstar laucher, online krav, olika prenumerationer sätter käppar i hjulet. Men NVIDIAs olika tekniker får ändå spelet att funka helt okej efter några patchar.

Sen efter något år släpps spelet igen till PS6, och ja då är det fram med plånboken igen för att få spela med den uppgraderade grafiken.

Ska gå tillbaka till denna kommentar om något år om jag kommer ihåg.

Vad tror ni? Har jag rätt/fel?

Jag tror att du är ganska rätt ute här, men jag skulle nästan våga säga att det kommer dröja ännu mer än 18 månader till PC denna gång. Massor av fake-frames och grötig grafik samt taskig framerate är att vänta, det är en sak som är säker i alla fall.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

Grafiken är makalös och hypen enorm, men trailern var aningen tråkig jämfört med den förra. Men visst, spelet kommer vara driva hela spelindustrin framåt.

KoP
Medlem
Skrivet av Workout51:

Kan någon förklara skillnaden på olika typer av trailers? För detta är ju inte gameplay men är det renderade cut scenes då antar jag? Sen har vi det sista alternativet där det är helt renderat utanför spelet antar jag.

Cut scenes ingame i spelmotorn om jag får gissa. Skulle kännas väldigt ålderdomligt om Rockstar gjorde renderade cut scenes. 😂

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Too late....

Hoppas på Matty Matheson och inte JB, återstår att se 😄

signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Haha, såg att den andra trailern har 85m views på Youtube nu! Detta trots att flera andra sidor (IGN, XBox och Playstation) har återuppladdat den och drar views från den Mäkta imponerande får jag säga!

Medlem
Skrivet av snarkboy55:

kommer man kunna fiska i spelet?

Frågar de riktiga frågorna! RDR2 hade ju fiske, så hoppas de har det i GTA VI också

signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av TastyScorpio:

Ett par steg tillbaka håller jag nog inte riktigt med om, men att folk säger att det ser realistiskt ut tycker jag är lite överdrivet, Unreal Engine är en realistisk motor, inte Rage så mycket, Rockstars spel ser oftast "gamiga" ut, men snygga. GTA6 tycker jag ser ut som GTAV fast med fler detaljer och bättre ljus, men annars väldigt likt. Jag tror dom gör detta på grund av att balansera spelet mellan att vara snyggt och optimalt fungerande, för om man jämför med alla realistiska moddar som kommer ut till GTA så drar dom oftast dubbelt så mycket i FPS.

Skriv svar