Får Resistance spelen får en remastered collection?
Jag kikade igenom på ps store igår och ser då att resistance fall of man samt resistance 2 kommer försvinna från ps plus den 20/5, alltså idag, och det får mig att fundera om det kommer bli någon utannonsering på en remastered collection. Vad tror ni?
Jag spelade igenom trilogin i vintras och visst, spelens gameplay är ju ganska svårt och orättvist men de är fortfarande väldigt roliga upplevelser som hade mått bra av lite uppfräschade grafik och smidigare kontroller.
Visst blir Resistance 1 & 2 inte alls spelbara från och med nu på PS4/PS5? Märkligt! Dom kom ju nyss? Hmm... Sony brukar ju ha en State of Play i slutet av maj, så... kanske?
Jag fick bara den känslan av att något är på gång. Skulle det förmodan vara sant hoppas jag ändå att man ger spelet lite mer kärlek att man gör om grundmekaniken i spelen till dagens standard. Checkpoints i spelen var väldigt oförlåtande.
Jag var sugen på att spela igenom ettan, men då behöver jag packa upp PS3an och köpa spelet.
Spela 3an 🤩 Det är i mitt tycke en bättre karaktär än Nathan Hale
Hoppas verkligen på remasters, alternativt en remake! En serie med mycket potential