Dice om Battlefields framtid

Robot
Dice om Battlefields framtid

Nyligen blev det officiellt att Dice snickrar på två nya Battlefield-spel utöver BF Heroes. Det väckte förstås vår nyfikenhet så vi tog oss till deras kontor för en pratstund om nyheterna, tidigare synder och vad vi kan förvänta oss av de nya projekten.

#battlefield-heroes, #dice, #battlefield-bad-company-2, #battlefield-1943, #battlefield-vietnam, #battlefield-1942, #battlefield-2142, #battlefield-2, #world-of-warcraft


Medlem
Dice snackar Battlefield med FZ

Trevligt. Men bara 24 spelare i BF1943? Var det inte lite det som var charmen med Battlefield spelen, stora krig med många spelare?

Håller med... 24 spelare känns ju RIKTIGT torftigt... Tacka vet jag Red Orchestra där man kan vara 50 spelare samtidigt. Där snackar vi multiplayer!

Medlem

Lars Gustavsson = Gordon Freeman?


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv

Är det inte dags att göra lita andra spel dice? istället för mini battlefield versioner.
Jag gillade Mirrors edge starkt, så jag tror dom kan klara sig bra på annat ochså.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 3 inte är nästa stora Battlefield-spel." syftar han då på Bad Company 2 eller något nytt som inte är BF3?


signatur

PSN: japp :)

Medlem
Skrivet av Burzum Mashtar:

Håller med... 24 spelare känns ju RIKTIGT torftigt... Tacka vet jag Red Orchestra där man kan vara 50 spelare samtidigt. Där snackar vi multiplayer!

Imo så är red orchestra som roligast när det inte är mer än 20-30 spelare inne på servern.
Det blir så jäkla grötigt med 50 pers och nästan omöjligt att hålla sig vid liv.
Bra att dom fokuserar på andra saker än att trycka in så många som möjligt på en karta.

Battlefield 1942 är ett kul spel än idag och jag ser verkligen fram emot att spela det med en fräsch motor

Medlem

Längar tills BF:BC 2 nu alltså. GIEF ME!!! Älskar Snölandskap och ryssar med automat gevär

Medlem

24 spelare kanns som att forstora en stor del av Bf conceptet
fast ja ska nog kanske ge Bf Bc 2 en chans sen nar det slapps pa Pc
kmr ihag hur mkt kul man hade stundtals i Bf 42 och bf 2 och bf v

haha om man gjorde en ohelig mix and mirrors edge korsat med Bf's fordons delar o forstorbara miljoer
8)

Inaktiv

Måste skaffa Bad Company=)

Medlem

Jahapp, ingen BF3 på G alltså.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Musicc:

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 3 inte är nästa stora Battlefield-spel." syftar han då på Bad Company 2 eller något nytt som inte är BF3?

Ja man kan ju fundera på det, eller om dom menar BF1943. Men det känns inte som att något av de spelen skulle bli lika stora som ett BF3.

Stora kartor med skitmånga spelare där det är strider lite överallt är kul. Intensiva strider med färre spelare finns det redan så många andra alternativ till så jag tycker det är dumt att man inte fortsätter att utveckla sin nisch.

Medlem

När kommer Battefield 2 patchen, som skulle kommit ut för 1 år sedan?? De snackar om att det blivit bättre på patchning. Snacka går ju...
Jag tänker inte köpa något mer Battlefield-spel tills de fixat de spel jag redan köpt.

Skrivet av Verity:

är som roligast när det inte är mer än 20-30 spelare inne på servern.
Det blir så jäkla grötigt med 50 pers och nästan omöjligt att hålla sig vid liv.

SAmma här i Cod4 körde jag aldrig på mer än 32 st högst, men här är det så öppet så det skulle funka med 64 tror jag, vet inte för tro det eller ej när min dator klarade 1942 så hade jag fortfarande 56 modem så kunde inte testa
8)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Battlefield 3 är det jag vill ha! Jag väntar tålmodigt.

Det, eller ett Battlefield spel i Warhammer 40k universumet!

Medlem
Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Musicc:

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 3 inte är nästa stora Battlefield-spel." syftar han då på Bad Company 2 eller något nytt som inte är BF3?

Ja man kan ju fundera på det, eller om dom menar BF1943. Men det känns inte som att något av de spelen skulle bli lika stora som ett BF3.

Stora kartor med skitmånga spelare där det är strider lite överallt är kul. Intensiva strider med färre spelare finns det redan så många andra alternativ till så jag tycker det är dumt att man inte fortsätter att utveckla sin nisch.

Jag är felciterad. Jag sa Battlefield 1943, inte Battlefield 3


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Bad Company 2 filmen var för jävla bra

Medlem

Bf1942 och bf2 va förbannat bra och erbjöd en genuin MP bas.. bad company å andra sidan va varken hackat eller malet.. ett dussinaction ala konsoll lir.. mest trams.. tycker ingen av dom nya kommande titlarna ser speciellt intressant ut.. säljer nog ok vid release men knappast nått som någon kommer nöta så länge.. detta förbannade förenklande som varje utvecklare har fått för sig på sista tiden är nog inte vad folk faktiskt vill ha.. eller jo kanske mainstream folket.. men det e inte dom som driver spelen.. dom spelar en vecka o går vidare till nästa mainstream spel.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

ser riktigt riktigt snyggt ut! Gillade dock inte 1:an. Är faktiskt av den skolan att jag inte klarar av traditionell fps på konsol. Med risk för att bli flamad - MER COVERSYSTEM ÅT FOLKET!

Medlem

Vill ha Battlefield 3!!!

Medlem

Kan man inte starta en namninsamling för att få Dice att börja jobba med BF3? Det känns som att de går som katt runt het gröt. NÄR ska det bli dags?

Eller känner dom att förväntningarna är så enorma att vad de än skulle släppa så skulle det bli en besvikelse?

Medlem

Fan DLC till detta skulle ju vara så otroligt najs
Eller åtminstone en map editor åt folket

Coral Sea <3

Medlem

Ni som tjatar om BF3, precis vad är det ni frågar efter? BF:Bad Company skulle ju lika gärna kunna vara BF3. Eller vad är det som är så speciellt med att det kommer en 3:a efter namnet?

Ser fram emot BF1943, och hoppas på att Bad Company 2 fixar de saker som saknades i första liret. T.ex. vettigt squad system och balanserade granatkastare (som faktiskt gör skada utan att vara noobtubes) då de som finns i bad company är pinsamt dåliga.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

KoP
Medlem

Har för mig att dom sa att dom krympt originalkartorna ifrån BF1942 en aning och just därför funkar det bättre med 24 spelare i BF1943. Dessutom blir det ju lite intensiva. Allt över 32 spelare hade säkerligen blivit kaos.

Medlem

BF: Heroes e väl snart på intag med. Kan väl räkna med open beta inom 2-3veckor.
Men snacka om kokainpriser på det spelet. 2st uppsättningar kläder ligger kanske på runt 2000-2500bfs. Köper man 2800bfs(det största köpet) så kostar det 20€!!!
Alltså, betalar man 20€ för 2st uppsättningar kläder. Ska man då ha XP-booster m.m. så får man hosta upp pengar till det.
Då kan dom ju fan i mig lika gärna sälja spelet för 3-400kr och sen att allting är gratis. Kan Valve göra det med t.ex Team Fortress 2 som uppdateras ofta, så borde DICE också kunna köra samma sak. Sen så kommer där väl komma reklam in i communityn..
Nä, ska man spela det spelet så får man gör ju köra "original" på allt, allt annat är ju lurendrägeri.

Medlem

Jag känner inte heller att någon av deras titlar direkt intresserar mig. BF1943 är ju bara löjligt och BF: Bad Company fick jag ett hemskt intryck av och därmed har jag inget sug efter 2an. Men ja, det ska väl bli lite intressant att få prova på en förbättra BF:BC på den enda rätta plattformen ändå Har dock inga förväntingar alls.

"BF3" är precis vad jag också sitter och längtar efter iaf. Ett renodlat multiplayer PC-spel med stora slagfält. Tjusningen ligger ju som sagt i mängden spelare och möjligheterna till seriöst lag-spelande. Bad Company är verkligen inte samma sak, och det tror jag aldrig det kommer bli heller.

Medlem
Skrivet av Sparable:

Bad Company 2 filmen var för jävla bra

vist fan va den grym allså:up::up::up::up::D

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

"BF3" är precis vad jag också sitter och längtar efter iaf. Ett renodlat multiplayer PC-spel med stora slagfält. Tjusningen ligger ju som sagt i mängden spelare och möjligheterna till seriöst lag-spelande. Bad Company är verkligen inte samma sak, och det tror jag aldrig det kommer bli heller.

Amen.

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av Mr. Bravo:

"BF3" är precis vad jag också sitter och längtar efter iaf. Ett renodlat multiplayer PC-spel med stora slagfält. Tjusningen ligger ju som sagt i mängden spelare och möjligheterna till seriöst lag-spelande. Bad Company är verkligen inte samma sak, och det tror jag aldrig det kommer bli heller.

Amen.

Won't happen,

12
Skriv svar