Starcraft 2 rapporterar in

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser kul ut synd att jag tvingas bojkotta spelet eftersom de släpper spelet i 3 delar........jag har principer.;)

Hindrar dina principer dig från att köpa Half Life 2: Episode 1/2 också? För du vet väl att Valve gjort exakt samma sak genom att dela upp Half-Life 2 i episoder? Du vet väl att Relic gör precis samma sak eftersom de endast släpper en kampanj i Dawn of War 2 och väntar med ytterligare kampanjer i expansioner?

Jag tycker diskussionen är löjlig, Blizzard kommer släppa 3 högkvalitativa produkter och du kan inte lägga ut 400 spänn på din favorithobby (?) vartannat år. Du lägger troligen ned mer pengar på pizza under ett halvår än vad Starcraft-expansionerna kommer att kosta, som troligen kommer släppas vartannat år. Men skyll dig själv...då slipper jag ytterligare en gnällspik på battle-net...

Medlem

Det ser bra ut inte den bästa grafiken men det spelar ingen roll i RTS spel. Synd bara att det är värdelöst online eftersom alla är så j#vla skillade och jag är sådär på RTS spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ser grymt kul ut, hoppas fler videos kommer snart så att man står ut med all väntan


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det ser bra ut inte den bästa grafiken men det spelar ingen roll i RTS spel. Synd bara att det är värdelöst online eftersom alla är så j#vla skillade och jag är sådär på RTS spel.

Starcraft 2 är väl ett utmärkt tillfälle att testa det då, eftersom alla kommer i början att bete sig som noobs. Visst dom som spelat starcraft innan kanske kommer att ha en liten fördel, men inte mycket. Sen kommer nya battle.net också ha samma funktion som i Wc3, dvs att man matchas ihop med motståndare som ligger på samma "skill-nivå" som en själv.

Medlem

Var riktigt roligt att kolla på med kommentatorerna.
Ska bli kul att testa. synd att jag suger på RTS spel

Får väll bli alla Towerdefence och DOTA liknande grejor jag lirar.
WorldEditorn kommer antagligen vara ännu mer avancerad än WC3s är. Skitlätt att göra banor och om man vill kan man in och coda allt möjligt

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Hardboiled15:

Det ser bra ut inte den bästa grafiken men det spelar ingen roll i RTS spel. Synd bara att det är värdelöst online eftersom alla är så j#vla skillade och jag är sådär på RTS spel.

Starcraft 2 är väl ett utmärkt tillfälle att testa det då, eftersom alla kommer i början att bete sig som noobs. Visst dom som spelat starcraft innan kanske kommer att ha en liten fördel, men inte mycket. Sen kommer nya battle.net också ha samma funktion som i Wc3, dvs att man matchas ihop med motståndare som ligger på samma "skill-nivå" som en själv.

Känns som att de som spelat Starcraft kommer ha _stor_ fördel över nybörjare...
Av det jag såg i filmen så skulle jag inte ha några problem att förstå eller spela direkt, skippa alla former av tutorials och annan hjälp.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Har spelat Dune 2 så har inget att hämta i SC2.

Inaktiv
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av ForrestFox:

zzzz.. efter att ha spelat DOW2 som har stridsenheter direkt från start så måste jag säga att Starcraft 2 är ett riktigt sömnpiller.
Fyra minuter in i filmen och zerg-spelaren har fortfarande inte fått ut stridsenheter för att förstöra marinespelarens bunker.
Visst, nu är det väl zergspelaren som valt att pumpa ut farmare istället för krigare, men det påminner mig bara om hur gammalt Starcraft är, och hur likt tvåan är till ettan.
Hade varit trevligt om SC2 fått evolvera till något fräscht och nytt, men antar att det hade blivit ett ramaskri från sextio miljoner asiater

Tycker spel där man måste börja från scratch och bygga upp en bas är bra mycket roligare än spel där man kan köra offensivt direkt från start. Basbyggandet är ju lika roligt som själva krigandet!

Spela Age of Empires 2!

Nejmen blir "kanske" ett köp för det var länge sen man köpte något till PC. Kommer se närmare på spelet

Medlem

Det är detta som gör starcraft. Hade dom försökt göra något annat som inte var likt första starcraft hade det nog bara blivit som alla andra sämre strategi spel som finns ute nu. Så yey för SC2!

Skrivet av Deadflag:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ser kul ut synd att jag tvingas bojkotta spelet eftersom de släpper spelet i 3 delar........jag har principer.;)

Hindrar dina principer dig från att köpa Half Life 2: Episode 1/2 också? För du vet väl att Valve gjort exakt samma sak genom att dela upp Half-Life 2 i episoder? Du vet väl att Relic gör precis samma sak eftersom de endast släpper en kampanj i Dawn of War 2 och väntar med ytterligare kampanjer i expansioner?

Jag tycker diskussionen är löjlig, Blizzard kommer släppa 3 högkvalitativa produkter och du kan inte lägga ut 400 spänn på din favorithobby (?) vartannat år. Du lägger troligen ned mer pengar på pizza under ett halvår än vad Starcraft-expansionerna kommer att kosta, som troligen kommer släppas vartannat år. Men skyll dig själv...då slipper jag ytterligare en gnällspik på battle-net...

För att svara din första fråga japp jag har inte och kommer inte köpa några HL2 episoder likaså med DoW2. Jag vet att jag är löjlig i dina ögon men sådan är jag....gulligt va?


signatur
Medlem

Uh varför skulle du inte köpa DoW2? Men din argumentation kan det fan inte finnas många spel du kan köpa. Jag menar half life 1 har ju expansioner! Så det kan vi inte köpa. WoW har expansioner så det kan du heller inte köpa... Fear har expansioner så det går också bort. Låter rätt korkat. Starcraft 2 släpps ju inte i "delar", det släpps med en kampanj i varje, se resterande som expansioner. Dessutom är ju tanken att kampanjerna skall vara rätt olika men olika upplägg för hur storyn försframmåt och hur nästa "bana" väljs.

Kommentatorerna är verkligen guld värda, precis som med Supreme Commander matcherna. Spelet i sig är skoj att se på men matcher blir rätt långtråkiga men med en bra kommentator så blir det genast tusen gånger bättre.

Angående spelet, DO WANTS!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ser riktigt bra ut, gillar hela stilen faktiskt! Nu spelar jag inte mycket strategispel, men finns ju undantag. Har heller inte lagt ner tid alls på första Starcraft, men blir nog en bra början med SC2.

Skrivet av Wardancer:

Uh varför skulle du inte köpa DoW2? Men din argumentation kan det fan inte finnas många spel du kan köpa. Jag menar half life 1 har ju expansioner! Så det kan vi inte köpa. WoW har expansioner så det kan du heller inte köpa... Fear har expansioner så det går också bort. Låter rätt korkat. Starcraft 2 släpps ju inte i "delar", det släpps med en kampanj i varje, se resterande som expansioner. Dessutom är ju tanken att kampanjerna skall vara rätt olika men olika upplägg för hur storyn försframmåt och hur nästa "bana" väljs.

Kommentatorerna är verkligen guld värda, precis som med Supreme Commander matcherna. Spelet i sig är skoj att se på men matcher blir rätt långtråkiga men med en bra kommentator så blir det genast tusen gånger bättre.

Angående spelet, DO WANTS!

SC2 är inga expansioner det är ett spel i 3 "versioner". Visst hade det varit ett spel för 500 hade det gått bra. Men nu ska jag alltså köpa ett spel för 400+ 3 ggr bara för att få spela hela spelet? JIIPPIE..........not


signatur
Medlem

Om jag köper ett Starcraft 2, kan jag då spela med alla raser i MP och typ skirmish, köper jag bara alla 3 paket för singleplayer storyn?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Wardancer:

Uh varför skulle du inte köpa DoW2? Men din argumentation kan det fan inte finnas många spel du kan köpa. Jag menar half life 1 har ju expansioner! Så det kan vi inte köpa. WoW har expansioner så det kan du heller inte köpa... Fear har expansioner så det går också bort. Låter rätt korkat. Starcraft 2 släpps ju inte i "delar", det släpps med en kampanj i varje, se resterande som expansioner. Dessutom är ju tanken att kampanjerna skall vara rätt olika men olika upplägg för hur storyn försframmåt och hur nästa "bana" väljs.

Kommentatorerna är verkligen guld värda, precis som med Supreme Commander matcherna. Spelet i sig är skoj att se på men matcher blir rätt långtråkiga men med en bra kommentator så blir det genast tusen gånger bättre.

Angående spelet, DO WANTS!

SC2 är inga expansioner det är ett spel i 3 "versioner". Visst hade det varit ett spel för 500 hade det gått bra. Men nu ska jag alltså köpa ett spel för 400+ 3 ggr bara för att få spela hela spelet? JIIPPIE..........not

Men gud att du orkar, du beter dig som en 5-åring. Blizzard valde att dela upp det i tre eftersom de ville att alla delar skulle innehålla lika stora kampanjer såsom ett enskilt spel gör. De tre kampanjerna blev för stora för att släppas i ett spel. Om nu Starcraft 2 skulle släppts med alla single-player kampanjer från början, tror du fortfarande inte dom skulle ha gjort 1-2 expansioner? Som sagt du handlar inte samma spel 3 ggr, vid varje nytt spel släpps en helt ny kampanj som är lika stor som "ett vanligt spel" samt nya units. Slutligen skulle det kostat lika mycket eftersom Starcraft 2 ändå skulle släppts med 1-2 expansioner (=400 gånger 3). Men det bryr ju du dig inte om eftersom du har dina "principer" och vägrar ta till dig det sätt som alla stora spel idag utvecklas utifrån. Hoppas du tycker det är värt att dina "principer" leder till att du kommer missa århundradets spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Men gud att du orkar, du beter dig som en 5-åring. Blizzard valde att dela upp det i tre eftersom de ville att alla delar skulle innehålla lika stora kampanjer såsom ett enskilt spel gör. De tre kampanjerna blev för stora för att släppas i ett spel. Om nu Starcraft 2 skulle släppts med alla single-player kampanjer från början, tror du fortfarande inte dom skulle ha gjort 1-2 expansioner? Som sagt du handlar inte samma spel 3 ggr, vid varje nytt spel släpps en helt ny kampanj som är lika stor som "ett vanligt spel" samt nya units. Slutligen skulle det kostat lika mycket eftersom Starcraft 2 ändå skulle släppts med 1-2 expansioner (=400 gånger 3). Men det bryr ju du dig inte om eftersom du har dina "principer" och vägrar ta till dig det sätt som alla stora spel idag utvecklas utifrån. Hoppas du tycker det är värt att dina "principer" leder till att du kommer missa århundradets spelupplevelse.

Du verkar ju helt desinformerad, om en massa saker...

Och måste jag köpa alla tre delarna för att kunna spela alla tre raserna i MP och skirmish, så köper jag inte heller det. Någon måtta får det vara... men som sagt, man vet ju aldrig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Wardancer:

Uh varför skulle du inte köpa DoW2? Men din argumentation kan det fan inte finnas många spel du kan köpa. Jag menar half life 1 har ju expansioner! Så det kan vi inte köpa. WoW har expansioner så det kan du heller inte köpa... Fear har expansioner så det går också bort. Låter rätt korkat. Starcraft 2 släpps ju inte i "delar", det släpps med en kampanj i varje, se resterande som expansioner. Dessutom är ju tanken att kampanjerna skall vara rätt olika men olika upplägg för hur storyn försframmåt och hur nästa "bana" väljs.

Kommentatorerna är verkligen guld värda, precis som med Supreme Commander matcherna. Spelet i sig är skoj att se på men matcher blir rätt långtråkiga men med en bra kommentator så blir det genast tusen gånger bättre.

Angående spelet, DO WANTS!

SC2 är inga expansioner det är ett spel i 3 "versioner". Visst hade det varit ett spel för 500 hade det gått bra. Men nu ska jag alltså köpa ett spel för 400+ 3 ggr bara för att få spela hela spelet? JIIPPIE..........not

Varför är inte varje del ett helt spel? Är det för att blizzard i efterhand råkade komma ut med att dom skulle dela upp singleplayer i 3 lika stora delar.

Vad har du för kriterier som du anser ett helt spel ska ha. Är det speltid? Antal banor? Nån osbskyr variable där du bestämmer hur komplett spelet är? Chans att det kommer expansioner? Eller vad har du för kriterier.

Men var och en får ju så klart tycka som dom vill så du behöver ju egentligen inte försvara din åsikt. Men den känns ganska lustig.

Hipshot: Folk måste sluta tänka på spelet som 3 separata delar. Det enda som är uppdelat är singleplayer. Multiplayer är komplett i första delen, annars skulle det bli ganska tråkigt på battlenet det första 1-2 åren när alla bara kan spela terran. Det som de efterföljade delarna kommer lägga till är det som en expansion oftast gör. Nytt singleplayer och eventuella nya enheter.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Deadflag:

Men gud att du orkar, du beter dig som en 5-åring. Blizzard valde att dela upp det i tre eftersom de ville att alla delar skulle innehålla lika stora kampanjer såsom ett enskilt spel gör. De tre kampanjerna blev för stora för att släppas i ett spel. Om nu Starcraft 2 skulle släppts med alla single-player kampanjer från början, tror du fortfarande inte dom skulle ha gjort 1-2 expansioner? Som sagt du handlar inte samma spel 3 ggr, vid varje nytt spel släpps en helt ny kampanj som är lika stor som "ett vanligt spel" samt nya units. Slutligen skulle det kostat lika mycket eftersom Starcraft 2 ändå skulle släppts med 1-2 expansioner (=400 gånger 3). Men det bryr ju du dig inte om eftersom du har dina "principer" och vägrar ta till dig det sätt som alla stora spel idag utvecklas utifrån. Hoppas du tycker det är värt att dina "principer" leder till att du kommer missa århundradets spelupplevelse.

Du verkar ju helt desinformerad, om en massa saker...

Och måste jag köpa alla tre delarna för att kunna spela alla tre raserna i MP och skirmish, så köper jag inte heller det. Någon måtta får det vara... men som sagt, man vet ju aldrig.

Ehh jag är inte desinformerad. Du kan köpa det första spelet Starcraft 2:Wings of Liberty och spela multiplayer för evigt utan att köpa de andra delarna. Precis som med WoW=du kan springa runt och vara lvl 60 för evigt om du vill. Men om du vill ha de nya unitsen/den nya kampanjen som släpps i och med den andra delen av Starcraft 2 och därmed spela multi-player med andra som också äger den delen så måste du köpa andra delen av Starcraft 2. Precis som med WoW: Burning Crusade=du kan spela med andra spelare tills ni är lvl 70. Precis som med Starcraft: Brood War. Sen fortsätter det så med den tredje delen... VAD ÄR SKILLNADEN?

Du måste köpa alla tre delarna för att kunna lira multiplayer med alla units som de tre delarna erbjuder. Men du kan välja att stanna efter den första delen och bara lira med de unitsen i multiplayer. Det är upp till dig...men det är fan ingen skillnad gentemot hur World of Warcraft är uppbyggt, hur warcraft 3 är uppbyggt eller hur Starcraft: Brood War fungera. Även med dem kunde man lira multiplayer för evigt men om man vill åt utvecklingen så skaffar man expansioner...eller i fallet Starcraft 2: "Delar". Förstår du?

Skrivet av Deadflag:

Ehh jag är inte desinformerad. Du kan köpa det första spelet Starcraft 2:Wings of Liberty och spela multiplayer för evigt utan att köpa de andra delarna. Precis som med WoW=du kan springa runt och vara lvl 60 för evigt om du vill. Men om du vill ha de nya unitsen/den nya kampanjen som släpps i och med den andra delen av Starcraft 2 och därmed spela multi-player med andra som också äger den delen så måste du köpa andra delen av Starcraft 2. Precis som med WoW: Burning Crusade=du kan spela med andra spelare tills ni är lvl 70. Precis som med Starcraft: Brood War. Sen fortsätter det så med den tredje delen... VAD ÄR SKILLNADEN?

Du måste köpa alla tre delarna för att kunna lira multiplayer med alla units som de tre delarna erbjuder. Men du kan välja att stanna efter den första delen och bara lira med de unitsen i multiplayer. Det är upp till dig...men det är fan ingen skillnad gentemot hur World of Warcraft är uppbyggt, hur warcraft 3 är uppbyggt eller hur Starcraft: Brood War fungera. Även med dem kunde man lira multiplayer för evigt men om man vill åt utvecklingen så skaffar man expansioner...eller i fallet Starcraft 2: "Delar". Förstår du?

Jag får ju ändå vänta 2 år på nästa "spel" eller hur? Samt betala mer. Nej usch "I sense fail" stort FAIL. Blizzard har ju bara blivit mer och mer löjliga.:down:


signatur
Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Deadflag:

Men gud att du orkar, du beter dig som en 5-åring. Blizzard valde att dela upp det i tre eftersom de ville att alla delar skulle innehålla lika stora kampanjer såsom ett enskilt spel gör. De tre kampanjerna blev för stora för att släppas i ett spel. Om nu Starcraft 2 skulle släppts med alla single-player kampanjer från början, tror du fortfarande inte dom skulle ha gjort 1-2 expansioner? Som sagt du handlar inte samma spel 3 ggr, vid varje nytt spel släpps en helt ny kampanj som är lika stor som "ett vanligt spel" samt nya units. Slutligen skulle det kostat lika mycket eftersom Starcraft 2 ändå skulle släppts med 1-2 expansioner (=400 gånger 3). Men det bryr ju du dig inte om eftersom du har dina "principer" och vägrar ta till dig det sätt som alla stora spel idag utvecklas utifrån. Hoppas du tycker det är värt att dina "principer" leder till att du kommer missa århundradets spelupplevelse.

Du verkar ju helt desinformerad, om en massa saker...

Och måste jag köpa alla tre delarna för att kunna spela alla tre raserna i MP och skirmish, så köper jag inte heller det. Någon måtta får det vara... men som sagt, man vet ju aldrig.

Ehh jag är inte desinformerad. Du kan köpa det första spelet Starcraft 2:Wings of Liberty och spela multiplayer för evigt utan att köpa de andra delarna. Precis som med WoW=du kan springa runt och vara lvl 60 för evigt om du vill. Men om du vill ha de nya unitsen/den nya kampanjen som släpps i och med den andra delen av Starcraft 2 och därmed spela multi-player med andra som också äger den delen så måste du köpa andra delen av Starcraft 2. Precis som med WoW: Burning Crusade=du kan spela med andra spelare tills ni är lvl 70. Precis som med Starcraft: Brood War. Sen fortsätter det så med den tredje delen... VAD ÄR SKILLNADEN?

Vad jag menade var: Att om de skulle gjort riktiga expansioner skulle de inte tagit betalt 400-450 för dessa, eftersom expansioner med otroliga undantag aldrig kostar så mycket. Så det skulle nog inte alls kosta lika mycket, dvs 1200, som detta blir om det nu blir så att varje spel kommer kosta 400. Sedan utvecklas inte alls alla nya spel utifrån dessa principer. Vilket är tur.
Nu kan jag lägga till en sak till: Man kan inte springa runt i Wow som level 60 i all evighet, inte gratis (om man inte spelar på crackade servers, men det räknas inte), så det var ju inte direkt ett bra exempel.

Men om det stämmer det som du säger, att jag alltså måste betala ~1200 för alla tre spelen, för att kunna spela allt multiplayer (skiter i singleplayer totalt), så skiter jag i spelet helt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Deadflag:

Ehh jag är inte desinformerad. Du kan köpa det första spelet Starcraft 2:Wings of Liberty och spela multiplayer för evigt utan att köpa de andra delarna. Precis som med WoW=du kan springa runt och vara lvl 60 för evigt om du vill. Men om du vill ha de nya unitsen/den nya kampanjen som släpps i och med den andra delen av Starcraft 2 och därmed spela multi-player med andra som också äger den delen så måste du köpa andra delen av Starcraft 2. Precis som med WoW: Burning Crusade=du kan spela med andra spelare tills ni är lvl 70. Precis som med Starcraft: Brood War. Sen fortsätter det så med den tredje delen... VAD ÄR SKILLNADEN?

Du måste köpa alla tre delarna för att kunna lira multiplayer med alla units som de tre delarna erbjuder. Men du kan välja att stanna efter den första delen och bara lira med de unitsen i multiplayer. Det är upp till dig...men det är fan ingen skillnad gentemot hur World of Warcraft är uppbyggt, hur warcraft 3 är uppbyggt eller hur Starcraft: Brood War fungera. Även med dem kunde man lira multiplayer för evigt men om man vill åt utvecklingen så skaffar man expansioner...eller i fallet Starcraft 2: "Delar". Förstår du?

Jag får ju ändå vänta 2 år på nästa "spel" eller hur? Samt betala mer. Nej usch "I sense fail" stort FAIL. Blizzard har ju bara blivit mer och mer löjliga.:down:

Såklart som fan du får vänta 2 år på nästa spel? Vad är problemet? I vilket spel har du inte fått vänta på det material som en expansion/ny del har att erbjuda? Säg ett enda spel där du från början fått alla units som nya delar/expansioner sedan erbjuder. Alla får väl betala mer för nya expansioner! Gahhh, du måste skämta med mig?? När World of Warcraft släpptes så fick väl alla vänta ett par år på Burning Crusade, som sagt vad är problemet???

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Deadflag:

Men gud att du orkar, du beter dig som en 5-åring. Blizzard valde att dela upp det i tre eftersom de ville att alla delar skulle innehålla lika stora kampanjer såsom ett enskilt spel gör. De tre kampanjerna blev för stora för att släppas i ett spel. Om nu Starcraft 2 skulle släppts med alla single-player kampanjer från början, tror du fortfarande inte dom skulle ha gjort 1-2 expansioner? Som sagt du handlar inte samma spel 3 ggr, vid varje nytt spel släpps en helt ny kampanj som är lika stor som "ett vanligt spel" samt nya units. Slutligen skulle det kostat lika mycket eftersom Starcraft 2 ändå skulle släppts med 1-2 expansioner (=400 gånger 3). Men det bryr ju du dig inte om eftersom du har dina "principer" och vägrar ta till dig det sätt som alla stora spel idag utvecklas utifrån. Hoppas du tycker det är värt att dina "principer" leder till att du kommer missa århundradets spelupplevelse.

Du verkar ju helt desinformerad, om en massa saker...

Och måste jag köpa alla tre delarna för att kunna spela alla tre raserna i MP och skirmish, så köper jag inte heller det. Någon måtta får det vara... men som sagt, man vet ju aldrig.

Ehh jag är inte desinformerad. Du kan köpa det första spelet Starcraft 2:Wings of Liberty och spela multiplayer för evigt utan att köpa de andra delarna. Precis som med WoW=du kan springa runt och vara lvl 60 för evigt om du vill. Men om du vill ha de nya unitsen/den nya kampanjen som släpps i och med den andra delen av Starcraft 2 och därmed spela multi-player med andra som också äger den delen så måste du köpa andra delen av Starcraft 2. Precis som med WoW: Burning Crusade=du kan spela med andra spelare tills ni är lvl 70. Precis som med Starcraft: Brood War. Sen fortsätter det så med den tredje delen... VAD ÄR SKILLNADEN?

Vad jag menade var: Att om de skulle gjort riktiga expansioner skulle de inte tagit betalt 400-450 för dessa, eftersom expansioner med otroliga undantag aldrig kostar så mycket. Så det skulle nog inte alls kosta lika mycket, dvs 1200, som detta blir om det nu blir så att varje spel kommer kosta 400. Sedan utvecklas inte alls alla nya spel utifrån dessa principer. Vilket är tur.
Nu kan jag lägga till en sak till: Man kan inte springa runt i Wow som level 60 i all evighet, inte gratis (om man inte spelar på crackade servers, men det räknas inte), så det var ju inte direkt ett bra exempel.

Men om det stämmer det som du säger, att jag alltså måste betala ~1200 för alla tre spelen, för att kunna spela allt multiplayer (skiter i singleplayer totalt), så skiter jag i spelet helt.

Du behöver bara betala 400 kr för att spela multiplayer. MEN OM DU VILL HA DE UNITS SOM EXPANSIONER/NYA DELAR ERBJUDER SÅ MÅSTE DU SÅKLART BETALA FÖR DET? Sen när har det inte varit så? Okej 1 originalspel + 2 expansioner skulle vanligen ha kostat cirka 1000 kronor. Så du menar att 200 fördelat på cirka 4 år gör att du kommer bojkotta ett spel du egentligen vill spela? Jag jämförde med Wacraft 3 och Starcraft: Brood War också, det funkade precis likadant. Du kunde lira original-starcraft i multiplayer för evigt men om du ville ha de nya units som brood war erbjöd och lira det i multiplayer så fick du punga ut pengar för det. INGENTING HAR FÖRÄNDRATS

Lägg av va blanda inte in WoW i det hela det spelet är ju bara pinsamt nu snackar vi om riktiga spel. Spel som inte ska släppas som episoder a'la HL2. Okej säg så här om de gör som de har tänkt då ska vi max betala 100 spänn för "expansionerna" MAX säger jag. Vill Blizzard ha mer slantar kan de mjölka wowungarna på deras skolpengar istället.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Lägg av va blanda inte in WoW i det hela det spelet är ju bara pinsamt nu snackar vi om riktiga spel. Spel som inte ska släppas som episoder a'la HL2. Okej säg så här om de gör som de har tänkt då ska vi max betala 100 spänn för "expansionerna" MAX säger jag. Vill Blizzard ha mer slantar kan de mjölka wowungarna på deras skolpengar istället.

Jag orkar inte debattera med barnungar mer, men det ska bli skönt att slippa dig och dina "principer" på battle.net.

Skrivet av Deadflag:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Lägg av va blanda inte in WoW i det hela det spelet är ju bara pinsamt nu snackar vi om riktiga spel. Spel som inte ska släppas som episoder a'la HL2. Okej säg så här om de gör som de har tänkt då ska vi max betala 100 spänn för "expansionerna" MAX säger jag. Vill Blizzard ha mer slantar kan de mjölka wowungarna på deras skolpengar istället.

Jag orkar inte debattera med barnungar mer, men det ska bli skönt att slippa dig och dina "principer" på battle.net.

Ska du snacka om barnunge? Du vissa av oss har principer något den yngre generationen idag tydligen inte har. Du skulle knappast vilja möta mig i battle.net ändå. Då hade du käkat upp dina löjliga ord. Lägg nu av med ditt förbenade trollande och förlöjligande av andra människor bara för att de inte delar dina åsikter.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Lägg av va blanda inte in WoW i det hela det spelet är ju bara pinsamt nu snackar vi om riktiga spel. Spel som inte ska släppas som episoder a'la HL2. Okej säg så här om de gör som de har tänkt då ska vi max betala 100 spänn för "expansionerna" MAX säger jag. Vill Blizzard ha mer slantar kan de mjölka wowungarna på deras skolpengar istället.

Jag orkar inte debattera med barnungar mer, men det ska bli skönt att slippa dig och dina "principer" på battle.net.

Ska du snacka om barnunge? Du vissa av oss har principer något den ygre generationen idag tydligen inte har. Du skulle knappast vilja möta mig i battle.net ändå. Då hade du käkat upp dina löjliga ord. Lägg nu av med ditt förbenade trollande och förlöjligande av andra människor bara för att de inte delar dina åsikter.

Vilka principer? Det är ju dom jag inte förstår; Starcraft 1 släpptes under exakt samma premisser. Dvs om du vill lira multiplayer med alla units: skaffa Brood War. Om du vill fortsätta att bara lira original Starcraft: fine fortsätt med det. Samma premisser gäller med Starcraft 2: Om du vill lira multiplayer med units som nya delar presenterar: Köpa den nya delen. Om du vill fortsätta lira med de units som original Starcraft 2 erbjuder: Fortsätt med det. Dina "principer" (eller det du är upprörd över) handlar om att man döpt om "expansion" till "del", och ja det tycker jag är bra barnsligt. En barnslighet som dagens yngre generation inte verkar ha.

ps. Ja ge mig ditt bnet namn på Starcraft så kan jag ta dig vilken dag som helst. ds.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Om jag köper ett Starcraft 2, kan jag då spela med alla raser i MP och typ skirmish, köper jag bara alla 3 paket för singleplayer storyn?

Stämmer bra.

Väldigt mycket ilska i tråden just nu.

I slutändan kommer det viktiga vara hur kompletta de olika kampanjerna är i sig. Rör det sig faktiskt som Blizzard säger om i stort sett fullvärdiga spel kan jag gott köpa deras resonemang om att det var värt att utveckla dem till större enskilda än att ha mindre av varje. Då kan jag om inte fullpris åtminstone betala expansionspris för resterande delar, det är ju fortfarande färdigutvecklad spelmotor och allt liksom...

Om det däremot inte känns som att den extra utvecklingstiden eller kostnaden behövdes för kampanjerna (balansering och skit är ju "färdig" i vanilla redan) kommer jag ramaskria.

Medlem

Dofilusåkaffe jag fattar inte alls din argumentation*, vad är ett fullt spelt, vad gör att Starcraft 2 inte är det.. Dessutom har vi inga officiella uttalanden angående pris så vi vet inte om spelen kommer kosta full pris allihop eller om det blir expansionsartat.

*Jag kan förstå att du inte vill köpa ett spel i delar och betala fullpris för varje del. Men finns ju faktiskt inte särskilt mycket som pekar mot att så blir fallet med SC2. Inte ens Half-Life 2 blev så (även om delarna där är i dyraste laget)


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skrivet av Wardancer:

Dofilusåkaffe jag fattar inte alls din argumentation*, vad är ett fullt spelt, vad gör att Starcraft 2 inte är det.. Dessutom har vi inga officiella uttalanden angående pris så vi vet inte om spelen kommer kosta full pris allihop eller om det blir expansionsartat.

*Jag kan förstå att du inte vill köpa ett spel i delar och betala fullpris för varje del. Men finns ju faktiskt inte särskilt mycket som pekar mot att så blir fallet med SC2. Inte ens Half-Life 2 blev så (även om delarna där är i dyraste laget)

Jag har för mig att de gick ut med infon förra året och sade att det skulle vara 3st fullpris spel. Jag utgår av att den infon fortfarande stämmer. Är det dock inte fullpris på de 2 efterföljande episoderna så är det väl helt okej. Men som jag sade jag tänker inte lägga 400+ 3 gånger bara för att Blizzard vill dra in extra slantar. Spelar ingen roll om det är 30+ uppdrag i varje episod.


signatur
123
Skriv svar