Rykte: Sony drar tillbaka marknadsföringen för Marathon

Robot
Rykte: Sony drar tillbaka marknadsföringen för Marathon

Stöter Marathon på ännu en patrull?

#Bungie, #Marathon, #Sony

Medlem

Bra. Låt dessa liveservice spel dö.

Medlem

Det här spelet är så dunderkört.

signatur

Real yakuza use a gamepad.

Medlem

Riskerar nog att bli Concord 2.0

Medlem

Jag förstår verkligen inte hur någon högt uppsatt hos Bungie såg, bland annat, den här artikelbilden och sa "Den här stilen kör vi på"...

Medlem

Dom borde skrota hela projektet. Det kommer floppa stenhårt och det kan vem som helst räkna ut med arslet och en krita

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår verkligen inte hur någon högt uppsatt hos Bungie såg, bland annat, den här artikelbilden och sa "Den här stilen kör vi på"...

Tycker stilen i trailern var helt fantastisk, sen är det tyvärr inte riktigt samma kvalité i spelet sen.

Är dock inte alls intresserad av spelet.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Mycket drama som kommer ut från Bungie just nu. Kommer helt säkert bli en ännu större explosion kring arbetskulturen och cheferna inom kort. En av dom mer intressanta ryktena just nu är att Chris Barrett blev utpetad pga. att han skulle få 85 miljoner i utdelning nästa år och nu går dom pengarna till resterande chefer istället.

Får hoppas Sony hittar en anledning att ge kängan till alla dom ruttna cheferna så att dom inte får se sin utdelning nästa år.

signatur

Idono. That's me!

Medlem

Vad exakt har stulits? Vad har den där ANTIREA skapat?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av lonian:

Vad exakt har stulits? Vad har den där ANTIREA skapat?

Satte en tidsstämpel där man exakt ser vad som skett. Men se gärna hela videon.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem

Pinsamt. Sista spiken i kistan för Sony’s live service-satsning? Jag hoppas det…

Medlem

ANTIREAL förtjänar både erkännande och ersättning för sitt skapade hantverk.

Om ryktet om marknadsföring stämmer, så har Sonys köp av Bungie för 3,6 miljarder dollar gått från en dyr historia till en historiskt katastrofal investering inom spelindustrin.
Att jämföra Marathon med Concord räcker inte det här är så oerhört mycket värre, eftersom hela spelet byggts runt en stöld och plagiering av en konstnärs hantverk. Det enkla hade varit att fråga och eventuellt kompensera ANTIREAL, men näh näh, bättre att rippa från en relativt okänd människas skapande och hantverk.
Det här är verkligen inte vad Playstation som plattform behöver just nu utöver alla andra tanklösa dumheter och beslut människorna på Sony ägnar sig åt. Bungie går nog en osäker framtid till mötes.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

https://youtu.be/F9Ute6uvpQg?t=224

Satte en tidsstämpel där man exakt ser vad som skett. Men se gärna hela videon.

Pedagogisk video som förklarar problembilden i stora drag. Snyggt.

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Och vi använder Marathon IP:t som inte har något med föregående spel att göra och som inte varit relevant sedan 1996. Det kommer att locka folk."

Medlem

Tycker vi borde betala mer för spel så att företagen kan ha råd att betala artister pengar, 1000kr för ett spel är nästan ingenting. Betalar vi mer så kan skaparna faktiskt ha råd att betala alla!

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Tycker vi borde betala mer för spel så att företagen kan ha råd att betala artister pengar, 1000kr för ett spel är nästan ingenting. Betalar vi mer så kan skaparna faktiskt ha råd att betala alla!

Medlem

Har en känsla av att det inte är 100 % Bungies fel. Sony har länge velat ha ”the live service money” och förstört flera studios på grund av det.

Kan inte direkt säga att Destiny blev bättre när Sony köpte upp Bungie. De borde kanske låta sina studios göra det de är bäst på eftersom Sony själva inte verkar ha en aning om vad gamers vill ha.

Vi var ett gäng som playtestade Marathon och det är okej, men efter ett par matcher kände vi oss färdiga. Inget i spelet lockar tillbaka spelaren. Jag är så gammal att jag spelade originalet på pappas Mac när jag gick i sjunde klass, och det här är inte alls det jag kommer ihåg. Designen är väldigt nisch, och mina ögon tackade mig när jag hoppade tillbaka till ARC Raiders.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Dom borde skrota hela projektet. Det kommer floppa stenhårt och det kan vem som helst räkna ut med arslet och en krita

En blind kunde ha räknat ut det med armbågen.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

SÅ sjukt. Hoppas att Antireal får någon miljon som kompensation.

Kommer inte längre att vara intresserad av att testa det här spelet.
Vet att folk ogillar designen men jag tycker den var rätt ball.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Skrota och låt Bungie göra ett nytt KillZone med PVE, PVP, co-op och extraction. Bungie har ju riktigt bra känsla för vapen och multiplayer var också bra i Destiny.

Medlem

Först Concord och nu marathon. Hade det varit Microsoft som släppt dessa skitspel hade det varit skriverier i mängder.

Sony är katastrofalt de senaste åren

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Först Concord och nu marathon. Hade det varit Microsoft som släppt dessa skitspel hade det varit skriverier i mängder.

Sony är katastrofalt de senaste åren

Det är skriverier i mängder?

Medlem

Det är rörigt för Sony nu. Jag tror att många vill att dom ska göra spel som Ghost of Yūtei Intergalactic och Returnal 2. Marathon är ett spel som Elon Musk skulle ha uppskattat (ja skälva världen han skulle aldrig klara av att spela själva spelet) så det känns rätt bra om dom inte släpper spelet bara för den sakens skull. Själv så har jag alltid Apex att spela om jag skulle känna mig sugen på den här typen av spel. Det är ju inte exakt samma men nära nog för mig.

Medlem

Sony försöker uppfinna hjulet igen och igen och igen och igen.
Sen blir dom förvånade att folk känner att det är ointressant.
Har dom snart lagt ner alla dom 12-13 live service spel som dom ryktats ha jobbat med i åratal?
Måste vara otroligt dyrt att inte få tillbaka nån förtjänst alls.

signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Kontot avslutas
Skrivet av GOLGO13:

Skrota och låt Bungie göra ett nytt KillZone med PVE, PVP, co-op och extraction. Bungie har ju riktigt bra känsla för vapen och multiplayer var också bra i Destiny.

Verkar finnas en ovilja att göra nått av npgra deras gamla IPn.
KillZone hade helt klart varit ett bättre val till denna typ av spel. Än Marathon som inte har nptt med Marathon att göra och inte ens dom som minns killzone vet inte ens vad Marathon var

Medlem

Extraktion genren är så anti-AAA, Alla dom spelmomenten som gör Tarkov som ett exempel till ett riktigt bra spel är helt allergiskt för AAA utvecklare. I startet av ett AAA extraktion projekt så kommer någon suit OMEDELBART sandpappra bort alla spelmekaniker som ger potentiell friktion pga dess potentiall att skrämma bort spelare. Redan i det där start-stadiet så är nu detta extraktion spel dött.

Det känns som att executives på dessa kontor endast ser Extraction shooter = extract + lose gear on death och tittar inte djupare än så.

Ett praktexemepl är TTK, Många skriker efter ett bra solo-läge i Marathon, men det kommer aldrig funka, för en low-TTK är det som möjliggör att en solo-spelare kan 1v3 med överumpling och skills, låg TTK är helt anti-casual så ett företag som bungie kommer aldrig göra det, och då sitter vi här med force 3-manna lag för att kunna effektivt spela.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Piigge:

Extraktion genren är så anti-AAA, Alla dom spelmomenten som gör Tarkov som ett exempel till ett riktigt bra spel är helt allergiskt för AAA utvecklare. I startet av ett AAA extraktion projekt så kommer någon suit OMEDELBART sandpappra bort alla spelmekaniker som ger potentiell friktion pga dess potentiall att skrämma bort spelare. Redan i det där start-stadiet så är nu detta extraktion spel dött.

Det känns som att executives på dessa kontor endast ser Extraction shooter = extract + lose gear on death och tittar inte djupare än så.

Ett praktexemepl är TTK, Många skriker efter ett bra solo-läge i Marathon, men det kommer aldrig funka, för en low-TTK är det som möjliggör att en solo-spelare kan 1v3 med överumpling och skills, låg TTK är helt anti-casual så ett företag som bungie kommer aldrig göra det, och då sitter vi här med force 3-manna lag för att kunna effektivt spela.

Mycket bra skrivet! 👌

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Kontot avslutas

Vilken klustersamlag.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Jag fattar inte varför folk skriker efter att sådant läge, är det för att det inte finns sådana spel eller?

Men att en för låg TTK är dåligt för vissa sorters lagspel, det förstår jag verkligen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Livesändningen kring lanseringen var väldigt krystad och iscensatt. Utvecklarna satt i publiken och det kändes lite kultliknande och desperat. I vilket fall är det alltid lite sorgligt när en satsning inte landar och en del kommer bli sparkade. Tuff bransch.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

12
Skriv svar