Speltoppen vecka 15

Robot
Medlem
Speltoppen vecka 15

Man kan ju undra hur många kopior det handlar om. Att gamla spel helt plötsligt hoppar upp 7-9steg verkar ju vara lite halv konstigt.
Samt då att Far Cry 2 är ny i toppen och kommer 4a, när det kom för 6månader sen.

Och The Godfather 2 har väl blivit rätt sågat? Men vi vet ju redan att såna här listor inte har med kvalitet på spelen att göra, utan hur många gulliga djur det är i dom.

Medlem

Saknar faktiskt toplistorna där The Sims hade minst 3 bra placeringar.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Redaktör
Skrivet av Håkan:

Men vi vet ju redan att såna här listor inte har med kvalitet på spelen att göra, utan hur många gulliga djur det är i dom.

Snarare hur många föregångare spelet har haft. Den stora massan köper primärt spel med namn den känner igen.


signatur
Medlem

Vad jag har svårt att förstå är hur World of Warcraft månad efter månad och år efter år kan ligga högt upp i nyförsäljningslistorna? Borde inte de som vill spela det ha hunnit skaffa sig ett exemplar snart?

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Saknar faktiskt toplistorna där The Sims hade minst 3 bra placeringar.

Du behöver inte sakna det så värst länge till, snart släpps THe SIms 3.

Medlem

hur kommer det sig att prey kommer in på topplistan? Reas ju ut för 49:- på Rusta sist jag kollade (kanske därför det säljer bra?).- Skitspel i vilket fall

Medlem
Skrivet av Manna:

hur kommer det sig att prey kommer in på topplistan? Reas ju ut för 49:- på Rusta sist jag kollade (kanske därför det säljer bra?).- Skitspel i vilket fall

Troligen därför. Hade för mig att det gick att få tag på ännu billigare någonstans, men minns inte var. Det är ju ganska tydligt att priset har koppling till antalet sålda spel. Hade Prey kostat 200-300 spänn idag, som så många spel från den tiden fortfarande gör så hade det nog inte sålts i ett enda exemplar. Nu är det ändå på topplistan, och även om det är billigt så lär det driva in en del pengar. Tycker spelföretag som klagar på piratkopiering borde lära sig av det här.

Medlem

Prey? Va fan? Förra veckan var det SWAT 4 och nu Prey? Är det nån super rea borta i södra Sverige eller vad håller ni på med?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

godfather2, många som blivit lurade.

Medlem

De lite äldre spelen som Dark Sector och Prey säljs på coop för 99kr. Kan vara en anledning till varför dom dyker upp. Själv så köpte jag dark sector :>

nj
Medlem
Skrivet av Manna:

hur kommer det sig att prey kommer in på topplistan? Reas ju ut för 49:- på Rusta sist jag kollade (kanske därför det säljer bra?).- Skitspel i vilket fall

Skrivet av Lootskin:

Prey? Va fan? Förra veckan var det SWAT 4 och nu Prey? Är det nån super rea borta i södra Sverige eller vad håller ni på med?

10 kr hos CDON för Prey, de sålde även en del andra spel för det priset under sin 10årskampanj (möjligt att den fortfarande pågår).

Inaktiv

Jag menar om dom sänker priset på Prey så köper några x antal tusen det och då kommer det upp på listan

LBP har ju även rea-pris på flera ställen så

Medlem

Man måste väl ändå säga att det är häftigt att det snart 10 år gamla spelet Counter-Strike fortfarande ligger bland top-20 spelen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

haha mâste va rea på far cry 2...


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

1
Skriv svar